Roest bij de randen van het raamrubber van de achterramen

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Vlugge-Japie
AX Starter
AX Starter

Roest bij de randen van het raamrubber van de achterramen

Post by Vlugge-Japie »

Hoi

Ik heb vorig jaar ontdekt dat de randen waar de raamrubber omheen valt bij de achterramen roest zit/zat. En niet zo'n klein beetje ook. Het was al goed aan het rotten.

Heeft iemand hier ook ervaring/problemen mee, en hoe heb je het opgelost. Ik heb de ramen eruit gehaald, geschuurd zo goed ik kon en behandeld met hammerite.

groeten Vlugge Japie :shock:

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

Onder klapruiten roest het wel vaker...

Wat je idd moet doen, alle roest weghalen en dan tot op het blanke metaal schuren. Vervolgens zou ik het behandelen met een roestomvormer (noverox ofzo) en dan daarna primer + lak of tectiel ofzo. Als het gat erg groot is waardoor er water naar binnen kan lopen moet je het dichtmaken met of glasvezelmatjes of lassen; anders krijg je roest daar waar het water binnen blijft staan.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Post Reply