Dynamo montage

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Dynamo montage

Post by Glenn@nl »

Klopt het dat die lange bout van de dynamo er niet uit kan omdat de carosseriebalk in de weg zit..? Of is dat alleen bij de mijne zo?

moet ik dan ook dat steuntje wat aan het motorblok zit eraf schroeven? (torx?)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

klopt. motor beetje opkrikken
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

das k*t :evil:

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

valt mee, krik onder je carter en stukje krikken, of je slaat die rand krom waar die bout tegenaan komt, dat werkt voor de lomperen onder ons ook prima...

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

hoeft niet perse

ik heb vanmiddag mijn dynamo vervangen..

als je die lange bout er bijna uithebt en de rest van de bouten ook al los hebt, dan hou je de ene kant van de dynamo gewoon een beetje scheef naar onderen zodat de kant waar die bout eruit moet wat omhoog komt,

daarna kan die er wel uit, zo is het mij tenminste wel gelukt!!
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

Kan bij 9 van de 10 ax'n niet, de enige remedie is het ding op de carter met een stukje hout op te krikken.

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

ow oke..

nou dan heb ik weer geluk gehad jah :D
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

daarvoor wel ff je motorsteun losschroeven (paar slagen, dus alleen de moer op je carosserie zeg maar) dan hoef je niet te merken/weten dat die rubber kogel daaronder gebroken is ;)
Image

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Rickk wrote:hoeft niet perse

ik heb vanmiddag mijn dynamo vervangen..

als je die lange bout er bijna uithebt en de rest van de bouten ook al los hebt, dan hou je de ene kant van de dynamo gewoon een beetje scheef naar onderen zodat de kant waar die bout eruit moet wat omhoog komt,

daarna kan die er wel uit, zo is het mij tenminste wel gelukt!!
Op de eerstvolgende meeting waar we beide zijn krijg jij een bak koffie van me! :D

Gelukt op deze manier :) wel een paar vonkies gezien daarna.. van een of ander draadje, maar ik leef nog en de auto ook :wink:

nu ff een rondje rijden, dus blijf allemaal maar binnen :lol:

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

q01z wrote:daarvoor wel ff je motorsteun losschroeven (paar slagen, dus alleen de moer op je carosserie zeg maar) dan hoef je niet te merken/weten dat die rubber kogel daaronder gebroken is ;)
...waarna je blok/motorsteun zo hard op je carrosserie dreunt dat je motorsteun uit je veertoren scheurt en vervolgens schiet de steun naar voren waardoor je aandrijfassen eruit ploppen, je bakolie eruit druipt, je niet meer kan schakelen, je uitlaat los is, en je motor een heel stuk dichter bij de grond hangt (met de dynamo IN de radiateur en de motorsteun ergens voorbij de ecu), en dat allemaal tijdens een keer pittig optrekken in een klinkerstraatje :lol:

jep, ik ben ervaringsdeskundige. als je je blok op wil krikken: haal je bovenste motorsteun los!

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

kevin.broke wrote:
q01z wrote:daarvoor wel ff je motorsteun losschroeven (paar slagen, dus alleen de moer op je carosserie zeg maar) dan hoef je niet te merken/weten dat die rubber kogel daaronder gebroken is ;)
...waarna je blok/motorsteun zo hard op je carrosserie dreunt dat je motorsteun uit je veertoren scheurt en vervolgens schiet de steun naar voren waardoor je aandrijfassen eruit ploppen, je bakolie eruit druipt, je niet meer kan schakelen, je uitlaat los is, en je motor een heel stuk dichter bij de grond hangt (met de dynamo IN de radiateur en de motorsteun ergens voorbij de ecu), en dat allemaal tijdens een keer pittig optrekken in een klinkerstraatje :lol:

jep, ik ben ervaringsdeskundige. als je je blok op wil krikken: haal je bovenste motorsteun los!
Naja, dan heb je ten minste een SERIEUZE oorzaak w'rom je stil komt te staan. ;)
(In tegenstelling tot de vele VW's die ik op de vluchtstrook zie staan met een bergingswagen erbij... :roll: Ja, vanmorgen wéér twee gespot! En nee, nix lekke band ofzo...)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Volgens mij doettie t weer! Voltage v/d accu is gestegen van 11,9 naar 12,6 ofzo en toen vond ik het wel mooi geweest

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

hehe

het is dus geslaagd,,

fijn om te horen, is vaak met zulk spul.. als het niet wil gewoon een beetje wat proberen en dan lukt het wel :D

EDIT: en oja... dat bakje koffie hou ik je aan :wink:
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Hebben ze bij de 106 beter overna gedacht dan. Daar kan je motorsteun niet naar voren schieten. Daar zit metaal voor.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

Ook bij de 106 kan dat. Die hebben nl. zo ongeveer dezelfde constructie als de snellere AXen. Helaas komt zo'n blok onder het vermogen éérst omhoog en gaat dán pas naar voren.

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

@Glenn volgende keer eerst de accu los, dan heb je geen vonken.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rickk
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 70
Joined: ThuJul03, 2008 8:27:41 PM
Location: Klazienaveen

Post by Rickk »

haha

inderdaad, daar kwam ik ook iets te laat achter :P
Image



If you wanna go low, you gotta go slow..

Post Reply