Interval installeren. Hoe?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

Interval installeren. Hoe?

Post by erwt »

Ik heb een AX 1.1 TE en daar zit geen interval op. Ik erger me er rot aan en wil nu ook een interval erin bouwen. Nu hebben luxere modellen wel een interval erop zitten en ik vroeg me af ik zo een andere ruitenwisserhendel er op kan zetten waar die stand wel op zit. Ik heb nl maar 2 standen op mn hendel met een interval heeft 3 standen.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

je zult niet alleen de schakelaar moeten ververvangen, maar ook de relais. Da's een kl*te werkje volgens mij....

greetz Rob

*edit ik mag van het form nie eens klot? zeggen naja! :D
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Kakelbont wrote:je zult niet alleen de schakelaar moeten ververvangen, maar ook de relais. Da's een ***** werkje volgens mij....

greetz Rob

*edit ik mag van het form nie eens .***** zeggen naja! :D


Relais vallen mee.. Dan is de schakelaar wisselen moeilijker :D

Maar ja dat mag je niet zeggen... Net als Gοlf en klοte :D :twisted:

erwt
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 48
Joined: SatFeb14, 2004 3:21:19 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by erwt »

ik ben een nul in elektra .. kunnen jullie vertellen waar die relais zitten oid en hoe ik die moet vervangen en wat, waar etc.

bvd

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

erwt wrote:ik ben een nul in elektra .. kunnen jullie vertellen waar die relais zitten oid en hoe ik die moet vervangen en wat, waar etc.

bvd


Hmm.. tis dat ik in belgie zit.. anders was ik langsgekomen.. Zuidhorn is niet zo ver! Ligt eraan welk type je hebt! Bij die types na ?91 zitten de relais boven de zekeringen in het zekeringenkastje links onder het stuur...

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Post by Handjes »

erwt wrote:ik ben een nul in elektra .. kunnen jullie vertellen waar die relais zitten oid en hoe ik die moet vervangen en wat, waar etc.

bvd

Relais hangt ergens onder je dashboard. Daar hangen overigens meer relais, maar die van het knipperlicht maakt geluid als hij aan is ;)
Kun je niet handmatig de wisser een zetje geven dan? Door de pook omhoog te duwen bijvoorbeeld? Een interval is ook niet alles, ik vind ze vaak nog te snel gaan.

Liza
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: ThuMar11, 2004 9:38:41 AM
Location: Delft

Post by Liza »

Brutus wrote:Ligt eraan welk type je hebt! Bij die types na ?91 zitten de relais boven de zekeringen in het zekeringenkastje links onder het stuur...


en bij de types voor '91 zitten de zekeringen bovenop het dashbord bij je stuur onder het klepje.

als het je gelukt is om je interval in te bouwen moet je me maar ff een seintje geven hoe t moet, ik erger me er ook dood aan!

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

Is dit nog gelukt??? Ik heb namelijk ook het idee om dit te doen, ik neem de ruitenwisser schakelaar van een BX.

Ik hoop dat je me kan helpen, ik erger me dood aan elke keer dat hendeltje omhoog te moeten doen. :evil:
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Marc01
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 266
Joined: MonSep20, 2004 7:52:48 PM

Post by Marc01 »

In mijn vorige AX heb ik ook een interval ingebouwd. Gewoon aparte knop. Je kan zo'n heel kastje kopen, was toen 40 gld. De interval kan je nu met een draaiknop traploos verstellen. Is ook makkelijk in te bouwen, je hoeft alleen een + een - en een draad naar je huidige schakelaar te maken. Kwam toen geloof ik van halfords (werkt nog steeds).

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

Liza wrote:
Brutus wrote:Ligt eraan welk type je hebt! Bij die types na ?91 zitten de relais boven de zekeringen in het zekeringenkastje links onder het stuur...


en bij de types voor '91 zitten de zekeringen bovenop het dashbord bij je stuur onder het klepje.

als het je gelukt is om je interval in te bouwen moet je me maar ff een seintje geven hoe t moet, ik erger me er ook dood aan!



en rechts onder je dashboard vakje
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

Dat zou ik idd ook wel willen weten, ik heb volgens mij zo'n relais thuis liggen, maar ik kan em wel inbouwen, maar dan werkt ie niet, dr zit 1 extra contact op voor zover ik weet, en die is bij mijn 93'er niet bedraad.
Ik weet wel dat mijn schakelaar een dubbele stand heeft waarin ie met dezelfde snelheid wist, stand 1 en 2 zijn identiek, en de laatste stand is de hoogste snelheid.

En die aparte interval schakelingen ken ik wel ja, hebben we in een ver verleden ook in een 86'er fiesta gehad, zowel voor als achter.

CitRoel
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 375
Joined: ThuMar25, 2004 6:24:35 PM
Location: Tolkamer

Post by CitRoel »

hmmm dat is vreemd... de vriendin van m'n broer heeft een '92er (nieuwe type) diesel en die heeft 1 tikkie omhoog, miststand. ??n tikkie naar beneden (blijft hangen), interval nog een tikkie normale snelheid, nog een tikkie snelste snelheid.
Ik geniet van m'n eendje, Xsara en van m'n sAXo diesel.

Post Reply