1600 rallye motor in een ax bouwen.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 77
- Joined: SunAug27, 2006 12:03:15 PM
- Location: Hollandscheveld (vlakbij Hoogeveen)
- Contact:
1600 rallye motor in een ax bouwen.
Hallo mensen,
ik ben van plan om een 1600 Peugeot rallye motor in een AX te gaan bouwen, omdat er hier meerdere mensen zijn die al eerder een 1600 motor in een ax hebben gebouwd, kan ik hier misschien wat tips krijgen van de mensen met een 1600 motor in hun AX, of die ervaring hebben met het ombouwen naar 1600.
kan ik de bak van een 1400 gebruiken?
kunnen de aandrijfassen van een ax de krachten van een 1600 aan, of moet ik de ax dan ook direct ombouwen naar 4 gaats.
voor de gene die iets weet laat het horen
alvast bedankt
ik ben van plan om een 1600 Peugeot rallye motor in een AX te gaan bouwen, omdat er hier meerdere mensen zijn die al eerder een 1600 motor in een ax hebben gebouwd, kan ik hier misschien wat tips krijgen van de mensen met een 1600 motor in hun AX, of die ervaring hebben met het ombouwen naar 1600.
kan ik de bak van een 1400 gebruiken?
kunnen de aandrijfassen van een ax de krachten van een 1600 aan, of moet ik de ax dan ook direct ombouwen naar 4 gaats.
voor de gene die iets weet laat het horen
alvast bedankt
aantal dingetjes uit mn hoofd.. ik begon al met een GTI, dus das eenvoudiger..
maaruhm, je hebt zoiezo een auto met DIS ontsteking nodig als je het makkelijk wil doen, anders moet je alles ombouwen..
bij mijn GTI heb ik aangepast;
de motor
thats it ja grotere gasklep/injectoren erin.. verder alles nog GTI!
volgens mij heeft kevin dit kunstje wel geflikt met 'niet GTI's' en die antwoord ook nog wel
maaruhm, je hebt zoiezo een auto met DIS ontsteking nodig als je het makkelijk wil doen, anders moet je alles ombouwen..
bij mijn GTI heb ik aangepast;
de motor
thats it ja grotere gasklep/injectoren erin.. verder alles nog GTI!
volgens mij heeft kevin dit kunstje wel geflikt met 'niet GTI's' en die antwoord ook nog wel
Heb een GTI met een 1.6 rallye blok, v-bak en complete onderstel dus ook schijven achter. Bij mij is alles van een rallye gebruikt ook de kabelboom en ecu, schijnt wel beter te zijn.
Verder kan ik je melden dat het leuk van zijn plek komt Suc6 ermee!
Alleen niet om foto's vragen die heeft ie niet, maakt nooit foto's tijdens het sleutelen.q01z wrote: volgens mij heeft kevin dit kunstje wel geflikt met 'niet GTI's' en die antwoord ook nog wel
Verder kan ik je melden dat het leuk van zijn plek komt Suc6 ermee!
AX Soupapes 16
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Powered by VEMS;
158.1 Bhp @ 6732 rpm & 188Nm @ 4846 rpm aan de krukas @ De Ringsleutel 12 mei "10
Met driegaats, orginele aandrijfassen en bak kan ook. Tot nu toe houdt dat de krachten van de 1.6 met Sportkop ook.
Kan zijn dat je de huls van de bak moet aanpassen omdat de bevestigingspunten anders vallen. Als geld en zelf klussen minder beperking is dan kun je volgens mij beter de 1.6 bak + aandrijfassen gebruiken. Dat is allemaal wat sterker en minder gekloot met aanpassen.
Kan zijn dat je de huls van de bak moet aanpassen omdat de bevestigingspunten anders vallen. Als geld en zelf klussen minder beperking is dan kun je volgens mij beter de 1.6 bak + aandrijfassen gebruiken. Dat is allemaal wat sterker en minder gekloot met aanpassen.
AX GTI '91
als je geen GTI pakt maar iets anders is het eerste grote verschil dat tussen carb en injectie auto's. bij monopoint injectie heb je een tank met pomp en een retourleiding voor de benzine. Dit is een stuk makkelijker ombouwen dan een carb versie zonder deze aanpassingen.
ander verschil wat werk geeft is de bovenste motorsteun. is dat een hoog model wat de ophanging van de motor opsluit dan is het prima, anders een steun uit een sloper zagen, schoonmaken en monteren.
bij een 1600 horen fatsoenlijke veren, remmen en stabi's. Feitelijk kom je dan niet onder een 4-bout conversie uit. zou bijvoorbeeld het hele setje van een 106 Rally er onder kunnen zetten.
Motorbedradingen passen zeker niet bij een 1600 Rally conversie, dat wordt gewoon uitpuzzelen en opnieuw aansluiten.
P.
is vijf maal 1600 swap een V20 van 8 liter
ander verschil wat werk geeft is de bovenste motorsteun. is dat een hoog model wat de ophanging van de motor opsluit dan is het prima, anders een steun uit een sloper zagen, schoonmaken en monteren.
bij een 1600 horen fatsoenlijke veren, remmen en stabi's. Feitelijk kom je dan niet onder een 4-bout conversie uit. zou bijvoorbeeld het hele setje van een 106 Rally er onder kunnen zetten.
Motorbedradingen passen zeker niet bij een 1600 Rally conversie, dat wordt gewoon uitpuzzelen en opnieuw aansluiten.
P.
is vijf maal 1600 swap een V20 van 8 liter
C4 vts
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
DS3
MX5 2.0
defender 110 3.5 kdfi
DS5, aan het aftellen
q01z heeft een rallye motorFieten.s wrote: maare q01z heb jij een rallye motor of een 1600 motor, dus origineel 90 pk of 105 pk?
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Wat Peterm ook al zegt.. Ik zou zeker voor een 4 gaats onderstel gaan.
De auto wordt er behoorlijk snel mee, en dan is het niet echt verstandig om met "te lichte" remmerij rond te gaan rijden
Tot nu toe houdt bij mij ook de GTI bak + aandrijfassen het prima hoor
De auto wordt er behoorlijk snel mee, en dan is het niet echt verstandig om met "te lichte" remmerij rond te gaan rijden
Tot nu toe houdt bij mij ook de GTI bak + aandrijfassen het prima hoor
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Jammer dat de weg niet staat aangegeven
Zeker met 4 gaats onderstel gaan rijden! veel vermogen en 3 gaats... beetje tegenstrijdig alleen al om de mini remmen.
Dis e.d heb je helemaal niet nodig op je oude motor.
Gewoon blok erin + motorkabelboom. En dan moet de motorkabelboom aangesloten worden aan de kabelboom van de auto dmv de multistekker.
Stekker van de oude motorkabelboom (de grote ronde) zet je op de motorkabelboom die je erin maakt. Even 2 schema's erbij om de kleuren tebepalen. En dan loopt hij wel.
Dis e.d heb je helemaal niet nodig op je oude motor.
Gewoon blok erin + motorkabelboom. En dan moet de motorkabelboom aangesloten worden aan de kabelboom van de auto dmv de multistekker.
Stekker van de oude motorkabelboom (de grote ronde) zet je op de motorkabelboom die je erin maakt. Even 2 schema's erbij om de kleuren tebepalen. En dan loopt hij wel.
My Cars <98>.
Waar worden die 1.6i 8v motoren hier overal vandaan gehaald?
Ik wil zelf ook nog wel een 1.6 motor erin hebben. Ik heb nog een vbak van een 106 rallye uit 1994. Die heeft 120000 gedraaid. Dus zal nog wel goed zijn. AX is al compleet 4 gaats met geventileerde schijven voor. Dus das ook het probleem niet.
Maar wel haal je een 1.6 motor helemaal compleet met kabelboom en computer. En wat kost het je. (met niet al teveel kilometers erop natuurlijk. Bart ebben vraagt 1000euro met 43000km gelopen)
Ik wil zelf ook nog wel een 1.6 motor erin hebben. Ik heb nog een vbak van een 106 rallye uit 1994. Die heeft 120000 gedraaid. Dus zal nog wel goed zijn. AX is al compleet 4 gaats met geventileerde schijven voor. Dus das ook het probleem niet.
Maar wel haal je een 1.6 motor helemaal compleet met kabelboom en computer. En wat kost het je. (met niet al teveel kilometers erop natuurlijk. Bart ebben vraagt 1000euro met 43000km gelopen)
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Mja 16v. daar zit ik niet op te wachten. Valt teveel op.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.