schrapend geluid bij ontkoppelde 1e versnelling 1.1i

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
az
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonJan14, 2008 7:29:25 PM

schrapend geluid bij ontkoppelde 1e versnelling 1.1i

Post by az »

Hoi,

Ben hier nieuw , heb ook pas vorige week een ax aangeschaft. Een leuke type 1 1.1 injectie. De auto rijdt op het eerste oog prima en lijkt ook redelijk onderhouden te zijn

en dingetje zit me niet lekker.

Bij het ontkoppelen (indrukken pedaal) hoor ik in zijn 1 een vreemd metalig schrapend geluid dat verdwijnt als ik het pedaal weer loslaat. In zijn twee hoor ik heel in de verte iets dat er ook op lijkt maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Ricardo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 223
Joined: ThuSep13, 2007 2:56:53 PM
Location: Den Helder

Post by Ricardo »

Welkom bij de club! Had je al een wie=wie aangemaakt? En we zijn gek op foto's hier! ;)

V.w.b. je probleem:

Klinkt als een druklager van de koppeling.
Deze hoor je bij de meeste ax-en wel enigszins. De vraag is of die van jou buitensporig veel herrie maakt, anders voorlopig lekker laten zitten.

Grtz,
Ricardo
In bezit van:
- C5 Break 2.0 16V Ligne Prestige uit 2001
- ZX 1.8i Aura 5-deurs uit 1994 (JB-VD-45)

Het halve gereedschap is het goeie werk! ;)
Image

az
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: MonJan14, 2008 7:29:25 PM

Post by az »

Veel herrie maakt het niet, maar het klonk net iets te duidelijk en niet helemaal jofel. Gek genoeg was het vandaag veel minder te horen, dus dat zal wel vanzelf goed komen.

de wie=wie had ik nog niet gevonden en een foto zal ik jullie nog even besparen. De auto heeft een flinke poetsbeurt nodig, al is een voor en na natuurlijk ook wel leuk.

Post Reply