Gister wilde ik wegrijden, hoop herrie (kloenk-kloenk-kloenk)bij rechterachterwiel. Auto langs de kant gezet.. wat zou het zijn:
*Het leek alsof het achterwiel vast zat bij het wegrijden (sleepsporen op parkeerplaats)
*Al remmen voel ik een "pompend gevoel" in het rempedaal
*de remdruk valt helemaal weg, reservoir is vrijwel leeg, en ik zie remvloeistof lopen bij het rechterachterwiel
*De handrem aangetrokken en die lijkt verder te komen dan normaal
*het wiel zit er nog wel op, en vast..
Wat kan dit zijn??? of is het sowieso garagewerk..
groeten,
Muarits
Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloeisto
Moderators: denny, vtspower, webmasters
het lijkt erop dat of de remleiding uit de remcilinder is gekomen of het remcilindertje lek is, het is goed zelf te repareren, je moet alleen wel eerst kijken wat het is.
ik zou zeker eerst kijken hoe het in de remtrommel eraan toe is, misschien zijn de pinnen van de remschoenen doorgebroken wat ook de rare geluiden veroorzaken.!
ik zou zeker eerst kijken hoe het in de remtrommel eraan toe is, misschien zijn de pinnen van de remschoenen doorgebroken wat ook de rare geluiden veroorzaken.!
Last edited by Joost on MonFeb09, 2004 3:10:21 PM, edited 1 time in total.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Re: Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloe
Waarschijnlijk een kapotte remcilinder. Kwestie van vervangen.
Helaas zal je door de gelekte vloeistof ook de remvoering moeten vervangen. Daarnaast de leiding controleren op roest en breuk.
Tevens remcilinder andere kant ook vervangen.
Helaas zal je door de gelekte vloeistof ook de remvoering moeten vervangen. Daarnaast de leiding controleren op roest en breuk.
Tevens remcilinder andere kant ook vervangen.
Re: Achterwiel doet "Kloenk", remdruk weg, remvloe
En? Wat was het?
Wat me nog te binnen schiet: het zou kunnen dat er een ankerplaatveertje is kapot gegaan waardoor de voering een eigen leven is gaan leiden. En dus de zuigertjes in de remcilinder ook...
Wat me nog te binnen schiet: het zou kunnen dat er een ankerplaatveertje is kapot gegaan waardoor de voering een eigen leven is gaan leiden. En dus de zuigertjes in de remcilinder ook...
Hmm, zoiets heb ik dus ook!
De rechter achterrem bleef eerst een tijd wel eens hangen. Ik dacht dat dat door de handrem kwam. Kabel losgetrokken en de handrem een tijd niet gebruikt en het probleem was weg. Rem bleef niet meer hangen en het wiel werd niet warm.
Tot vandaag. Wiel zat weer vast. Vreemd, dacht ik.
Maar goed...rem weer losgetrokken en nu blijkt dat ik amper remdruk heb. Ik trap het pedaal in en heb wat druk, maar kan dan nog verder indrukken en dan valt de druk weg.
Gelukkig rem ik meestal een keer goed hard voordat ik echt ga rijden. Zonder druk remt je auto voor geen meter! Je zult maar achter op een rij wachtende voor een rood licht klappen. Of met 130 op de snelweg...een vrachtwagen die ineens in gaat halen....
- vloeistof reservoir heeft voldoende peil
- volgens mij geen lekkage
- handrem komt bij mij ook verder dan normaal
De rechter achterrem bleef eerst een tijd wel eens hangen. Ik dacht dat dat door de handrem kwam. Kabel losgetrokken en de handrem een tijd niet gebruikt en het probleem was weg. Rem bleef niet meer hangen en het wiel werd niet warm.
Tot vandaag. Wiel zat weer vast. Vreemd, dacht ik.
Maar goed...rem weer losgetrokken en nu blijkt dat ik amper remdruk heb. Ik trap het pedaal in en heb wat druk, maar kan dan nog verder indrukken en dan valt de druk weg.
Gelukkig rem ik meestal een keer goed hard voordat ik echt ga rijden. Zonder druk remt je auto voor geen meter! Je zult maar achter op een rij wachtende voor een rood licht klappen. Of met 130 op de snelweg...een vrachtwagen die ineens in gaat halen....

- vloeistof reservoir heeft voldoende peil
- volgens mij geen lekkage
- handrem komt bij mij ook verder dan normaal