geluidje hier, geluidje daar

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

geluidje hier, geluidje daar

Post by grietje »

Mijn grijze mag dan net goedgekeurd zijn,
sinds gister heeft ie een nieuw bijgeluidje verzonnen...

Opzich maakte de aandrijfassen al herrie, maar nu is er een irritante ' zoom' bij
Het klinkt naar mijn idee naar een electromotortje, die vrij (veel) te hoge toeren draait, of iets wat flink mee resoneert.
Het is erg duidelijk aanwezig, en afhankelijk van mijn gaspedaal en het aantal toeren dat mijn auto draait.
Bij koppelen sterft ie langzaam, maar wel alsof er iets draait en dat dan stopt draaien zegmaar. Het is niet in 1x weg, het sterft echt uit.

Het lijkt ergens van het midden in de buurt van het schutbord te komen maar doordat het vrij hard is kan het ook totaal ergens anders vandaan komen. Radio en dashbord enzo is het niet, alles is al geramd/vast gehouden/ dingen losgehaald/handin gat gestoken

Iemand, ENIG idee waar ik naar zou kunnen kijken?

Het is dus een 1.4 TRS injectie, type 1.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

dvdoornik
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 277
Joined: FriAug18, 2006 2:35:11 PM
Location: Zeeland

Post by dvdoornik »

ontstekingscondensator?

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

dvdoornik wrote:ontstekingscondensator?


waar vind ik dat dan? :P

marc dacht misschien nog aan de drukgroep o.i.d., die maakte idd al soort van gelijksoortig geluid als je de koppeling los liet maar wel veeel zachter, miss is daar nu echt iets overleden
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

tank_driver
AX Master
AX Master
Posts: 1501
Joined: WedAug04, 2004 9:42:58 PM
Location: Eindhoven

Post by tank_driver »

hmmm ik wil je niet bang maken maar ist niet iets in de v bak? een lager of zo?
iedereen zeurt dat ik zo klein ben.....nou en! ik kom ook bij de grond :)

MAZDA POWER!!!

grietje
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 5649
Joined: ThuOct14, 2004 8:15:38 PM

Post by grietje »

tank_driver wrote:hmmm ik wil je niet bang maken maar ist niet iets in de v bak? een lager of zo?


kan je dat merken met rijden, ik neem aan met schakelen?
Hij rijd namelijk niet anders; alles doet het gewoon, hij rijd normaal.
Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
=

Aspeve
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 425
Joined: MonMay28, 2007 8:09:14 PM
Location: Veghel
Contact:

Post by Aspeve »

Een lager in je versnellingsbak geeft hetzelfde geluid als dat van een turbo. Heb hier toevallig van de week nog met Drake over gehad, volgens hem is het niet iets om je erg druk over te maken. Zoals jij je piep omschrijft lijkt het me niet dat dit dezelfde is als die van de versnellingsbak lager.

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

owh MUTS!

tis dat je me vriendin bent, maar anders zou ik je uitlachen!

pfffft :P

en ik tijdens het rijden maar vragen 'wat heb je met kabels van je koplampafstelling gedaan?' "owh die hebn ik vastgezet"

:roll:

achja, gelukkig dus niets stuk, alleen dus een mooi slijtageplekje op de kabel van de koplampafstelling, die dus vrolijk aan het rusten was op de vsnaar!

:lol:
Image

Post Reply