kosten slijtagespeling fuseekogel? morgen naar apk

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

kosten slijtagespeling fuseekogel? morgen naar apk

Post by Basax »

Hallo axofielen!!

Heb mijn sjeesbak alweer een tijdje met ontzettend veel plezier maar morgen moet hij naar de apk en dan moet er iets met de fuseekogels gebeuren. Er zit slijtagespeling op een fuseekogel. Iemand enig idee wat deze reparatie zou moeten kosten?

Heb onlangs 170 km per uur op de teller zien staan, ongelofelijk!

Ik hoop op een snelle reactie!

Greetings Bas
MEMYSELFANDMYAX1.1iU9IMAGE1991

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

145,80 was het bij mij vorige week :)
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

grietje bedankt!

Post by Basax »

Echt super,

Die snelle reactie!

Nou weet ik tenminste wat ik ongeveer kan verwachten.......

Hoop ik....

Ontzettend bedankt!

Grz Basax

raoel
Eggman
Eggman

Re: kosten slijtagespeling fuseekogel? morgen naar apk

Post by raoel »

Basax wrote: Heb onlangs 170 km per uur op de teller zien staan, ongelofelijk!
Greetings Bas
gaaf he? :)

wel met beleid, je remt minder snel dan die duitse auto's die hetzelfde tempo halen

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer

Post by denny »

grietje wrote:145,80 was het bij mij vorige week :)
oef ben ik blij dat ik het zelf kan. even een kogeltje persen 145€ afzetters
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

denny wrote:
grietje wrote:145,80 was het bij mij vorige week :)
oef ben ik blij dat ik het zelf kan. even een kogeltje persen 145€ afzetters
Als je het zelf kan is idd stukken beter...

Maja, draagarm met fusee kopen voor die trs is 141 euro, en dan moet ik zelf pielen om hem eronder te zetten, en nu kon ik hem wegbrengen en weer ophalen
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Basax
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver

apk doorstaan, 150 euro armer voor futiliteiten

Post by Basax »

Haha,

Die slijtagespeling op de fuseekogel stond als opmerking op het keuringsbewijs, maar die heeft de garagehouder kennelijk niet opgezocht.

Vorig jaar hebben zij dat zelf genoteerd maar kennelijk was er nu opeens niks meer aan de hand.

Wel heb ik de olie laten verversen, nieuwe oliefilter, wielen laten balanceren [rijdt toch een stuk rustig met hoge snelheden] en natuurlijk de apk keuring zelf.

Daarnaast bleek mijn remlicht het opeens niet meer te doen zat er kortsluiting in mijn achterlicht en deed mijn ruitenwisser het niet?????

Nou ja, ik zag het als een soort afkoopregeling want niet van die problemen was mij bekent terwijl er gisteren nog een politiebusje achter me reed bij het opgaan van de rotonde.

Wel doet nu mijn richtingsaanwijzer het opeens niet meer!!! Ga morgen even terug denk ik. Ik heb die apk nou toch op zak.

Volgend jaar staat er als aktiepunt mijn voorbanden die ik vorig jaar nog heb laten vervangen. Ach ja....

Kan weer een jaar langer genieten en hopelijk slechts voor 150 euro. Da's hoguit drie tankbeurten.

Thanks voor de reacties

Basax xxx

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Als je wel een ' pok' geluid hoort als je in de stad een bocht neemt o.i.d.
Laat ASJEBLIEFT je fusee vervangen. Dit is namelijk GEVAARLIJKE speling! Rijd je er te lang mee rond gaat ook je veerpoot nog eens stuk en is fusee vervangen niet voldoende meer...

Het is gevaarlijk omdat je je wiel kan verliezen, ennuh, op de snelweg vertel je dat niet na..........

Mijn TRS was er ook mee goedgekeurd (flutgarage!) terwijl het echt wel aanwezig was, naar betere garage, dealer, bij ons gebracht en die vonden het belachelijk dat de keuringsgarage dat niet vertelt had en had goedgekeurd..
=

Steenwiekermoat
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber

Post by Steenwiekermoat »

Voor de APK mag er wel wat speling op zitten. Het is dan wel een advies punt. Vandaar dat het er waarschijnlijk vorig jaar wel op gestaan heeft.
Waarschijnlijk heeft de keurmeester het deze keer niet ontdekt, dat kan want bij minimale speling wordt het al als adviespunt genoteerd. En ja het blijft nog altijd mensen werk.

Ik vind het wel kort door de bocht om gelijk een ander een flutgarage te noemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een AX zijn wiel is verloren. Maar ja er zijn wel meer garage's die hun "collega" garage's afkraken. Dat zegt meer over henzelf vind ik.
Groeten van Henk uut Blesdieke

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Steenwiekermoat wrote: Ik vind het wel kort door de bocht om gelijk een ander een flutgarage te noemen. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een AX zijn wiel is verloren. Maar ja er zijn wel meer garage's die hun "collega" garage's afkraken. Dat zegt meer over henzelf vind ik.
Ik noemde mijn garage ook een flut garage want zulke flinke speling hadden ze ontdekt moeten hebben, dat was namelijk meer dan 1cm speling.

En als het vorig jaar een advies punt was, is het na een jaar heus niet minder. Sterker, na een jaar is je veerpoot ondertussen ook wel overleden dus zal het geen minimale speling meer zijn
=

Post Reply