Slechte "Goede vrijdag"

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Slechte "Goede vrijdag"

Post by AX_Powah »

Hey mensen

Vandaag wast goede vrijdag, maar voor mij wast echt een slechte vrijdag (deels dan)

Ik ging vandaag naar de sloop om me oude interieur weg te gooien en meteen ff rondkijken naar leuke spoilers enzo, je kent da wel.

Zit ik een 300 meter voor de sloop achter een vrachtwagen, en ik vond da ding stinken, t was echt zon oude diesel en ik rook een beetje zure lucht. Dus bij de stoplichten zet ik m erlangs en komt er rook onder me motorkap vandaan en me motor ging harder stationair lopen. :evil: ik heel rustig optrekken maar wel voldoende snelheid maken om de vrachtwagen eruit te trekken, ga ik richting de sloop...

Ik daar meteen de kap open.. ziek dat alles onder de koelvloeistof zit... en me blok was super heet.. die vent zei dat ik geen 5 km meer moest rijden wilde ik het er goedkoop afbrengen. Dus ikke een dikke 2 uur op de sloop rondgestruind naar leuke onderdelen en toch voor 50 euro geslaagd maar kon nergens anders aan denken als me eigen blokkie. Omdat ik niet (net als de eigenaar vd sloop) me vingers wilde branden aan t blok, gink dus pas na 2 u aan de gang. Ik zag binnen 1 minuut het probleem van mijn AX: Door de leeftijd was een slang poreus geworden en compleet afgescheurd.... :evil:

Er zat nog maar 0,3 liter koelvloeistof in het systeem!!! Gelukkig was ik toch op de loop en heb ik zon zelfde slang van een 1100 afgehaald en 2 uur geprobeerd die erop te zetten... zonder succes omdat die lang overal tussendoor kronkelt is dat vanaf boven niet te doen dus heb ik uiteindelijke van een ax ( die ooit t zelfde probleem heeft gehad) een langere slang gehaald en die in 10 min erop gezet...

Nu is alles weer goed hoop ik en na het bijvullen van de koelvloeistof benk heel erg rustig naar huis gereden...

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Ja dat is best wel balen als zoiets gebeurd :? Hopelijk blijft het bij dit maar toch even een vraagje: Geert, vermits jouw ax van 1987 is heb je vermoed ik reeds alle slangen vervangen of niet? Als je dat nog niet gedaan hebt: doen! De volvo(bj 1985) van een maat van me had dit ook eens aan de hand... De ene slang was nog maar net vervangen of er scheurde alweer een andere... Reden te meer om alle oude rubberen slangen te vervangen.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat is idd flink balen!! Gelukkig viel het achteraf nog mee. Ik heb dat ook eens gehad met mijn eerste auto. Was ook een slang gescheurd. Maar normaal gaat er toch een waarschuwingslampje branden als het koelvloeistof niveau te laag is?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Ik zou als de bliksem alle slangen vervangen als ik jou was, anders heb je binnenkort hetzelfde probleem weer, en dan loopt t mischien wel minder af
Image

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ik heb er al over zitten denken om de slangen te vervangen en in principe hek daar ook wel tijd voor want me stage is inmiddels klaar.

Als ik de slangen vervang wilk ze vervangen door van die HIGH THERMO slangen die tegen hoge temperaturen bestand zijn en er super mooi BLINKEND uitzien... Deze zijn wel iets duurder maar ik wil ze later overzetten opt andere blok dus dan moek ik ze toch vervangen! Maar voor 5 euro kank heel t zaakje vervangen met de orginelel dus denk toch dat t dat wordt...kan later nog kijken...


Ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Rik
Total admin
Total admin
Posts: 389
Joined: ThuJun12, 2003 5:41:50 PM
Location: Heerlen
Contact:

Post by Rik »

Ben maar blij dat je geen twee linker handen hebt, Geert! Als je dit niet zelf gemaakt had en gewoon door was gereden had je ax waarschijnlijk meer te lijden gehad.

---------------------------------------
Grtz, Rik

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je blok veelste heet is geworden zou ik komende tijd rustig rijden anders heb je kans dat je koppakking pang zegt. Die kan slecht tegen de hitte.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander wrote:Als je blok veelste heet is geworden zou ik komende tijd rustig rijden anders heb je kans dat je koppakking pang zegt. Die kan slecht tegen de hitte.


als ie echt heet geworden is zitten er toch al haarscheuren in. een tijdje rustig rijden help echt niet hoor.. en zet er gelijk gewapende koelslangen in :D:D..

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik was je weer eens te slim af. Geert is al bezig voor een nieuw blok. Zou toch zonde zijn als ie eerst de koppakking van deze moest vervangen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

User avatar
Joris
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2018
Joined: TueAug12, 2003 12:51:05 AM
Location: Heerenveen (Friesland)
Contact:

Post by Joris »

Ik heb t ook een keer gehad :?
Rides: Ax GT `91 Ax gti `92 VW passat variant 97 18inch Cx 2000 pallas `79

Post Reply