lassen roestgat linker koplamp

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DLS
AX Master
AX Master

lassen roestgat linker koplamp

Post by DLS »

Ik heb een mooi gaatje zitten achter het linkerkoplamp (als je met je kop onder de kap hangt).

Is dit goed te lassen. Mijn broer en ik waren bang dat we met de hitte van het lassen het ruitensproeierresevoir dicht zal smelten. Tis echter wel een redelijk gat geworden. De andere kant is reeds dichtgelast...

Ik zit er aan te denken om de lampt ff uit het carosserie te halen en dan het gat dicht te lassen.. Ben dus alleen bang dat het ruitensproeierresevoir dicht zal smelten. Is dit reeel of eigenlijk helemaal niet..

Zal straks ff een foto van het gat maken..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS
Opel Astra G Caravan 2.0 DTL

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

dat reservoir zal inderdaad wegsmelten...maar met 2 minuten heb je dat reservoir eruit (die tijd is met inbegrip van het nuttigen van een bak koffie o.i.d ;)) pijpje waar de dop opzit kun je namelijk van het reservoir afdraaien.

Inderdaad wel behandelen dat gat maar wees blij dat je em heb! Dan weet je nu 100% zeker dat je een AX hebt :lol:

99,99% van de AX'en hebben daar namelijk een gat ;)

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

Image

Image

plaatje er over.. met primmer

Image

plamuren..

Image

kleurtje er over

Image

en klaar 8)
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Speederdd
AX Master
AX Master

Post by Speederdd »

sebiet gaat die jonge denken dat de motor eruit moet anders gaat hij ook smelten .... (met zo fotos 8) )

Maar wees gerust, de motor mag erin blijven hangen :lol: (ik praat door ervaring :wink: )

pcrodent
Moderator
Moderator

Post by pcrodent »

MBa@NL wrote:99,99% van de AX'en hebben daar namelijk een gat ;)
Shit ik ben genept!
Kijk uit, een Cactussssss

MBa@NL
Archivaris
Archivaris

Post by MBa@NL »

pcrodent wrote:
Shit ik ben genept!
dan val jij dus bij die 0,01% of je hebt inderdaad iets anders ooit gekocht :lol:

misschien komt het omdat je een 11TRS hebt en op kenteken 11TGE :P

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

Mja we hebben al 1 gat dichtgelast.. dat is rechtsvoor.. das dus geen probleem.. daar heb je ruimte zat..

maar alleen ff de lamp eruit, en de vultrechter van ruitenwisser vloeistof en dan kan ik gaan lassen.. Hoe lang is dat vulbuisje dan..??? Er komt ook wel wat hitte door het carroserie heen..

Foto al wel gemaakt maar ff niet bij de hand... Eventueel morgen te bezichtegen.. :lol:
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

De foto van het gat:

Image
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

Browny
Total admin
Total admin

Post by Browny »

voor de zekerheid ff je accu lostrekken. Je hebt trouwens kans dat de tectiel laag in je wielkast iets gaat roken, maar met een natte doek erbij kan je dat ff doven.

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

Dus als ik die ruitenwisservloeistofvultrechter er van af draai, is daar geen smelt kans e.d. meer voor.. Dan is het wel veilig om daar de boel dicht te prutten?
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by grietje »

DLS wrote:Dus als ik die ruitenwisservloeistofvultrechter er van af draai, is daar geen smelt kans e.d. meer voor.. Dan is het wel veilig om daar de boel dicht te prutten?
Als je die trechter eraf draait kan je het tankje eronder gewoon eraf halen! Die zit dan alleen nog beetje geklemd om de bumperbalk, maar daar heb je hem dan zo vanaf. Pompjes kan je er in laten zitten, alleen die stekkertjes eraf halen. Kan allemaal gewoon zo, zonder iets anders te demonteren, vaak genoeg gedaan :P
Je wiel even helemaal naar rechts sturen is wel aan te raden, zit dat ook niet meer in de weg.

En idd, elke ax heeft daar gaten :roll: Of gewoon niets meer, zoals de mijne haha:P En als het echt ernstig is, zoals bij mij, hangt je bumper steun nergens meer aan en valt ie eraf :P

Koen NL
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Koen NL »

MBa@NL wrote:
pcrodent wrote:
Shit ik ben genept!
dan val jij dus bij die 0,01% of je hebt inderdaad iets anders ooit gekocht :lol:

misschien komt het omdat je een 11TRS hebt en op kenteken 11TGE :P
Yes ik heb een echte AX. Heb daar ook een gat op dat platte stuk. Kan zo op de grond kijken. Al wel behandeld met hammerite ofzo. Misschien moet inderdaad dat gat ook nog een keertje dichtlassen ofzo. Wel zo verstandig :)
Citroën AX 1.1I First Impression

ToDo:
- GTI dashboard (thanks MNM(tm))
- Dakklokje aansluiten
- Toerenteller/temperatuurmeter inbouwen (thanks MNM(tm))
- Xenon (ja of nee?)

Image

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

grietje wrote:
DLS wrote:Dus als ik die ruitenwisservloeistofvultrechter er van af draai, is daar geen smelt kans e.d. meer voor.. Dan is het wel veilig om daar de boel dicht te prutten?
Als je die trechter eraf draait kan je het tankje eronder gewoon eraf halen! Die zit dan alleen nog beetje geklemd om de bumperbalk, maar daar heb je hem dan zo vanaf. Pompjes kan je er in laten zitten, alleen die stekkertjes eraf halen. Kan allemaal gewoon zo, zonder iets anders te demonteren, vaak genoeg gedaan :P
Je wiel even helemaal naar rechts sturen is wel aan te raden, zit dat ook niet meer in de weg.

En idd, elke AX heeft daar gaten :roll: Of gewoon niets meer, zoals de mijne haha:P En als het echt ernstig is, zoals bij mij, hangt je bumper steun nergens meer aan en valt ie eraf :P
haha..
nouw ja zoals op de foto te zien is, is dat dus niet het geval. Het zit allemaal gewoon vast.. maar tis niet echt prettig dat zich daar een gapend gat vormt:P

Dus binnenkort maar es die hele toko + koplamp eruit halen en dan maar es een plaatje staal overheen lassen..
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

Rio97
Total admin
Total admin

Post by Rio97 »

Als het allemaal nog vast zit... goeie roestomvormer of roestpreventie spul kopen.
Gat een beetje afbikken en de randen en roest insmeren.
Zelf heb ik daar owatrol rls voor, maar er zijn veel meer middelen voor.
Misschien heeft je pa nog een bus loodmenie staan?

Nadeel van hamerite en tectyl is dat als het eenmaal roest het eronder gewoon verder doorroest.
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.

Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage :)

DLS
AX Master
AX Master

Post by DLS »

mja maar gewoon een plaatje overheen lassen is ook een erg goed idee.. En eerst allemaal ff schoonmaken idd
Mijn wie=wie
Image
Image

Citroën AX 1.4i TGS

Post Reply