verschil AX GTI kop en AX GT kop

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

verschil AX GTI kop en AX GT kop

Post by mcdean »

Hallo,

Ik wil een AX GT kop (met carb) vervangen voor een AX GTI kop. Hopende hiermee meer Pk`s mee te halen.

Alleen wat is nou percies het verschil?
mij lijkt:
- grotere kleppen
- snellere nokkenas

maar, past de AX GT carb er dan nog wel op? Of kan ik (indien de carb niet past) (beter) alleen de nokkenas overzetten?

- Zit er dusdanig verschil dat het strax ook merbaar is?
- vermogen winst?

Alvast bedankt

groeten Daan
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

In een GTI kop zitten 4 gaten voor de injectoren.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

Sander wrote:In een GTI kop zitten 4 gaten voor de injectoren.
STOM dat ik daar niet aan heb gedacht :?

Dat past dus gewoon niet?

Maar GTI nokkenas wel snel?
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

q01z
Total admin
Total admin
Posts: 14999
Joined: WedApr07, 2004 8:58:52 PM
Location: Kapelle
Contact:

Post by q01z »

GTI nokkenas mist bovendien de aandrijving voor je benzinepomp en voor je ontsteking, dus moet je alels ombouwen naar DIS-ontsteking.

om het nog leuker te maken is de inlaat volgens mij ook anders, dus zijn de spruitstukken niet uit te wisselen.

ik durf trwns bijna te zeggen dat de kleppen van een GTcarb groter zijn.. maar me boek ligt beneden
Image

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

Inlaatklep GTcarb = 7.00x36.70x112.80
Inlaatklep GTI = 7.00x39.40x111.70

De diameter van een GTI klep is dus groter, alleen zit je idd met de gaten in de kop, en de aansturing van je ontsteking.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

mcdean
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 347
Joined: FriApr13, 2007 2:58:45 PM
Location: Borculo

Post by mcdean »

Ah ok... verloren zaak dus... :?

noujah scheeld me wel weer 50 euro :lol:
Citroën Bx Sport mk2 (van mij)
Citroën Ax GT chic (pink) (van me vrouw)

TwoTone
AX Master
AX Master
Posts: 1260
Joined: SatMar18, 2006 9:40:07 PM
Location: Rotterdam

Post by TwoTone »

De aandrijving voor je ontsteking is er btw wel volgens mij, alleen zou je het huis over moeten zetten van je ontsteking.

Image
Image

Dit is dus een GTI nokkenas ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

jergroen
AX driver
AX driver
Posts: 33
Joined: TueMar14, 2006 12:36:13 AM
Location: Sint-Oedenrode

Post by jergroen »

In mijn 106je had ik een xsi blokje met een GT-carb..
Ik had van het XSi spruitstuk een soort van adapter-plaat gemaakt.
En de gaten van de injectoren dicht gelijmd met 10 ct euro muntjes :D
De nokkenas weet ik niet precies hoe ik er aan kwam, maar dat
was hetzelfde als die van de XSi m?t een nokje voor het pompje
de ontsteking was van de XSi, en in dat afdekkapje zit wel het
voorwerk voor een pompje.. Die heb ik open gemaakt. :D


Het karretje trok echt wel stevig.. en hoog in z'n toeren..
Ik heb er wel mee gelachen.

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

jergroen wrote:En de gaten van de injectoren dicht gelijmd met 10 ct euro muntjes :D
Waarom zou je dan niet gewoon de injectoren laten zitten?

Post Reply