Hallo,
Ik wil een AX GT kop (met carb) vervangen voor een AX GTI kop. Hopende hiermee meer Pk`s mee te halen.
Alleen wat is nou percies het verschil?
mij lijkt:
- grotere kleppen
- snellere nokkenas
maar, past de AX GT carb er dan nog wel op? Of kan ik (indien de carb niet past) (beter) alleen de nokkenas overzetten?
- Zit er dusdanig verschil dat het strax ook merbaar is?
- vermogen winst?
Alvast bedankt
groeten Daan
verschil AX GTI kop en AX GT kop
Moderators: denny, vtspower, webmasters
verschil AX GTI kop en AX GT kop
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)
GTI nokkenas mist bovendien de aandrijving voor je benzinepomp en voor je ontsteking, dus moet je alels ombouwen naar DIS-ontsteking.
om het nog leuker te maken is de inlaat volgens mij ook anders, dus zijn de spruitstukken niet uit te wisselen.
ik durf trwns bijna te zeggen dat de kleppen van een GTcarb groter zijn.. maar me boek ligt beneden
om het nog leuker te maken is de inlaat volgens mij ook anders, dus zijn de spruitstukken niet uit te wisselen.
ik durf trwns bijna te zeggen dat de kleppen van een GTcarb groter zijn.. maar me boek ligt beneden

In mijn 106je had ik een xsi blokje met een GT-carb..
Ik had van het XSi spruitstuk een soort van adapter-plaat gemaakt.
En de gaten van de injectoren dicht gelijmd met 10 ct euro muntjes
De nokkenas weet ik niet precies hoe ik er aan kwam, maar dat
was hetzelfde als die van de XSi m?t een nokje voor het pompje
de ontsteking was van de XSi, en in dat afdekkapje zit wel het
voorwerk voor een pompje.. Die heb ik open gemaakt.
Het karretje trok echt wel stevig.. en hoog in z'n toeren..
Ik heb er wel mee gelachen.
Ik had van het XSi spruitstuk een soort van adapter-plaat gemaakt.
En de gaten van de injectoren dicht gelijmd met 10 ct euro muntjes

De nokkenas weet ik niet precies hoe ik er aan kwam, maar dat
was hetzelfde als die van de XSi m?t een nokje voor het pompje
de ontsteking was van de XSi, en in dat afdekkapje zit wel het
voorwerk voor een pompje.. Die heb ik open gemaakt.

Het karretje trok echt wel stevig.. en hoog in z'n toeren..
Ik heb er wel mee gelachen.
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM