Hoe komt die draagarm los?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Hoe komt die draagarm los?

Post by B_iks »

Meedenken mag, want ik zit een beetje te dubben wat te doen met het onderstel van m'n 1100 Mistral met inmiddels meer dan twee ton op de klok. Het kraakt en piept allemaal een beetje en een aandrijfasje meldt zich ook al behoorlijk nadrukkelijk in de bochten. Maar vooral ben ik niet bepaald onder de indruk van het remvermogen van de auto. Het werkt naar vermogen, maar houdt niet over.

Nu kan ik voorpoten, draagarmen en een stabi-stang van een GT type 2 kopen. Past dat op mijn type I-uitvoering? En is het voor mij, als beginnend sleutelaar, te doen om dat erop te zetten?
Last edited by B_iks on SunDec30, 2007 12:26:26 AM, edited 1 time in total.

Browny
Total admin
Total admin
Posts: 7960
Joined: MonJan19, 2004 12:07:32 PM
Location: nabij Utrecht

Post by Browny »

Het past en is wel te doen, enige moeilijke is de remmen.
Onluchtnippels zijn nog weleens gaar.

voorpoten inclusief remmerij? Scheelt echt een hoop aan remkracht dus is echt een aanrader.

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Moet de hoofdremcilinder dan ook meteen vervangen worden? En moeten er andere remleidingen op? Ik las ergens dat de klauw bij de 1.4-tjes anders (misschien ietsje verder weg) gemonteerd zit?

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Is er iemand die antwoord kan geven op de laatste vraag over de hoofdremcilinder?

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

remcilinder is hetzelfde. Als je andere naven gaat gebruiken moet je goed uitkijken of je aandrijfassen passen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

B_iks wrote:En moeten er andere remleidingen op? Ik las ergens dat de klauw bij de 1.4-tjes anders (misschien ietsje verder weg) gemonteerd zit?
Nee. 't punt tot waar de remleidingen lopen is hetzelfde.
De remklauw zit idd wel lager, maar vanaf de remleiding loopt er een remSLANG naar de remklauw die 't plaatsverschil van de klauw "opvangt".
(Misschien wel langere remslang nodig? M'goe, 't is aan te raden om met 't vervangen van de voorpoten de remslangen ook maar meteen te vernieuwen).
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Bij het strippen van m'n ax blijkt die draagarm wel enorm vast te zitten. Zie ik wat over het hoofd? De voorpoot is er al af en die bout door het subframe heb ik ook losgedraaid, de draagarm hangt nu nog op z'n achterste punt. Is dat een kwestie van lomp hard trekken?

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Euh, ik zou toch zeggen dat je eerst nog even 2 moeren moet losdraaien!!

(Die zitten binnen in de auto onder het vloerkleed!)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

B_iks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 197
Joined: SunMay20, 2007 8:43:08 PM
Location: Heesch

Post by B_iks »

Thanks!! Als ik de zwaardere voorpoten, assen en draagarmen nu onder mijn Mistral gooi, moet ik dan de wagen ook opnieuw laten uitlijnen?

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

B_iks wrote:Thanks!! Als ik de zwaardere voorpoten, assen en draagarmen nu onder mijn Mistral gooi, moet ik dan de wagen ook opnieuw laten uitlijnen?

je zou bijna zeggen van niet want het enige verstelbare de stuurstangen zijn niet los geweest.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply