Benzine vragen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Benzine vragen
Hallo
Ik heb sinds vanmiddag een AX 1,1 axion inj. u9.
Maar ik heb op het forum al zitten spitten naar de tankinhoud en zie dat dat 43 ltr. is,maar is dat ook zo?
De benzine meter doet het niet(iemand misschien ook een oplossing hiervoor)en de vrouw die hem ons verkocht zei dat ze elke 300km ging tanken,maar hoeveel km doe je gemiddeld met een tank?
Ik hoor het graag.
met vriendelijke groeten Fred
Ik heb sinds vanmiddag een AX 1,1 axion inj. u9.
Maar ik heb op het forum al zitten spitten naar de tankinhoud en zie dat dat 43 ltr. is,maar is dat ook zo?
De benzine meter doet het niet(iemand misschien ook een oplossing hiervoor)en de vrouw die hem ons verkocht zei dat ze elke 300km ging tanken,maar hoeveel km doe je gemiddeld met een tank?
Ik hoor het graag.
met vriendelijke groeten Fred
Hoi Fred!
Voor zover ik dat nog niet gezegd had: WELKOM HIER!
Gezien 't een U9 op kenteken is, ga ik er ff vanuit dat 't een AX van ná 1990 is, en daarmee een type 2.
In dat geval heeft 'ie inderdaad een tankinhoud van 43 liter.
('t lichtje begint overigens vaak al te mekkeren bij de laatste 10 liter...)
Bij rustige rijstijl moet je AX met gemak 1:15 kunnen halen en rij je er dus toch wel zo'n 600 km mee.
Ps.: maak ook even een wie=wie aan.
Ik loop weer achter de feiten aan, zie ik...
Voor zover ik dat nog niet gezegd had: WELKOM HIER!
Gezien 't een U9 op kenteken is, ga ik er ff vanuit dat 't een AX van ná 1990 is, en daarmee een type 2.
In dat geval heeft 'ie inderdaad een tankinhoud van 43 liter.
('t lichtje begint overigens vaak al te mekkeren bij de laatste 10 liter...)
Bij rustige rijstijl moet je AX met gemak 1:15 kunnen halen en rij je er dus toch wel zo'n 600 km mee.
Ps.: maak ook even een wie=wie aan.
Ik loop weer achter de feiten aan, zie ik...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
-
- Archivaris
Een Axion is een type 1 met een tankinhoud van 43l, althans dat denk ik wel omdat de Axion technisch gelijk staat aan de Plaisir en daarvan weet ik ZEKER dat die 43l is...MNM(tm) wrote:Gezien 't een U9 op kenteken is, ga ik er ff vanuit dat 't een AX van ná 1990 is, en daarmee een type 2.
En een U9 is niet per definitie type 2, Anders zou ik ook een type 2 hebben en dus ook mijn TRS is dan een type 2, mooi dat dat niet zo is
alle axen hebben een tank van 43 liter,
behalve,
de 1.0E, 1.1E, 1.1RE en 1.1TRE; en dit zijn allen carburateurtjes die maar tot 88/89 geleverd zijn. Die hebben een 36 liter tank.
aangezien een Axion een injectie model is zal die zoiezo een 43 liter tank hebben
qua aantal kms,
ik zou bij de 500 tanken. 1 op 15 zou een ax toch wel moeten halen maar ik ken er ook genoeg die maar 1 op 12 rijden en dan is 500 toch wel de max.
qua niet werkend benzine meter
dat kan liggen aan,
- de meter (tellerhuis)
- bedrading
- Vlotter
Ik heb alleen geen idee hoe je dit moet testen, behalve voor tellerhuis even een andere lenen/ van de sloop halen en kijken of die het wel doet. Vlotter vervangen moet vast ook wel kunnen, bedrading volgen is bij een AX meestal lastiger maar aangezien die bedrading naar de achterbank toe moet lopen; en zoveel loopt daar niet heen; zou dat ook nog wel mogelijk moeten zijn...
behalve,
de 1.0E, 1.1E, 1.1RE en 1.1TRE; en dit zijn allen carburateurtjes die maar tot 88/89 geleverd zijn. Die hebben een 36 liter tank.
aangezien een Axion een injectie model is zal die zoiezo een 43 liter tank hebben
qua aantal kms,
ik zou bij de 500 tanken. 1 op 15 zou een ax toch wel moeten halen maar ik ken er ook genoeg die maar 1 op 12 rijden en dan is 500 toch wel de max.
qua niet werkend benzine meter
dat kan liggen aan,
- de meter (tellerhuis)
- bedrading
- Vlotter
Ik heb alleen geen idee hoe je dit moet testen, behalve voor tellerhuis even een andere lenen/ van de sloop halen en kijken of die het wel doet. Vlotter vervangen moet vast ook wel kunnen, bedrading volgen is bij een AX meestal lastiger maar aangezien die bedrading naar de achterbank toe moet lopen; en zoveel loopt daar niet heen; zou dat ook nog wel mogelijk moeten zijn...
De benzinesensor zit -uiteraard- in de benzinetank.
Onder de achterbank vind je 2 zwarte doppen.
Onder de dop die het meest in het midden van de auto zit, zit de benzinemeter (zit alleen een stekkertje op. als er ook nog 2 slangen op zitten, dan is het de brandstofpomp en moet je onder de andere dop kijken.)
Wat mogelijk is, is dat de stekker achterop de tellerbak losgeschoten is.
Dat wil nog wel eens gebeuren als de tellerbak al eens is los geweest en de haakjes waarmee de stekkers vast geklikt worden, afbreken.
Als de benzinemeter midden bovenin zit, dan is het de middelste stekker (maar dan zouden meer indicatielampjes het niet meer doen); als de benzinemeter rechts zit, is het achterop de tellerbak ook de meest rechtste stekker. Die stekker doet verders ook niets dan alleen aansturing van benzinemeter.
Onder de achterbank vind je 2 zwarte doppen.
Onder de dop die het meest in het midden van de auto zit, zit de benzinemeter (zit alleen een stekkertje op. als er ook nog 2 slangen op zitten, dan is het de brandstofpomp en moet je onder de andere dop kijken.)
Wat mogelijk is, is dat de stekker achterop de tellerbak losgeschoten is.
Dat wil nog wel eens gebeuren als de tellerbak al eens is los geweest en de haakjes waarmee de stekkers vast geklikt worden, afbreken.
Als de benzinemeter midden bovenin zit, dan is het de middelste stekker (maar dan zouden meer indicatielampjes het niet meer doen); als de benzinemeter rechts zit, is het achterop de tellerbak ook de meest rechtste stekker. Die stekker doet verders ook niets dan alleen aansturing van benzinemeter.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
Recently done: