Zelf delen spuiten

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
paulus
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 130
Joined: MonJun23, 2003 3:24:13 PM
Location: Oisterwijk

Zelf delen spuiten

Post by paulus »

De witte AX van mijn vriendin heeft wat roestplekken Op het linker achter scherm onder de stootlijst. Nu wil ik deze kaal gaan schuren en opnieuw spuiten om zo de roest weg te werken. Ik heb op het forum gezien hoe je dit het beste kan doen. Maar heeft iemand hier zelf ook ervaring mee en goede gesultaten behaald?
Ik wil graag weten wat jullie ervaringen zijn!

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

ja niks met goedkope verf doen anders is het binnen een jaar terug. alles uit een spuitpus is rotzooi muv spuitplamuur.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Tijmen
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2225
Joined: ThuJun22, 2006 9:48:06 AM
Location: DD

Post by Tijmen »

denny wrote:ja niks met goedkope verf doen anders is het binnen een jaar terug. alles uit een spuitpus is rotzooi muv spuitplamuur.
Mee eens, kan me niet voorstellen dat spuiten op je plaatwerk mooi wordt met een spuitbus. Voor een ruwe bumper is het dan wel weer goed genoeg.
AX GTI '91

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

Aller belangrijkste is de roest goed te behandelen, spuiten met een spuitbus gaat prima hoor hoor, zeker bij een niet matallic kleur, zorg dan igg dat de spuit bus 15 min in 35-40 graden warm water heeft gestaan, hier door komt er wat meer druk in de spuitbus en krijg je een VEEL mooiere spuitnevel.
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Daan
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 210
Joined: SatApr08, 2006 6:11:01 PM

Post by Daan »

idd.. ik leg hem altijd een paar minuten voor de fohn :)
Image
1.1carb 4-bak:)

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

CitroCin wrote:Aller belangrijkste is de roest goed te behandelen, spuiten met een spuitbus gaat prima hoor hoor, zeker bij een niet matallic kleur, zorg dan igg dat de spuit bus 15 min in 35-40 graden warm water heeft gestaan, hier door komt er wat meer druk in de spuitbus en krijg je een VEEL mooiere spuitnevel.
Er is natuurlijk een heel erg goede reden waarom motip 7 euro kost en een merk als standox 80 euro per liter.

spuitbus wrijf je er na een jaar weer vanaf. vraag maar aan marc. Het is absoluut niet benzine bestendig. etc etc

leuk voor een spoiler of iets wat niet roest.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

denny wrote: Er is natuurlijk een heel erg goede reden waarom motip 7 euro kost en een merk als standox 80 euro per liter.

spuitbus wrijf je er na een jaar weer vanaf. vraag maar aan marc. Het is absoluut niet benzine bestendig. etc etc

leuk voor een spoiler of iets wat niet roest.
Er is tegenwoordig ook 2K lak uit spuitbussen. Dus net zoals die Standox die jij noemt. Bij de betere verfspecialist is deze 2K lak in spuitbus verkrijgbaar.
En die is dus, nadat ie na een paar weken volledig uitgehard is, WEL benzinebestendig. Blijft er bovendien ook veel beter op zitten dan het normale spuitbusspul. Dit wrijf je er dus niet af met wat Commandant :)

Schijnt nog wel een stukkie giftiger te zijn dan gewone spuitlak, dus koop er wel een goed (evt. wegwerp)spuitmasker bij.

Nadeeltje is wel dat het wat moeilijker is om ermee te spuiten. Dus wat ervaring hierin is wel gewenst.

Op het motor-forum is er een topic over, waar wat nuttige informatie in staat. http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/2085623

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Lucske wrote:
denny wrote: Er is natuurlijk een heel erg goede reden waarom motip 7 euro kost en een merk als standox 80 euro per liter.

spuitbus wrijf je er na een jaar weer vanaf. vraag maar aan marc. Het is absoluut niet benzine bestendig. etc etc

leuk voor een spoiler of iets wat niet roest.
Er is tegenwoordig ook 2K lak uit spuitbussen. Dus net zoals die Standox die jij noemt. Bij de betere verfspecialist is deze 2K lak in spuitbus verkrijgbaar.
En die is dus, nadat ie na een paar weken volledig uitgehard is, WEL benzinebestendig. Blijft er bovendien ook veel beter op zitten dan het normale spuitbusspul. Dit wrijf je er dus niet af met wat Commandant :)

Schijnt nog wel een stukkie giftiger te zijn dan gewone spuitlak, dus koop er wel een goed (evt. wegwerp)spuitmasker bij.

Nadeeltje is wel dat het wat moeilijker is om ermee te spuiten. Dus wat ervaring hierin is wel gewenst.

Op het motor-forum is er een topic over, waar wat nuttige informatie in staat. http://www.motor-forum.nl/forum/list_message/2085623
dat bestaat id. alleen moet je dan net voordat je gaat spuiten de 2e component toevoegen door een druk op een knop. en dan schudden. alleen blijkt de mengverhouding vaak gewoonweg slecht te zijn. geloof me dat komt nogal nauw kwa hoeveelheden. Heb het vaker zien mislukken dan goed gaan. Je wilt nl ook dat de lak er na een jaar nog op zit.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Lucske
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 205
Joined: WedFeb07, 2007 12:05:08 PM

Post by Lucske »

denny wrote: dat bestaat id. alleen moet je dan net voordat je gaat spuiten de 2e component toevoegen door een druk op een knop. en dan schudden. alleen blijkt de mengverhouding vaak gewoonweg slecht te zijn. geloof me dat komt nogal nauw kwa hoeveelheden. Heb het vaker zien mislukken dan goed gaan. Je wilt nl ook dat de lak er na een jaar nog op zit.
Die bedoel ik niet. Er is tegenwoordig ook 2K lak die ter plekke in spuitbus gedaan wordt (doen ze bijv. bij Verfdump, zie topic van motor-forum). Hier hoef je dus niet zoals jij zegt bij te mengen. De reactie tussen de 2 componenten (die dus beide al bij elkaar in de spuitbus zitten), vindt nl. pas plaats als het met lucht in aanraking komt.

Het spul is wel bederfelijk :P Je moet het om het goed te houden na gebruik in de koelkast bewaren.

Post Reply