Vandaag wast goede vrijdag, maar voor mij wast echt een slechte vrijdag (deels dan)
Ik ging vandaag naar de sloop om me oude interieur weg te gooien en meteen ff rondkijken naar leuke spoilers enzo, je kent da wel.
Zit ik een 300 meter voor de sloop achter een vrachtwagen, en ik vond da ding stinken, t was echt zon oude diesel en ik rook een beetje zure lucht. Dus bij de stoplichten zet ik m erlangs en komt er rook onder me motorkap vandaan en me motor ging harder stationair lopen.

Ik daar meteen de kap open.. ziek dat alles onder de koelvloeistof zit... en me blok was super heet.. die vent zei dat ik geen 5 km meer moest rijden wilde ik het er goedkoop afbrengen. Dus ikke een dikke 2 uur op de sloop rondgestruind naar leuke onderdelen en toch voor 50 euro geslaagd maar kon nergens anders aan denken als me eigen blokkie. Omdat ik niet (net als de eigenaar vd sloop) me vingers wilde branden aan t blok, gink dus pas na 2 u aan de gang. Ik zag binnen 1 minuut het probleem van mijn AX: Door de leeftijd was een slang poreus geworden en compleet afgescheurd....

Er zat nog maar 0,3 liter koelvloeistof in het systeem!!! Gelukkig was ik toch op de loop en heb ik zon zelfde slang van een 1100 afgehaald en 2 uur geprobeerd die erop te zetten... zonder succes omdat die lang overal tussendoor kronkelt is dat vanaf boven niet te doen dus heb ik uiteindelijke van een ax ( die ooit t zelfde probleem heeft gehad) een langere slang gehaald en die in 10 min erop gezet...
Nu is alles weer goed hoop ik en na het bijvullen van de koelvloeistof benk heel erg rustig naar huis gereden...
AX POWAH