Sta ik ff stil voor het stoplicht, zie ik rook onder m'n motorkap verschijnen en ruik ik een behoorlijk stinkende brand lucht. Blijkt dat alles onder de olie zit! Ik heb op m'n kleppendeksel een klein open-lucht-filtertje ipv een slangetje zitten ivm met een zelfbouw open-luchtfiltersysteem en het lijkt alsof daardoor olie naar buiten is gaan spuiten. Nou wordt normaal de lucht via die ontluchting afgezogen je lucht inlaat in maar het kan toch niet kloppen dat er zoveel olie uit komt? Het is immers een ontluchting, dit leek meer op een olie-afvoer.
Heeft iemand een idee waardoor er veel olie uit je kleppendeksel-ontluchting kan spuiten?? Dat kleine filtertje zorgt dat de evt. overdruk gewoon weg kan en de constructie is zo dat er geen olie uit kan spetteren maar dat lucht er wel vrij doorheen kan.
Ik begrijp d'r niks van... mischien jullie wel???
Groeten, Sietse!
Olie!!! ???
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX Spaster Mammer
Gaar blok? Niet dat het echt ergens aan te meten is maar 't mijne is beslist niet gaar. En die olie ?n het filter zijn 2000 km geleden ervangen dus daar kan het echt niet aan liggen...
Die olie moet er onder druk uitgespoten zijn maar hoe kan er op die plek, onder je kleppendeksel, zo'n druk zich opbouwen?? Mischien een verstopte oliedoorgang in het blok maar geen idee waarom een doorgang zo verstopt zou raken.
Iemand nog een idee of ervaring met bovenstaande ervaring?? Ik hoor het graag!
Die olie moet er onder druk uitgespoten zijn maar hoe kan er op die plek, onder je kleppendeksel, zo'n druk zich opbouwen?? Mischien een verstopte oliedoorgang in het blok maar geen idee waarom een doorgang zo verstopt zou raken.
Iemand nog een idee of ervaring met bovenstaande ervaring?? Ik hoor het graag!
-
- AX Spaster Mammer
beetje druk is trouwens wel normaal, er staat altijd wat druk in je carter. Ik heb ook zo'n filtertje op m'n GT gehad, die stonk soms alleen een beetje bij het stoplicht. Nooit spatten of een nat filter. Dat is gebruikelijk.
Er zit een terugslagklep in je oliefilter. Als die vast komt te zitten - wat zeldzaam is maar toch weleens gebeurt, met name als ie een tik heeft gehad ofzo - kan de olie nergens meer heen en wordt het onder druk van de oliepomp naar boven geduwd, via de carterontluchting naar buiten.
Ik zou eens een slangetje aan die carterontluchting monteren, en dat in een AA flesje hangen, dan kan je tenminste zien hoeveel er werkelijk uitkomt.
Er zit een terugslagklep in je oliefilter. Als die vast komt te zitten - wat zeldzaam is maar toch weleens gebeurt, met name als ie een tik heeft gehad ofzo - kan de olie nergens meer heen en wordt het onder druk van de oliepomp naar boven geduwd, via de carterontluchting naar buiten.
Ik zou eens een slangetje aan die carterontluchting monteren, en dat in een AA flesje hangen, dan kan je tenminste zien hoeveel er werkelijk uitkomt.

Ik weet dus wat het is, toch allemaal bedankt voor de posts!

-
- AX Spaster Mammer