hulp gezocht

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
liquidsammy
AX Starter
AX Starter

hulp gezocht

Post by liquidsammy »

ik heb pas geleden een Citroën AX 1.1inj image u9 gekocht. hele fijne auto maar op een gegeven moment begint hij in de 4 of in de 5 bij constant gas te bokken. Er is niet echt een patroon in te herkennen af en toe doet die het af en toe gewoon niet. mijn buurman die zelf een beetje into Citroën is zij dat het eraan kon liggen dat er tegenwoordig geen lood meer in de benzine is en daardoor de injection af en toe een beetje droog loopt (geen smering ofzo).Hij rade mij aan om een flesje benzine reiniger of injection reiniger te kopen. Klopt dit of kan het nog aan iets anders liggen ben namelijk niet zo`n autotechneut,

alvast bedankt

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

een busje injectiereiniger kan nooit kwaad,

maar;
ik gok meer op een versleten bobine/module combinatie..

zoek even bij het technisch gedeelte, daar was vorige week ook iemand met hetzelfde proibleem!
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by MNM(tm) »

Op zich is het inderdaad waar dat de huidige loodvrije benzine wat minder goed is voor oudere auto's. Maar dat gaan het wèl over OUDE auto's, en in die categorie valt de AX nog lange niet!
Als ik het goed heb, zijn het vooral motoren met carburateur en mechanische (door motor aangedreven) brandstofpomp die soms wat moeite hebben met loodvrije benzine. Injectie-motoren hebben er sowieso geen enkele moeite mee.

Ik deel dan ook de mening van van q01z dat de ontstekingsmodule en/of bobine wel eens aan vervanging toe kan zijn.

Controle van verdeelkap en rotor en bougie-kabels is ook aan te raden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply