AX 1.1 Donorauto voor 1.4 GT????

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
NutCase
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: WedDec13, 2006 2:56:42 PM
Location: Groningen

AX 1.1 Donorauto voor 1.4 GT????

Post by NutCase »

hallo

ik heb zelf een ax 1.4 GT uit 1993 3 deurs

en nu kan ik heel goedkoop een ax 1.1 (5deurs) uit 1991 kopen(alleen wel a.s. weekend, anders gaat ie naar de sloop)

nu is mijn vraag: heb ik er wat aan als donorauto voor mijn AX 1.4 GT


De AX 1.1 gaat naar de sloop omdat ze er een nieuwe motor in hebben gezet en de kabelboom is niet goed ofzo(het zou ze bij de garage 600 eu kosten om het klaar te laten maken, ik denk vooral uurloon)
voor de rest is het nog een super autotje. kan ik dan misschine beter i.pv. het als donorauto te gebruiken hem zelf repareren????

alvast bedankt voor je reactie
Ik heb een AX GT, rood, elek. ramen\dakraampje.

2Black
citrofiel in crisis
citrofiel in crisis
Posts: 4469
Joined: SatJul16, 2005 1:14:48 PM
Location: Rheden

Post by 2Black »

Dan blijft de vraag natuurlijk.... WAT WIL JE DONEREN?

Een 5 deurs is heel iets anders dan een 3-deurs, en een 1.1 uit '91 heeft een ander onderstel dan een 1.4 GT injection uit '93...

Dus: schrijf hier een lijstje met dingen die aan je GT ontbreken of niet goed werken, dan kunnen sommigen je hier wel vertellen wat er op een 5-deurs 1.1 zit dat je zou kunnen gebruiken.
Maar wees dus vooral specifiek.
Collin,

Citrofiel in crisis, rij nu in een Mini!
M'n foto's op http://foto.realiseerden.nl en opinies op http://realiseerden.nl, Twitter: @CollinVersteegh

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

en als je 'm eigenlijk niet nodig hebt.. fixen en verpatsen. altijd leuk en mogelijk ook leerzaam en die 50 euro die je verdient is mooi meegenomen.

NutCase
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: WedDec13, 2006 2:56:42 PM
Location: Groningen

Post by NutCase »

nja het enige wat aan mijn AX GT niet zo best is zijn z'n voorremmen, verder werkt alles en is ie helemaal orgineel.
en misschien als onderdelen zoals uitlaat dynamo startmotor etc.

maar ik dacht er aan om misschien dan die kabelboom te repareren zodat de hele auto het gewoon weer doet
Ik heb een AX GT, rood, elek. ramen\dakraampje.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

NutCase wrote:nja het enige wat aan mijn AX GT niet zo best is zijn z'n voorremmen, verder werkt alles en is ie helemaal orgineel.
en misschien als onderdelen zoals uitlaat dynamo startmotor etc.

maar ik dacht er aan om misschien dan die kabelboom te repareren zodat de hele auto het gewoon weer doet


Remmen zijn sowieso anders van een 1.1 dan die van een 1.4, dus dat gaat niet zondermeer passen, kleinere schijven e.d., ga je dr qua remvermogen op achteruit, is niet verstandig.

Kabelboom is op zich te repareren, helemaal mooi is om een complete motor kabelboom op de kop te tikken, dit is namelijk een los deel t.o.v de rest van de AX, kan je dus zo plug en play overzetten mits van hetzelfde motortype.

Let er wel op dat als het een ombouw is van carb > inj het niet helemaal plug en play is, zijn wel kleinigheidjes, maar toch.

User avatar
Elsje
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 1209
Joined: SunMar20, 2005 9:26:47 PM
Location: rotterdam

Post by Elsje »

en...
heb je em?
groet,
elsje
:)

Done: ax kopen

NutCase
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 4
Joined: WedDec13, 2006 2:56:42 PM
Location: Groningen

Post by NutCase »

ja ik wil hem wel kopen ja, maar nu was ik er en blijkt het waarschijnlijk een vacuum probleem te zijn. de motor liep verder goed en reed ook goed.
alleen toen hij warmdraaide zag ik ineens rook en sloeg de motor af.
er liep net onde het inlaatspruitstuk allemaal koelvloeistof uit, er lag ook een bout onder de auto ik dacht dus dat er een temperatuursensor los is getrilt. iemand een idee???
Ik heb een AX GT, rood, elek. ramen\dakraampje.

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Post by peter »

begin maar eens met kijken waar die bout weg komt...
Image

Post Reply