Shell V-Power

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Nielsz
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 24
Joined: ThuJan01, 2004 9:34:52 PM
Location: Heerhugowaard

Shell V-Power

Post by Nielsz »

Beste AX-Rijders,

Mijn vraag, heeft iemand al Shell V-Power benzine getankt?
En zo ja, merk je enig verschil in de reactie van je auto op het gaspedaal?
Het schijnt ook dat deze nieuwe benzine soort beter is voor de motor en deze zelfs zou reinigen!
Morgen ga ik ff de prijs per liter checken in het gat waar ik woon....

Maar een reactie op deze vragen zou welkom zijn .... als het geen verschil uitmaakt met euro 95 dan ga ik het zeker niet tanken als de benzine prijs hoger ligt...

Greetz,

Nielsz
AX Plaisir 1.1i, 1991, standaard.

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

euro 95 is bij mij (werk bij shell in haarlem) 1.10 en v-power 1.18
het reinigt je motor en zou iets zuiniger zijn, verder is beter voor de uitstoot van je motor.

ik denk dat je het gewoon drie keer moet tanken (volle tank) en dan weer euro 95, het heeft geen zin om het altijd te tanken lijkt mij aangezien het reinigt en dat hoeft in principe maar ??n keer,

dus gewoon af en toe tanken kan geen kwaad
hell breaks lose, when i accelerate!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

shell Franse autoos horen Total te rijden

(en de rest ook goed voor mijn aandelen)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Allemaal onzin.

Net als dat shell pura. In de reclame doen ze net alsof het zo schoon is als water.... jeah right!

Oja, en de ene pomp zou de benzine beter zijn als bij de ander, vandaar de prijsverschillen. Dus niet. Meestal krijgen zelfs meedere pompen hun brandstof uit het zelfde reservoir. Zo tanken zowel Texaco, Autofood en dacht Total uit hetzelfde reservoir in Geertruidenberg....

ik heeft 3 jaar bij Tex gewerkt en dan vang je weleens wat op :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Maar er zit wel degelijk verschil in de zelfde brandstof soorten !!

En die V-power ze zeggen zelf dat het vermogens winst moet geven !

Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

siem
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 124
Joined: WedOct29, 2003 7:00:23 PM
Location: Almere

Post by siem »

je gaat toch niet bij een dure pomp tanken :? als je gewoon naar een goedkopere tank gaat dan heb je ook goed benzine en dat t vebruik minder word ya right mijn ax rijd al ongeveer 1-20 rijd ie dan 1-21 ofzo

zal wel vind t in elk geval erg duur de shell ofzo

groetjes siem
You thought the AX was over, You thought wrong!!!!

Komt een man bij de garage. Vraagt hij aan de garagehouder :
"Ik wil graag twee spiegels voor m'n VW Golf".
Zegt die garagehouder : "Lijkt me een goede ruil" :)

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

nou wij zijn toch echt de enige bediende pomp in Nederland die 10 cent korting geeft op 95 en 98.

en nogmaals ik zei toch dat je V-power gewoon ??n keer in de zoveel tijd moet tanken, kan alleen maar beter zijn.
hell breaks lose, when i accelerate!

hansjuh
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: WedFeb18, 2004 7:43:40 PM
Location: Tilburg & Sittard
Contact:

Post by hansjuh »

Dus niemand die waarneembaar betere prestaties heeft / verwacht door deze benzine?

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Ik tank altijd bij een pomp die in me route ligt... dat is nu al 10 weken de texaco, die zit zowat langs me stagebedrijf! Ik ga dan ook nie omrijden naar een "goedkopere"pomp want dan ben je t verschil ook kwijt....

Nogmaal altijd total of BP in VEGHEL die zit weer vlak bij me schoool... ROC de LOOPGRAAF!

AX POWAH
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Sgurk
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 295
Joined: ThuFeb19, 2004 11:41:34 PM
Location: 's-Gravenzande
Contact:

Post by Sgurk »

Ik tank altijd bij de Tango dat is zo'n witte pomp die goedkoper is dan de rest. Scheelt wel iets. Zal voor de gein eens V-power tanken.

Hoe zit dat eigenlijk met eens in de zoveel tijd euro 98 tanken, heeft dat nut?
Last edited by Sgurk on ThuApr01, 2004 7:19:57 AM, edited 1 time in total.
AX GTi, sold!

Master Lee
Moderator
Moderator
Posts: 624
Joined: TueJun10, 2003 10:38:58 AM
Location: Putten
Contact:

Post by Master Lee »

laat k maar nie vertellen waar en hoe k tank :angel
Gratis geld verdienen met emails of met een quize ?? kijk dan hier

http://vanderlee.jouwpagina.nl

axgt-er
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 235
Joined: SunJun15, 2003 1:58:46 PM
Location: epe

Post by axgt-er »

Ik heb eens op shell.nl gekeken en daar staat dat shell v-power gewoon octaangehalte 95 heeft. Door de betere smeereigenschappen enzo zou het wel beter zijn voor de motor. Er zit ook verschil tussen de duitse en nederlandse V-power, omdat in nederland iets meer kortere ritten worden gemaakt en nederlanders meer in de file staan hebben ze iets voor de uitlaatkleppen gebruikt.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

ik heb mijn tankie volgegooid, en geen verschil, behalve dat mijn volcane heel irritant veel te laag stationair begon te lopen, goed hoor <not>

het enige wat wat vermogen extra geeft, is een halfvolle tank, met euro 98.

das nog goedkoper ook.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Ik tank altijd 95 voor iets meer dan 1 euro (Belgi?). Dat V-power geloof ik niet zo. En 98 is alleen maar duurder. Het zal echt geen pk's schelen wat je ook tankt. Als snel wilt zijn moet je een snelle auto kopen of je 1.1(ofzo) helemaal leeg maken.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

citro-power wrote:Ik tank altijd 95 voor iets meer dan 1 euro (Belgi?). Dat V-power geloof ik niet zo. En 98 is alleen maar duurder. Het zal echt geen pk's schelen wat je ook tankt. Als snel wilt zijn moet je een snelle auto kopen of je 1.1(ofzo) helemaal leeg maken.


Ik tank ook altijd voor minder dan een euro.. (ook Belgi?).... laatst echt drastische lage prijs ... (de macro in antwerpen). :P

paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Post by paulus »

Tank momenteel helemaal niks, das nog goedkoper. alleen staat mijn auto wel in de garage met een lekke koppakking. dus dat kost dan weer wel geld.

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Tja, zolang je er nog niks aan doet kost het ook niks :wink:

Bij mij is dit een van de redenen geweest dat de auto nu naar de sloop is.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

bij tango heb ik vandaag 0.988 ?/l betaald voor euro 98.

scheelt echt veel met de concurenten uit de buurt. die vragens soms meer dan 1,100 ?.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

Als je de benzine-markt een beetje kent dan weet je dat er kwaliteitsverschil bestaat tussen de grote merken en de witte pompen.

In Nederland zijn er die hun eigen benzine raffineren, te weten Shell, Esso, Texaco, BP en gedeeltelijk Total. Daar worden door deze maatschappijen bepaalde eisen aan gesteld, en de brandstof die daar niet aan voldoet gaat de zgn benzinemarkt op.
Pompen als de Tango kopen zo goedkoop mogelijk in, om een zo laag mogelijke prijs aan de pomp te kunnen bieden. Ook bijv. Q8 en Total kopen op deze markt in (hogere prijs, en daardoor kwalitatief iets beter). Het resultaat zie je terug in het verbruik van de auto (ooit getest door TNO, maakt 3 tot 10 % uit in verbruik, kan helaas zo snel geen link vinden), en na langere tijd motorslijtage (vraag maar na bij motorrevisiebedrijven).

Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.

En dat ze zo goedkoop zijn omdat er geen personeel zit? Wat dacht je van al die marsen, flesjes cola, broodjes, tabak, tijdschriften enz. welke een stuk meer opleveren dan wat litertjes benzine, hiermee zijn de personeelskosten echt wel betaald hoor.


Wat V-power betreft: er zit geen zwavel meer in, en het reinigt je motor. Toen ik vorig jaar mijn koppaking heb vervangen heb ik de kleppen ook schoongemaakt, maar daar zat na 120.000 km al best wel wat aanslag op, dus ik denk dat het zeker de moeite waard kan zijn....

Dit is overigens geen reclamepraat, maar uitleg waarom een witte pomp goedkoper is.

Overigens tank ik meestal Shell, BP of een ander A-merk. De AX is een kwaliteitsproduct, dus daar hoort ook goeie brandstof in.
Image

WouterL
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 324
Joined: ThuSep11, 2003 11:30:20 AM
Location: Delft

Post by WouterL »

[quote="peter"]Als je de benzine-markt een beetje kent dan weet je dat er kwaliteitsverschil bestaat tussen de grote merken en de witte pompen.

Vaak is het dus zo dat als je bij een witte pomp die met een ongelofelijk lage prijs stunt, je zeer matige benzine krijgt.

[/quote]


Dit is weer een mooi fabeltje!! Hoeveel resevoirs denk je dat er in nederland staan??! Ook benzine van de grote bekende merken komt vaak uit hetzelfde resevoir...

Bovendien zijn een groot aantal van de onbemande stations gewoon eigendom van een grote keten. TINQ is bijvoorbeeld van SHELL. Dus de kans dat er hier andere benzine uit de slang komt dan bij een shell pomp lijkt me uitermate klein!

Over de kosten van het personeel:
Reken maar eens uit hoeveel marsen iemand moet verkopen wil dat opwegen tegen de personeelskosten! Voor een station langs de snelweg, waar ze 15 pompen hebben staan is het natuurlijk wat anders dan voor een klein station in een nog kleiner dorp...

Post Reply