benzinedrukregelaar

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

benzinedrukregelaar

Post by DuFF »

http://www.biesheuvel.nl/shop/detail/3538

Code: Select all

De PBV is een soort benzinedrukregelaar, echter met 2 drukmembramen, waarvan de eerste regelaar is en de tweede altijd +/- 0.8 BAR hoger staat. 
Hij neemt de functie van de standaard regelaar over. 
Eenmaal gemonteerd en afgesteld werkt hij op de volgende manier: 
Als men rustig rijdt of een constante snelheid aanhoudt dan werkt hij op de standaard afgestelde druk. 
Als men ineens gas geeft schiet de druk in de benzine-rail met 0.8 BAR omhoog.
Het gevolg is, dat de motor niet alleen meer benzine krijgt, maar vooral sneller (1,7keer), zodat de acceleratie van onderuit tot wel 20% kan toenemen. 
Verder, als een auto een vlak gedeelte in het toerental heeft (bijv. Alfa) wordt dit ook opgevangen. 
In de top trekt een auto 15 tot 20 km/h langer, sterker door. 
Als een auto stationair wat slecht loopt, wordt dit ook beter. 
Dus de PBV verbetert aanmerkelijk de (rij-) prestaties van de auto.
kan dit gewoon op een 1.4i ax met bosch ecu ?
komt dit ipv het injectiehuis?
kan iemand mij dat uitleggen?
en dit werkt zeker pas alleen goed in combi met de kent-cams nokkenas, of is dat niet noodzakelijk?
en heeft dit een goeie werking, of is het dagdag koppakking door de 0.8bar meer druk ? :roll:

(even om iets uit te sluiten, ik hoef geen 1.6i blok. het lijkt me alleen een leuke mini-upgrade :wink: .)
Spreken is goud, Ductape is zilver.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

* Het is een brandstofdruk-regelaar, géén injectie-systeem.

* Volgens mij werkt dit onafhankelijk van het type nokkenas dat je hebt.

* Die 0.8bar meer druk gaat over de brandstofdruk, NIET de mengseldruk in de cylinder, dus je koppakking heeft daar geen last van.

* Volgens mij is dit ding alleen bedoeld voor de GTI, omdat bij niet-GTI's de benzindedruk-regelaar in[/i] het injectiehuis zit en zeer zeker niet vervangen kan worden door dit ding. GTI's hebben een losse brandstofdruk-regelaar. (In de tekst wordt dan ook gesproken over 'brandstof-rail'.)

* Volgens mij is dit ding per definitie NIET GOED voor je brandstofverbruik. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

DuFF
AXtremist
AXtremist
Posts: 8832
Joined: MonDec26, 2005 9:43:07 AM
Location: zeelandia

Post by DuFF »

há, maar dat is mijn rechter voet ook niet.


oke het is dus voor een multipunt, dan gaat het over :(
Spreken is goud, Ductape is zilver.

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

en zowiezo heeft het geen enkel nut op een standaard motor !
Image

My Cars <98>.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Sowieso niet met standaard ECU: die gaat gewoon de hoeveelheid ingespoten bezine terug regelen, omdat anders de lambda-waarde over de zeik gaat. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Henri106
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 394
Joined: MonJun13, 2005 7:13:13 PM
Location: Werkendam
Contact:

Post by Henri106 »

dat valt opzich wel mee hoor ! Als je extreme nokkenassen e.d hebt dan scheelt het boven in wel.

Beter is om de ecu aan tepassen ! Maar tot op zekere hoogte kan je hem voor de gek houden.
Image

My Cars <98>.

Post Reply