Handrem lampje

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Handrem lampje

Post by grietje »

Ik weet niet zeker of dit Technisch of Electrisch is, aan de mods om te bepalen;

Het lampje van mijn handrem (of remvloeistofnivo of remblokjes volgens mij) flikkerd tijdens het rijden. Stomme is dat ie dat wel vaak doet tijdens remmen, maar ook in bochten.

Maar nu heb ik vandaag mijn hele remsysteem nagekeken, en er is niets raars aan te ontdekken. Vloeistof nivo is goed, en rond de remmen en remleidingen is alles droog. Pedaal is gewoon hard.

Hij remt ook gewoon, ook al flikkert het lampje...

Onder het rijden dus het stekkertje van de handrem eraf getrokken, en taadaaa, probleem over!

Alleen, hoe werkt dat handremlampjeschakelaar? wat kan er stuk aan zijn?
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Als je de handrem helemaal naar beneden doet, wordt er een pin ingedrukt, waardoor de (elektrische) verbinding tussen het draadje (groen) en de carosserie wordt verbroken. 't remlampje gaat namelijk branden als 't groene draadje aan massa wordt gelegd.

Dus er zit óf ontzettend veel troep in 't schakelaartje, waardoor 'ie vals contact maakt, óf je handrem gaat niet ver genoeg naar beneden.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

baklap
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 377
Joined: FriDec07, 2007 10:11:33 PM
Location: warmenhuizen(dichtbij alkmaar)

Post by baklap »

als je rij en je haalt heel ligtjes de handrem heen en weer..wat gebeurt er dan?! en indd ff insprayen met contact spray;)
ga nooit harder rijden, dan je beschermengel kan vliegen!


WIE IS WIE

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Hmm, het is erger

Gister bij proefrondje bleef ie schijnbaar per toeval uit nadat het stekkertje van de handrem eruit was, want vandaag auto meegenomen naar zeeland en het lampje heeft de hele tijd vaag geflikkerd.

En soms, soms na hard remmen brand ie toch feller.. Er zal toch wel wat miszijn....

Hij remt wel ' gewoon' ...
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Misschien gewoon remvloeistofniveau-sensortje stuk?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

MNM(tm) wrote:Misschien gewoon remvloeistofniveau-sensortje stuk?


Ik heb die deksel met die vlotter al vervangen (is dat de sensor?)... en de contactjes op geschuurd, waren erg geoxideerd....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Handrem lampje

Post by Handjes »

Waarschijnlijk zijn je remblokken (of een van je) versleten en maakt het slijtageindicatorstiftje contact met je remschijf. Tijd om je blokjes te vervangen waarschijnlijk.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

Ik heb geen remblokjes indicator, draadjes zijn doorgeknipt (al jaren te zien aan de draadjes) en blokjes zijn ook gewoon goed btw ;)

Het viel mij op dat over hobbels en zo het lampje gaat branden, dus nivo klinkt aannemelijker....
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

Dan is je vlotterindicator overleden ;) .

edit: die had je ook al vervangen zie ik :( .

Kan de aan-/uitschakelaar van je handrem gewoon niet kapot zijn? Is ook maar een knopje dat immers niet het eeuwige leven heeft.

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

*schaam me dood* ik heb het gevonden ;-)

De draadjes van de blokjes slijtage dingen hingen bij de veerpoot, die had ik bij verlagen even ' omhoog' gegooid, en die maakte dus massa ;)

Probleem over :D!
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Hahahaha... net zo'n strakke actie dus als ik onlangs met mijn Volcane: ronde stekker vanaf motorkabelboom naar binnen toe niet terug aangesloten na plaatsen remleiding. En dan met vraagtekens zitten als 't ding niet wil starten. :P
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply