Oh Shit! Nu met fotos!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Oh Shit! Nu met fotos!

Post by megator »

Woensdag heb ik een mooie AX GTI gekocht. Ik merkte al snel dat ie bij stationare niet so fijn loopt, en dat ie bij weinig gas geven ook een klien betje stotert. Dus ik denk ach of de lucht filter is aan vervanging toe of de gasklep is vies. Ik haal ales uitelkaar en wat blijkt, er zit niet eens een $%^&(&%$? lucht filter in. Gelukig heb ik noch de oude filter van mijn 1.1 en de filter huising. Dus ga ik een betje knutselen en wat blijkt ik kan de $%^*& ding niet weer dicht en angesloten krijgen. Omdat het blijkt dat de bovenkant van de luchtfilterhuis van een gti niet op die van een 1.1 past. Oh en alles is daar uber vies, de wanden rond de gasklep zijn zwart en de sensor in de luchtfilter huising is ook vies en vet( weet iemand wat voor sensor dat is? en als hij zo kapot gaat?) . Dus nu wil ik weeten hoe kan ik dit het best verhelpen? Is het better om een openlucht filter te kopen en een paar plastic buisen om de filter erop te zetten? En wat voor plastic moet het zijn? kan het gewoon plastic PVC avoer pijp zijn? en er zitten wat buisen aan vast dus hoe kan ik het best een kleinere pvc buis in de grotere lijmen? Of heeft iemand noch een GTI luchtfilter huising lichen?

Oh en laatst kan ik noch zo rijden of is dat niet zon goed idee?
Last edited by megator on WedJul18, 2007 9:50:49 PM, edited 1 time in total.
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Zonder luchtfilter is idd niet zo'n goed plan om mee te gaan rijden ;)

Zou gewoon ergens een filter scoren.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Ik zat te denken zou ik wat preventiefs doen omdat hij al een paar km zonder filter heeft gereden?
Image

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

megator wrote:Ik zat te denken zou ik wat preventiefs doen omdat hij al een paar km zonder filter heeft gereden?


als het ene paar km was, dan geeft het allemaal niet zoveel..

maar als je langer zonder filter rijdt, dan schuurt je blok schoon.. en zeg maar net iets teveel! opzich kan dat heel lang heel goed gaan, maar het kan ook schade aanrichten (zuigerveren bijv.)

oftuwel, nu rijden naar de dealer, daar filtertje monteren en dan weer glimlachen :)

owh wacht, ik lees nu wat beter.. ikzou je gasklephuis enzo wel ff schoonmaken met wat wasbenzine nog..

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Hoe moet dat precies gewoon een betje wasbenzine op een doekje en gewoon zoveel deruit krijgen? en kan ik dat sensortje zo ook schoon maken?
Image

AXClub
Total admin
Total admin
Posts: 437
Joined: SatJun07, 2003 3:04:50 PM

Post by AXClub »

megator wrote:Hoe moet dat precies gewoon een betje wasbenzine op een doekje en gewoon zoveel deruit krijgen? en kan ik dat sensortje zo ook schoon maken?


jazeker!
gewoon de tandenborstel van je vader/moeder/zusje/vriendin pakken.. bakje wasbenzine en een doekje.. en dan schoonmaken!
opzich wordt het altijd wel ranzig daar, maar dat kan voor storingen zorgen, dus als je toch bezig bent, ff goed schoonmaken!

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Mooie dan ga ik morgen bij brezan of slager een lucht filter kopen en bij de gamma wat buizen en leker knutselen. hopelijk lost dit mijn stationare probleem op.
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

Kunt volgens mij beter ff op de sloot een luchtfilterhuis (compleet met buizen) gaan halen. Scheelt een boel geknoei en makt de boel een stuk betrouwbaarder.
Wat dat stotteren betreft: kan ook zijn dat de gasklep potmeter niet goed meer is. M'goe, 'k ben momenteel (nog) niet zo goed thuis in de GTI's, maar meer in de monopoints. ;)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

nou ik heb eentje van een 1.1 en ik kan het niet erop krijgen op een betrouwbarer wijse. en eentje van een gti vinden wordt moielijk denk ik. dus ik heb al een goed idee van wat ik ga doen. gewoon green filter plus stukje buis met gaten voor ontluchtin slang van nokenas, sensor (weet niet wat ie precies doet?), en een derde slang dat van ver onder komt ( gelove dat het de carter ontluchting is?
Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Gasklep

Post by megator »

ik wou weten wat de buiten diameter is van de gasklep? Zeg maar om daar een buis aan vast te zeten.
Image

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

AXClub wrote:
megator wrote:Hoe moet dat precies gewoon een betje wasbenzine op een doekje en gewoon zoveel deruit krijgen? en kan ik dat sensortje zo ook schoon maken?


jazeker!
gewoon de tandenborstel van je vader/moeder/zusje/vriendin pakken.. bakje wasbenzine en een doekje.. en dan schoonmaken!
opzich wordt het altijd wel ranzig daar, maar dat kan voor storingen zorgen, dus als je toch bezig bent, ff goed schoonmaken!


[offtopic] Niet van je vriendin! Die gaat jou dan weer zoenen namelijk :? [/offtopic]

Ja, nog 12 uur en dan zijn jullie voor 3 weekjes van me verlost :D
Kijk uit, een Cactussssss

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Haha nee das niet zo handig. Nou ik hoop om het vanavond noch af te maken. weet iemand als Brezan k&n of green luchtfilters verkoopt?

En offtopic ik denk dat ik noch een zommer baan op de kop heb getikt dus binnenkort wordt mijn ax verwent met een nieuwe ruit en bandjes.
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

heb nog wel een ok open filter voor je liggen... Tenzo.. moet je alleen een buisje maken om 'm passend te krijgen.

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

hoe snel kan ik hem frijgen. ben bij brezan gegaan en duurt een weekje wat lame is want ik wil dat poke ding rijden. oh en wat was de binnen diameter? en is ie van katoen?
Image

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Post by MNM(tm) »

ff voor de duidelijkheid: een AX is NOOIT een pokke ding! :evil:
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Okay okay srry, haha ik hou echt suuuuuper veeeel van deze auto :D . Het is mijn Tweede auto en mijn tweede AX. Nou ben ik meer blij omdat ik A) noch een zommer baan heb dus meer geld voor de auto. En B) omdat ik mijn verzekering bij de zelfde maatschapij heb krijg ik de eerste kwartaal betaled en ook zelfs 30E terug (ik had noch kredit van me vorige verzekering of zo iets degelijks). Dusss nu ben ik niet meer zo gestrest over de GTItje en wat er aan gedaan moet worden. Nu allen kwad op brezan omdat ik een weekje moet wachten op een lucht filter. En moet ik met een 206cc 1.6 automat naar me werk :roll: . Ik heb mijn GTI niet eens 4 dagen kunen rijden. Maarja hij is zeker heftig en als ik alle kleine dingen doe is het suuuper.

Over de luchtfilter: ik heb bij gamma een pvc eleboog gekocht en die past leker dus hopelijk gaat alles goed
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

geen idee eigenlijk, deze is het:

Image

Zie de site van Tenzo Racing Sports

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Post by Mark »

Ik heb nog een openluchtfilter van een 106 rallye liggen. Volgens mij past die zo op een AX GTI. K&N filter.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

megator
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 216
Joined: ThuMar30, 2006 10:56:07 PM
Location: Zoetermeer

Post by megator »

Daar ben ik wel in geinteresserd hoveel ervoor? en is dat een filter of ook noch wat buisjes om hem aan te sluiten? En hoveel KM heeft ie gelopen?
Image

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

mijne geen idee. heb 'm van Leroy gekocht, mag voor een vriendenprijsje. voor die van Mark moet je vanzelfsprekend bij hem zijn :lol:

Post Reply