Opvoeren van de GTI
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Opvoeren van de GTI
Goed dus ik hou van mijn GTI maar ik wil een klein beetje meer. Ik zat te denken als ik een gecrashte saxo/106 1.6 16v kan vinden, Zou ik dan de motor, transmisie, assen, complete achterass, voor remen, schokbrekers en veren over zeten? Wat heb ik alemaal noch nodig? En wordt het een directe swap? want van de thread over de sport lijkt het van wel.
Ik wil ook mijn remen verbeteren, dus ik zat te denken aan braided hoses. Nu wou ik vraagen welke moet ik heben? volgens willwood heben ze geen voor de GTI moet ik dus die van een of ander saxo heben? Of kan ik ze op maat laten maken?
Heeft iemand anders sugesties voor bettere remen?
Ik wil ook mijn remen verbeteren, dus ik zat te denken aan braided hoses. Nu wou ik vraagen welke moet ik heben? volgens willwood heben ze geen voor de GTI moet ik dus die van een of ander saxo heben? Of kan ik ze op maat laten maken?
Heeft iemand anders sugesties voor bettere remen?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
zoek ff de wie=wie door! staan diverse 1.6jes!
16V = duur en redelijk ingewikkeld. 1.6 8V is een vrij goedkope klus op basis van een GTI..
Verder, voor die remslangen moet je ook ff in de wie=wie van Sander kijken ofzo. Ben de merknaam kwijt maar ze zijn er wel. Heb ze zelf ook gehad, o.a. onder m'n GT "Goof" (die nu van Bossie is)
16V = duur en redelijk ingewikkeld. 1.6 8V is een vrij goedkope klus op basis van een GTI..
Verder, voor die remslangen moet je ook ff in de wie=wie van Sander kijken ofzo. Ben de merknaam kwijt maar ze zijn er wel. Heb ze zelf ook gehad, o.a. onder m'n GT "Goof" (die nu van Bossie is)
Welke slangen? Die voor een AX GTI? of een Saxo VTS/VTR? dat heb ik effe gemist?
Oh en ik heb een beetje gekeken en het is veel material om door te kijken over de 1.6 conversie. Zou niemand met een beetje ervaring 1 a 2 veletjes A4 erover kunen schrijven. Dan krijg je niet zo snel vragen zoals de mijne.
Maar mijn vraag is om dat alemaal te monteren gaat dat zonder fabricatie of moeten dingen worden angepast?
En warom is de 8v makelijker dan 16v?
Oh en ik heb een beetje gekeken en het is veel material om door te kijken over de 1.6 conversie. Zou niemand met een beetje ervaring 1 a 2 veletjes A4 erover kunen schrijven. Dan krijg je niet zo snel vragen zoals de mijne.
Maar mijn vraag is om dat alemaal te monteren gaat dat zonder fabricatie of moeten dingen worden angepast?
En warom is de 8v makelijker dan 16v?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Jongens dat begrijp ik heel goed. en ik wardeer naturlijk al julie help. Ik wil aleen zegen dat ik niet echt tijd/energie/doorzetingsvermogen heb om 120 ofzo forum paginas te lezen.
Ik begrijp ook dat julie niet voor de 1000 keer hierover wilen schrijfen
Ik weet ook dat er vaak mensen komen en hierover vragen... dus met zon topic zou je nooit meer vragen moeten beantworden
Momenteel is dit een idee, voor als mijn motor schade oploopt of ik wat geld heb. Mijn GTI heeft bijna 180000km gelopen en ik denk niet dat ie het tot 240000km uithoudt.
Ik wil aleen weten wat er alemaal om de hoek komt kijken. Ik ben zelf student zonder baan momenteel, ik heb wel goede vrienden en studeer Automotive Engineering dus ik denk dat het me wel zou luken.
Het enige dat ik wil weten is het gaat zoveel duren, zoveel kosten, en wat heb ik alemaal nodig. Maarja
Oh en welke remleidingen heb ik nodig? En heben Griling en benedix calipers dezelfde niples voor de remleidingen?
Ik begrijp ook dat julie niet voor de 1000 keer hierover wilen schrijfen
Ik weet ook dat er vaak mensen komen en hierover vragen... dus met zon topic zou je nooit meer vragen moeten beantworden
Momenteel is dit een idee, voor als mijn motor schade oploopt of ik wat geld heb. Mijn GTI heeft bijna 180000km gelopen en ik denk niet dat ie het tot 240000km uithoudt.
Ik wil aleen weten wat er alemaal om de hoek komt kijken. Ik ben zelf student zonder baan momenteel, ik heb wel goede vrienden en studeer Automotive Engineering dus ik denk dat het me wel zou luken.
Het enige dat ik wil weten is het gaat zoveel duren, zoveel kosten, en wat heb ik alemaal nodig. Maarja
Oh en welke remleidingen heb ik nodig? En heben Griling en benedix calipers dezelfde niples voor de remleidingen?

-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
Dan wil ik je bij deze een ombouw naar 1600cc afraden... Daar heb je nl. nog heel wat meer tijd/energie/doorzettingsvermogen voor nodigmegator wrote:Jongens dat begrijp ik heel goed. en ik wardeer naturlijk al julie help. Ik wil aleen zegen dat ik niet echt tijd/energie/doorzetingsvermogen heb om 120 ofzo forum paginas te lezen.

Wil niet lullig doen, maar het forum uitpluizen is echt het minste werk...
Daar sluit ik me bij aan, en vergis je niet in de financiele kant, dat kan heel hoog oplopen!kevin.broke wrote:Dan wil ik je bij deze een ombouw naar 1600cc afraden... Daar heb je nl. nog heel wat meer tijd/energie/doorzettingsvermogen voor nodigmegator wrote:Jongens dat begrijp ik heel goed. en ik wardeer naturlijk al julie help. Ik wil aleen zegen dat ik niet echt tijd/energie/doorzetingsvermogen heb om 120 ofzo forum paginas te lezen.
Wil niet lullig doen, maar het forum uitpluizen is echt het minste werk...

Qua motor kun je er ook gewoon een snelle nokkenas ingooien natuurlijk.
Gecombineerd met een koprevisie, dan weet je wat je hebt.
Maar alles kost geld... veel geld... en tijd.
Op een GT injectie (monopoint dus) heeft een nokkenas overigens minder zin dan op een GTI (multipoint dus) omdat de ecu van de monopoint er niets van begrijpt.
Zie trouwens niet in waarom je GTi de 240.000 niet zou halen... Nigel staat nu op 230.000, loopt vlekkeloos, en de Kent-Cams nokkenas zit er nu 12.000km in.
Gecombineerd met een koprevisie, dan weet je wat je hebt.
Maar alles kost geld... veel geld... en tijd.
Op een GT injectie (monopoint dus) heeft een nokkenas overigens minder zin dan op een GTI (multipoint dus) omdat de ecu van de monopoint er niets van begrijpt.
Zie trouwens niet in waarom je GTi de 240.000 niet zou halen... Nigel staat nu op 230.000, loopt vlekkeloos, en de Kent-Cams nokkenas zit er nu 12.000km in.
Collin,
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh
mijn gti pufte met 218.000 km nog 102,6 pk op de testbank uit dus zie geen problemen..
bij 220.000 ofzo heb ik hem omgebouwd, km stand is nu 247.000 ongeveer..
ombouw hoeft niet duur te zijn, maar het gaat niet vanzelf
en ik mag graag alles meteen goed doen, na 5000km rijden ging de koppaking lek, toen meteen kop gereviseerd, en groot onderhoud gepleegd.. ben je wel ruime 400 euro verder.. maar rij sindsdien alweer ruim 20.000km probleemloos rond..
en over km stand, wij hebben hier ook wel eens een gttje gehad met 315.000km.. olie luste hij wel .. maar ging wel als de brandweer
bij 220.000 ofzo heb ik hem omgebouwd, km stand is nu 247.000 ongeveer..
ombouw hoeft niet duur te zijn, maar het gaat niet vanzelf

en ik mag graag alles meteen goed doen, na 5000km rijden ging de koppaking lek, toen meteen kop gereviseerd, en groot onderhoud gepleegd.. ben je wel ruime 400 euro verder.. maar rij sindsdien alweer ruim 20.000km probleemloos rond..

en over km stand, wij hebben hier ook wel eens een gttje gehad met 315.000km.. olie luste hij wel .. maar ging wel als de brandweer
Okay ik dacht echt dat ze na de 200000km een tiking bomb werden.
Maarja ik ben dardoor heel blij.
Okay ik zal door alles lezen enzo het is momenteel echt een informatie ronde. Weet niet wat ik wil doen.
Mischien verkoop ik de auto volgend zomer, mischien ga ik helemaal gek op en wordt het een 1.6 16v met roll kooi kuipen en dikke remen en onderstel.
Maarja ik ben dardoor heel blij.
Okay ik zal door alles lezen enzo het is momenteel echt een informatie ronde. Weet niet wat ik wil doen.
Mischien verkoop ik de auto volgend zomer, mischien ga ik helemaal gek op en wordt het een 1.6 16v met roll kooi kuipen en dikke remen en onderstel.

Heey ik zie dat je een ander blok wil inbouwen afgelopen week is een maatje van mij met de P. 106 GTI 1.6 16V tegen de zijkant aangeslagen het betreft frame krom dus auto is goed voor de sloop.
Hij verkoopt de onderdelen daarvan. hij is nageken op motorschade maar er betreft geen schade want na die klap liep de motor nog hetzelfde..
Waaronder ook het motorblok en alle toebehorenden zoals kabelboom computer noem maar op, de motor is echt een street uitgevoering met o.a uitlaatspruitstuk kat-vervanger openluchtfilter.
zelf overwoog ik om het blok over te kopen want ik wou hetzelfde doen. maar heb nu andere dingen aan me hoofd dat ik er geen tijd voor heb.
En +- 160.000 op de teller hij heb hem altijd goed onderhouden lekt geen druppel
Als je intresse heb zeg maar dan geef ik het eff door!
Hij verkoopt de onderdelen daarvan. hij is nageken op motorschade maar er betreft geen schade want na die klap liep de motor nog hetzelfde..
Waaronder ook het motorblok en alle toebehorenden zoals kabelboom computer noem maar op, de motor is echt een street uitgevoering met o.a uitlaatspruitstuk kat-vervanger openluchtfilter.
zelf overwoog ik om het blok over te kopen want ik wou hetzelfde doen. maar heb nu andere dingen aan me hoofd dat ik er geen tijd voor heb.
En +- 160.000 op de teller hij heb hem altijd goed onderhouden lekt geen druppel
Als je intresse heb zeg maar dan geef ik het eff door!