Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloeisto

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Maurits

Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloeisto

Post by Maurits »

Gister wilde ik wegrijden, hoop herrie (kloenk-kloenk-kloenk)bij rechterachterwiel. Auto langs de kant gezet.. wat zou het zijn:
*Het leek alsof het achterwiel vast zat bij het wegrijden (sleepsporen op parkeerplaats)
*Al remmen voel ik een "pompend gevoel" in het rempedaal
*de remdruk valt helemaal weg, reservoir is vrijwel leeg, en ik zie remvloeistof lopen bij het rechterachterwiel
*De handrem aangetrokken en die lijkt verder te komen dan normaal
*het wiel zit er nog wel op, en vast..

Wat kan dit zijn??? of is het sowieso garagewerk..

groeten,
Muarits

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

het lijkt erop dat of de remleiding uit de remcilinder is gekomen of het remcilindertje lek is, het is goed zelf te repareren, je moet alleen wel eerst kijken wat het is.

ik zou zeker eerst kijken hoe het in de remtrommel eraan toe is, misschien zijn de pinnen van de remschoenen doorgebroken wat ook de rare geluiden veroorzaken.!
Last edited by Joost on MonFeb09, 2004 3:10:21 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloe

Post by Handjes »

Waarschijnlijk een kapotte remcilinder. Kwestie van vervangen.
Helaas zal je door de gelekte vloeistof ook de remvoering moeten vervangen. Daarnaast de leiding controleren op roest en breuk.
Tevens remcilinder andere kant ook vervangen.

Handjes
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 421
Joined: WedNov19, 2003 11:58:21 PM

Re: Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloe

Post by Handjes »

En? Wat was het?

Wat me nog te binnen schiet: het zou kunnen dat er een ankerplaatveertje is kapot gegaan waardoor de voering een eigen leven is gaan leiden. En dus de zuigertjes in de remcilinder ook...

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

Hmm, zoiets heb ik dus ook!

De rechter achterrem bleef eerst een tijd wel eens hangen. Ik dacht dat dat door de handrem kwam. Kabel losgetrokken en de handrem een tijd niet gebruikt en het probleem was weg. Rem bleef niet meer hangen en het wiel werd niet warm.

Tot vandaag. Wiel zat weer vast. Vreemd, dacht ik.
Maar goed...rem weer losgetrokken en nu blijkt dat ik amper remdruk heb. Ik trap het pedaal in en heb wat druk, maar kan dan nog verder indrukken en dan valt de druk weg.

Gelukkig rem ik meestal een keer goed hard voordat ik echt ga rijden. Zonder druk remt je auto voor geen meter! Je zult maar achter op een rij wachtende voor een rood licht klappen. Of met 130 op de snelweg...een vrachtwagen die ineens in gaat halen.... :(

- vloeistof reservoir heeft voldoende peil
- volgens mij geen lekkage
- handrem komt bij mij ook verder dan normaal

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

remcilinder waarschijnlijk. Ik heb het ook al gehad en bij mij was er ook geen lekkage maar wel drukverlies
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Eriks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 830
Joined: SunJul27, 2003 2:15:57 PM
Location: Arnhem

Post by Eriks »

het is al duidelijk: hele wiel is ineens nat!

terug naar de garage dus! 2 augustus, 10d km geleden, is er in dit wiel een nieuwe wielremcillinder gezet bij de APK keuring.

Post Reply