AANDRIJFAS VRAAGJE!!

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

AANDRIJFAS VRAAGJE!!

Post by AX_Powah »

Hej mensen

Ik heb al flink rondgekeken opt forum maar ik kon r zo 1,2,3 niet uithalen:

Zijn een aandrijfas van een 1.1 identiek aan die van een 1.4gt, want ik wil namelijk in de zomer er een echte motor in gooien en alsk dan bezig ben en ik kom r achter dat de assen niet gelijk zijn, wordt t een zuur projectje!!

Op de sloop zijn ze nie zo duur, ik ga voor goede tweede hansjes...

Tevens alsk me blok erin gooi + bak, doek gelijk nieuwe veren en natuurlijk aandrijfassen (als daak blijkt da dikkere nodig zijn!)

Ik zou zo denken van wel omdat r grotere krachten opstaan maar laat ff weten aub

groetjes ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

Aandrijfassen

Post by Honda Killer »

Ik zou het nog even navragen bij een dealer. Maar ik heb wel eens gelezen dat ze iets dikker zijn van een GT. Maar gooi je er ook een andere versnellingsbak in?
Ik heb vorige week mijn as rechts vernieuwd, maar heb gewoon een nieuwe erin gedaan. Als je er een andere motor in gooit kunnen die assen er toch ook wel vanaf? Ik zou nooit tweedehands assen kopen, misschien zijn ze helemaal rot. En vergeet niet nieuwe keerringen erin te zetten he, het is een k*t werk maar wel nodig. En een bak eronder want al je versnellingsbakolie valt er eruit.

Succes ermee

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

Het hele motorruim wordt aan het einde van de zomer gevult met flink wat paardekrachtjes!!

Tuurlijk vervang ik die keeringen en zo nodig wat pakkingen van me blok enzo, ik wil ook me kop mooi turqoise maken, net als snoeren, slangen en flink wat groom loslaten op de (toevoer)buizen van o.a me luchtfilter.

Kweet idd dat de olie erdan uit komt ja, maar da tapk tzt wel ff af, komt er gelijk nieuwe in, er zit sinds n maandje ook nieuwe olie in me oude bak maar die kraak soms een beetje en alsk toch bezig ben met me blok wilk alles goed hebben!!!

Maar er worden tzt heel veel fotos gemaakt die te zien zijn op me site/ dit forum

groeten ax powah

ps ik koop wel tweedehandse, goede 2de handse kun je 3 paar verslijten voor de prijs van 1 nieuw paar ent is een relatief kleine repatatie van ongeveer 45 min (kan sneller)... klet wel n beetje op me centen, t gaat toch al zo hard met de euro maar gelukkig een goed betaalde bijbaan die me voorraad hoog houd en een hoop geduld!!! :D:D:D
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

citro-power
AX Master
AX Master
Posts: 1179
Joined: WedOct08, 2003 1:18:29 PM
Location: 's Hertogenbosch

Post by citro-power »

Dat belooft nog iets. Ben benieuwd naar het resultaat!!!! Het klinkt iig super!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

ja passen MET 1 MAAR de 1.4 GT assen schijnen dikker te zijn (dus stevigheid)
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

ja passen MET 1 MAAR de 1.4 GT assen schijnen dikker te zijn (dus stevigheid)


wat wordt hier bedoeld meneer de ruiter, beetje wazig nederlands !

een1.4gt as past wel maar maar is anders dan een 1.1as omdat een 1.4gt as dikker is ivm stevigheid.. bedoel je dat?

ax powah

ps dus ik moet andere kopen...
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

AX_POWAH wrote:
ja passen MET 1 MAAR de 1.4 GT assen schijnen dikker te zijn (dus stevigheid)


wat wordt hier bedoeld meneer de ruiter, beetje wazig nederlands !

een1.4gt as past wel maar maar is anders dan een 1.1as omdat een 1.4gt as dikker is ivm stevigheid.. bedoel je dat?

AX powah

ps dus ik moet andere kopen...



ja op de PS na!
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Post Reply