2e accu leeg. Dynamo stuk?
Moderators: denny, vtspower, webmasters
2e accu leeg. Dynamo stuk?
Hallo allemaal. Heb een op zich nog een heel mooi Axje pas gekocht van 1989. Als 2e autootje bij. Nu ff een probleempje,De eerste accu ging leeg na 1 dag gebruik. Ik dacht accu overleden.Wat zou kunnen met de kou.Op sloop goede accu gekocht.Ook na een 1 dag leeg. Nu denk ik zelf dat de dynamo kapot is. Of zou het aan nog iets anders kunnen liggen. Axje is nog mooi zilvermet. met origineel 92.000 km op de teller. Leuk om er nog even bij te vermelden. Zal zo snel mogelijk ff een fotootje maken. Alvast bedankt voor jullie antwoorden.
heb je met de auto gereden die dag? dan kan namelijk je dynamo stuk zijn.. anders heb je ergens lekstroom! (hoop maar op je dynamo.. )
met een multimeter meten op de accu bij draaiende motor;
als je auto stationair draait moet er ongeveer een stroom van 13.6v tot 14.6v lopen, hoger is niet goed, lager is niet zinnig..
je kan dit meten over de + en - van de accu, of de + van de accu en een willekeurige min (bijv carosserie)
met een multimeter meten op de accu bij draaiende motor;
als je auto stationair draait moet er ongeveer een stroom van 13.6v tot 14.6v lopen, hoger is niet goed, lager is niet zinnig..
je kan dit meten over de + en - van de accu, of de + van de accu en een willekeurige min (bijv carosserie)
Ja Klopt,ie heb die dag ongeveer bij elkaar naar mijn werk 45 min gereden.Dat is heen en terug.Ik wou de volgende dag weer. S,morgens starte ie meteen,en na ongeveer 5 min ging mijn auto/radio aan en uit.Dat was voor mijn een teken,dat ik snel terug naar huis moest,wat inderdaad goed was.Bij thuiskomst was de accu leeg. Dus vandaar ff vragen op dit forum.voordat ik een andere dynamo ga halen op sloop.