Dynamo montage
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Dynamo montage
Klopt het dat die lange bout van de dynamo er niet uit kan omdat de carosseriebalk in de weg zit..? Of is dat alleen bij de mijne zo?
moet ik dan ook dat steuntje wat aan het motorblok zit eraf schroeven? (torx?)
moet ik dan ook dat steuntje wat aan het motorblok zit eraf schroeven? (torx?)
hoeft niet perse
ik heb vanmiddag mijn dynamo vervangen..
als je die lange bout er bijna uithebt en de rest van de bouten ook al los hebt, dan hou je de ene kant van de dynamo gewoon een beetje scheef naar onderen zodat de kant waar die bout eruit moet wat omhoog komt,
daarna kan die er wel uit, zo is het mij tenminste wel gelukt!!
als je die lange bout er bijna uithebt en de rest van de bouten ook al los hebt, dan hou je de ene kant van de dynamo gewoon een beetje scheef naar onderen zodat de kant waar die bout eruit moet wat omhoog komt,
If you wanna go low, you gotta go slow..
Op de eerstvolgende meeting waar we beide zijn krijg jij een bak koffie van me!Rickk wrote:hoeft niet perse
Gelukt op deze manier wel een paar vonkies gezien daarna.. van een of ander draadje, maar ik leef nog en de auto ook
nu ff een rondje rijden, dus blijf allemaal maar binnen
-
- AX Spaster Mammer
...waarna je blok/motorsteun zo hard op je carrosserie dreunt dat je motorsteun uit je veertoren scheurt en vervolgens schiet de steun naar voren waardoor je aandrijfassen eruit ploppen, je bakolie eruit druipt, je niet meer kan schakelen, je uitlaat los is, en je motor een heel stuk dichter bij de grond hangt (met de dynamo IN de radiateur en de motorsteun ergens voorbij de ecu), en dat allemaal tijdens een keer pittig optrekken in een klinkerstraatjeq01z wrote:daarvoor wel ff je motorsteun losschroeven (paar slagen, dus alleen de moer op je carosserie zeg maar) dan hoef je niet te merken/weten dat die rubber kogel daaronder gebroken is
jep, ik ben ervaringsdeskundige. als je je blok op wil krikken: haal je bovenste motorsteun los!
Naja, dan heb je ten minste een SERIEUZE oorzaak w'rom je stil komt te staan.kevin.broke wrote:...waarna je blok/motorsteun zo hard op je carrosserie dreunt dat je motorsteun uit je veertoren scheurt en vervolgens schiet de steun naar voren waardoor je aandrijfassen eruit ploppen, je bakolie eruit druipt, je niet meer kan schakelen, je uitlaat los is, en je motor een heel stuk dichter bij de grond hangt (met de dynamo IN de radiateur en de motorsteun ergens voorbij de ecu), en dat allemaal tijdens een keer pittig optrekken in een klinkerstraatjeq01z wrote:daarvoor wel ff je motorsteun losschroeven (paar slagen, dus alleen de moer op je carosserie zeg maar) dan hoef je niet te merken/weten dat die rubber kogel daaronder gebroken is
jep, ik ben ervaringsdeskundige. als je je blok op wil krikken: haal je bovenste motorsteun los!
(In tegenstelling tot de vele VW's die ik op de vluchtstrook zie staan met een bergingswagen erbij... Ja, vanmorgen wéér twee gespot! En nee, nix lekke band ofzo...)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Hebben ze bij de 106 beter overna gedacht dan. Daar kan je motorsteun niet naar voren schieten. Daar zit metaal voor.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX Spaster Mammer