Kan iemand zo aan deze foto zien wat voor merk voorremmen ik heb? Ik wil/moet mijn remblokken vervangen, maar er zijn uiteraard weer veel soorten te verkrijgen



Moderators: denny, vtspower, webmasters
Kan inderdaad wel is heel erg vast zitten, ik heb ook wel is behoorlijk moet beuken om de pennen er uit te krijgen.Handjes wrote:.......Maar ik krijg mijn blokken ook niet los. De borgpennen krijg ik er niet uitgetikt
.
Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?
Je moet inderdaad niet gaan rommelen met je remmen. Maar goede tweedehands schijven kan prima.denny wrote:Nieuwe blokken en 2e hands schijven. Er zijn twee dingen op een auto die je uit pure veiligheid er nooit 2e hands opzet. Ten eerste je remblokken en ten 2e je remschijven. Vooral ook omdat 2e hands schijven je remblokken flink kunnen beschadigen maar vooral omdat je leven meer waard is als de 45 euro voor 2 schijfjes.
Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomenHandjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.grietje wrote:Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomenHandjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
Ik weet het ook niet, ik ben geen moddereter, ik heb niets gedaan!Handjes wrote:Vaag. Ik dacht dat fora juist bedoeld waren om te discussiëren. Niet dat ik nu een felle discussie wilde aangaan.grietje wrote:Dat is geen foutmelding, dat klopt, het topic is opslot gedaan, ik denk om discussies hierover te voorkomenHandjes wrote:
(ik krijg vreemd genoeg een foutmelding te zien als ik in het andere topic wil replyen: Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk)
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Drake wrote:oude schijven en blokken zijn geen prob zolang je alles maar met elkaar weer monteerd
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Tja dan ben ik een uitzondering denk ikHandjes wrote: Immers, je vervangt niet altijd je blokjes+schijven. Iedere (!) AX heeft tweedehands schijven. En daar zet iedereen ook gewoon nieuwe blokjes op. Dat kan prima.
Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoorax_b wrote:Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
idd, en wat kost een setje nou, voor onder de 70 euro heb je op internet bloken en schijven al nieuw!ax_b wrote:Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!
Handjes wrote:Heeft iemand toevalig nog een setje (goede gebruikte) remschijven liggen die ik op de meeting van aanstaande zondag kan overnemen (viavia, want ik weet niet zeker of ik er zelf ben)?
Verglaasde remschijven heb ik nog nooit geziengrietje wrote:*-) Een nieuwe schijf kan ook breken hoorax_b wrote:Idd! Heb genoeg mensen gezien met gebroken remschijven dankzij zulke grapjes, das echt niet fijn.Glenn@nl wrote:Maarja.. ik kan er ook nog niet over uit waarom iemand in godsnaam twee gebruikte remschijven zou willen monteren. Als je geen +/- 70 euro kan of wil uitgeven aan een belangrijk onderdeel als 'n setje remschijven.. rij dan geen auto. Ga gewoon op de fiets of lopend
Denk er om: Ook remschijven hebben een minimum dikte!!!als jij gewoon een vrij nieuwe tweedehands goede schijf overneemt breekt ie heus niet sneller
:P
Maar goed, nieuw is natuurlijk altijd beter, dan weet je teminste wat er mee gebeurd is. Maar als jij een goed (weinig gebruikt, niet zo oud, recht en niet verglaasd) setje over kan nemen voor weinig, en het scheelt je veel geld, ach, dan kan het echt niet zoveel kwaad.