Afgelopen donderdag reed ik van Delft naar Friesland en was uiteindelijk 3,5 uur onderweg door een enorme file bij Amsterdam ...
Tijdens die file regende het en de auto was dus goed nat. Op een gegeven moment begon er stoom van mijn motorkap te komen, maar het controle lampje ging niet branden (heb geen temp meter). Voor de veiligheid heb ik de verwarming maar vol aangezet en ben gewoon rustig doorgereden.
Nadat het weer even een minuut of 10 met normale snelheid gereden te hebben kwam ik de volgende file tegen en hij begon al vrij snel weer te stomen. Dus ik zette de verwarming weer aan en reed door ...
Na weer even normale snelheid gereden te hebben: weer een nieuwe file, maar de auto was intussen droog. En ik zag nu helemaal niets bijzonders...
Maandag avond weer terug naar Delft gereden en helemaal niets bijzonders gemerkt ...
Vanochtend heb ik even het koelvloeistof niveau gecontroleerd en er zat nog genoeg in. (stond nog een stukje boven minimum, maar weet niet of er eerst meer in zat) Dus ik wilde starten en wegrijden, maar hij sloeg pas na de 3e keer aan, terwijl hij normaal direct start ...
Verder starte hij gewoon direct vandaag (maar dat was met een warme motor). Vervolgens heb ik de motor een tijdje laten draaien toen ik stilstond en na een tijdje ging netjes de koelfan aan bij de radiateur. Geen lampjes die gingen branden en stationair liep hij ook lekker. Wel stonden de motorkap en uitlaat best wel te trillen stationair, maar ook daarvan weet ik niet of dat normaal wel/niet zo is ....
Alles bij elkaar een lang verhaal.
Maar was het gewoon de regen die verdampte op mijn warme motorkap, of heb ik een koelingsprobleem??
Heeft dat moeilijk starten vanochtend er iets mee te maken??
Te warm geworden??
Moderators: denny, vtspower, webmasters