als ik me ecu reset blijft ie dan even zuinig lopen of gaat ie juist minder zuinig of zuiniger lopen. Over lange stukken haal ik nu 1 op 16. Ik heb laatst een tank met 280 km leeggereden door stukjes van 2 km te rijden. Dus dan is ie ongeveer 1 op 8. Is bij jullie het verbruik anders of klopt dit wel zon beetje. by the way ik rij in een 1.1
greetz
heeft je ecu resetten invloed op je benzine verbruik?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX liefhebber
- Posts: 101
- Joined: TueMar02, 2004 10:35:12 AM
Kan invloed hebben lijkt me zo...
BTW ik wil het ook nog doen,
Als ik 140 rijd met me 1.1 tje... Van belgie naar nederland/Groningen, een dikke 300 km, dan is de tank half leeg....
Maar goed, dan rijd ik thuis weer wat en is ie toch weer leeg als ik weer terug naar belgi? mot... Wil nog een keer een jerrycan achterin meenemen, dan naar groningen en weer terug, kijken hoeveel kilometer ik dan kan rijden op een tank!
BTW ik wil het ook nog doen,
Als ik 140 rijd met me 1.1 tje... Van belgie naar nederland/Groningen, een dikke 300 km, dan is de tank half leeg....
Maar goed, dan rijd ik thuis weer wat en is ie toch weer leeg als ik weer terug naar belgi? mot... Wil nog een keer een jerrycan achterin meenemen, dan naar groningen en weer terug, kijken hoeveel kilometer ik dan kan rijden op een tank!

Dat ligt waarschijnlijk aan de afwijking van je benzinemeter. Bij de meeste "zakt" de benzine meter bij een bijna volle tank veel langzamer dan als ie bijna leeg is ...
Bij mij is het in ieder geval zo dat ik 100km kan rijden en dat de meter dan nog op helemaal vol staat! Daarna zakt hij ongeveer gelijkmatig. Het lijkt dus net alsof ik op de eerste halve tank 100km meer kan rijden dan op de 2e helft. Maar dat zit puur in de afwijking van de meter.
Bij mij is het in ieder geval zo dat ik 100km kan rijden en dat de meter dan nog op helemaal vol staat! Daarna zakt hij ongeveer gelijkmatig. Het lijkt dus net alsof ik op de eerste halve tank 100km meer kan rijden dan op de 2e helft. Maar dat zit puur in de afwijking van de meter.
die van mij doet bij snelweg verkeer ongeveer 1 op 15. in de stad 1 op 10 en gedurende een sprint/slalom: 1 op 6.
voor normaal gebruik zal het dus rond de 1 op 12 liggen gemiddeld.
mzzl
denny
voor normaal gebruik zal het dus rond de 1 op 12 liggen gemiddeld.
mzzl
denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.