Welke standaard uitlaat past op welk motorblok.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Welke standaard uitlaat past op welk motorblok.

Post by Tom »

Ik zit even met een probleem, mijn achterste demper van mijn 1.1i uit 1990 wilde een eigen leven beginnen. Dat is op zich niet zo'n punt, we gaan gewoon op zoek naar een nieuwe demper.

Even bellen met mijn onderdelen adres gaf een verlossend antwoord dat hij nog wel een dempertje van een 1.1 had liggen. Dus gisteravond daar aagereden met een hoop kabaal......sommige mensen geven ?1000 uit voor dit geluid :wink: Hij even naar mijn pot gekeken......zou het een uitlaat voor een 1.4 zijn. De flens van een 1.1 is dunner dan van een 1.4 en ook bij het uitlaatspruitstuk zou een 1.4 uitlaat niet passen op een 1.1 (gaten van de flens zitten anders).

Nu is de vraag, zit hij ernaast of rij ik per ongeluk een 1.4 :D , wat zijn de motorcode's en waar kan ik die vinden?

gr Tom

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou volgens mij zit ie ernaast en zijn de spruitstukken identiek. maar ik kan me vergissen natuurlijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

Ik zou zeggen kijk op je kentekenbewijs. Daar staat het op en dat kan ook niet fout zijn. (anders is het wel heel vreemd)
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Sander wrote:Nou volgens mij zit ie ernaast en zijn de spruitstukken identiek. maar ik kan me vergissen natuurlijk.


Hij had ook nog een bocht van een 1.4 bx liggen... en idd de steek van de gaten op de fles is anders. Het is een behoorlijk doorgewinterde citrofiel die heel veel er bij klust. Aan eendjes, axjes en bx'en....dus hij weet over het algemeen wel waar hij over praat.

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Kakelbont wrote:Ik zou zeggen kijk op je kentekenbewijs. Daar staat het op en dat kan ook niet fout zijn. (anders is het wel heel vreemd)


Als je er een ander blok in zou gooien hoef je dat niet op je kenteken bewijs te laten veranderen :oops:

Bij mijn andere auto staat ook 602cc ipv 652cc op het kenteken bewijs.

Ax_Dude
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 812
Joined: WedJun18, 2003 12:57:53 AM
Location: Belgisch Limburg
Contact:

Post by Ax_Dude »

Tom wrote:
Kakelbont wrote:Ik zou zeggen kijk op je kentekenbewijs. Daar staat het op en dat kan ook niet fout zijn. (anders is het wel heel vreemd)


Als je er een ander blok in zou gooien hoef je dat niet op je kenteken bewijs te laten veranderen :oops:

Bij mijn andere auto staat ook 602cc ipv 652cc op het kenteken bewijs.



Heey wat is je andere auto dan? Een geitje? Sjiek!

Tom
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 82
Joined: ThuOct16, 2003 12:52:47 PM
Location: Nabij Gouda

Post by Tom »

Ax_Dude" wrote:Heey wat is je andere auto dan? Een geitje? Sjiek!


Idd, mijn andere auto is een geitje :D een heel mooi lief geel geitje :lol:

Waar kan ik op een ax blok de motorcode vinden en welke moet het zijn voor een 1.1i?

Post Reply