Motor houdt in bij bocht naar rechts...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Motor houdt in bij bocht naar rechts...

Post by AllardAX »

Ik dacht net alle problemen kwijt te zijn van mn Axje maar ik heb weer een nieuwe (voor mij). Het type is AX 1.1 Mistral 1990.

Het probleem is dat de motor inhoudt wanneer ik een bocht naar rechts maak. Bij een flauwe bocht op de snelweg heb ik geen problemen, maar met stadsverkeer (dus een scherpere bocht) houdt ie in. Dat gebeurd in z'n 1e, 2e en 3e versnelling. Na de bocht "komt ie weer bij" en rijdt weer normaal. Bij rechtuit rijden en linksafslaan heb ik het probleem nog niet gemerkt.

Wie heeft een idee waar ik het moet zoeken?

grz
A

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Bocht naar rechts

Post by GTSPORT »

Ik heb precies hetzelfde probleem, bij Bergen op Zoom de Phillip Morris bocht. Als ik die te hard neem houd de motor is en gaat daarna wel vol gas. Ik zat te denken dat de benzine naar 1 kants gaat in de bocht waardoor ie niet goed zijn benzine kan aanzuigen. Iets anders kan ik ook niet bedenken.

AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Post by AllardAX »

Kunnen we hier iets aan doen, of heeft iedere AX hier last van en moeten we hiermee leren leven?

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

Ik heb er eigenlijk nog nooit last van gehad :) Dus of het standaard bij alle AXjes zo is kan ik niet zeggen. :)
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Dat had ik vroeger ook met de ax, gewoon op tijd gaan tanken is de boodschap en niet wachten tot ja aan het laatste kwart zit... alhoewel zo'n ax het lekkerste doortrekt als je maar een kwartje benzine in de tank hebt natuurlijk :twisted:

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

doet het probleem zich uberhaupt voor als de tank nokkie vol zit of niet?

en is't injectie of carb?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Post by AllardAX »

ik ga em straks even aftanken, dan test ik het met een volle tank. Het is trouwens een 1.1 injectie.

Bas
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: FriFeb13, 2004 8:52:23 AM
Location: Grave

Post by Bas »

Met onze cup-AX hebben we volgens mij hetzelfde probleem. Bij leger wordende tank houdt ie in en na bochten in. En dat terwijl we er twee benzinepompen in hebben zitten. Dat mag ook wel bij een verbruik van 1 op 4...
De oplossing lijkt een headertank, een klein bufferreservoir dat steeds vol wordt gepompt. Door de opbouw van de headertank wordt de invloed van het 'klotsen' uitgeschakeld. Heeft een van jullie ervaring met zo'n buffertankje? Het hoeft maar iets van hooguit 1 liter inhoud te zijn.
Of een dergelijke buffertank ook in een straatauto mag worden ingebouwd weet ik niet. Een brandstoftankje in de motorruimte is natuurlijk niet het veiligste.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Wat ik vreemd vind is dat als het idd komt door het klotsen v/d tank, iedere ax daar toch af en toe last van zou moeten hebben. dan zou het een ontwerpfoutje zijn. Maar ik heb er nog nooit iets van gemerkt :?

Zou het kunnen zijn dat de tank niet goed ontlucht en dat daardoor een soort vacuum onststaat, wat het leven voor de branstofpomp bemoeilijkt?
Ik had weleens zoiets met me scooter. Die hield soms ook ineens in en dan moest ik de tank ontluchten voordat tie het weer deed.

zomaar een ideetje...... :)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dan zou je er meer last van moeten hebben bij een volle tank. Ik denk niet dat het daaraan ligt. Je kunt eens proberen om een stukje zonder tankdop te rijden (niet met volle tank natuurlijk). Als het dan opgelost is danligt het idd aan de ontluchting/beluchting van je tank.

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

ik heb gehoord dat het bij de zx'en ook het geval is, bij mij nog niet maar hou het wel in de gaten

en je brandstoffilter vervangen kan dat het niet zijn
ZX 2.0i 16v 1994

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

he bas ik wil ook twee benzinepompen voor als ik een powerboostvalve aanschaf, maar hoe werk je die dingen dan weg, en heb ik er wel profijt van. Ik heb nu een GT pomp en een 1.6 vtr blok.
hell breaks lose, when i accelerate!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

harry wrote:ik heb gehoord dat het bij de zx'en ook het geval is, bij mij nog niet maar hou het wel in de gaten

en je brandstoffilter vervangen kan dat het niet zijn



klopt is bij beide! (uit beide kan ik dat zeggen met ervaring)

ook de A2 lus van den Bosch naar Eindhoven
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Bas
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 67
Joined: FriFeb13, 2004 8:52:23 AM
Location: Grave

Post by Bas »

Bij ons zitten de twee pompen (geen idee welk type) onder de motorkap in de ruimte waar normaal altijd bladeren en zo verzamelen. Weet eigenlijk niet hoe dat daar heet. Ik kan nu even geen pics posten (ict probleempje thuis...).
Maar zou de pomp die je nu hebt niet al genoeg zijn?

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

hmm geen last van. kan ook best link zijn hoor als ie heel erg inhoud en een snelle bocht.. ik heb dat met een slecht afgestelde 205 rally gehad waarbij de accelleratie pompen van de carbs niet synchroon stonde. tot 2000 toweren hapte die echt naar benzine. als je een beetje snel bezig was en je kwam onder de 3000 toeren hapte die ook in een keer. met als gevolg dat je in de richting kijkt waar je 5 seconden daarvoor zeg maar vandaan kwam.
mijn sportjes hielden gelukkig alleen in als ik van het gas afga :twisted:

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

AllardAX
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 23
Joined: SunNov09, 2003 4:43:23 PM
Location: Culemborg
Contact:

Post by AllardAX »

harry wrote:ik heb gehoord dat het bij de zx'en ook het geval is, bij mij nog niet maar hou het wel in de gaten

en je brandstoffilter vervangen kan dat het niet zijn


Bij een volle tank heb ik nog geen last gehad. Welk brandstoffilter zou ik moeten nakijken? Ik heb begrepen dat een AX er twee heeft.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

heeft er eentje maar hij kan op 2 plaatsen zitten.
1 Links naast de tank
2 Onder de motorkap
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply