AX GT met dubbele Webers

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

AX GT met dubbele Webers

Post by Honda Killer »

Ik heb een vraagje,

Ik wil twee dubbele webers onder mijn AX GT leggen maar het inlaatspruitstuk past niet op mijn cilinderkop. Deze is voor de AX Sport M4A motor. Ik heb begrepen dat er voor de AX GT geen inlaatspruitstuk bestaat. Op mijn cilinderkop steken 2 delen van de inlaat uit, en ik heb een vlakke cilinderkop nodig. De vraag is hoe ziet de kop van een AX 1.4 carburateur eruit? Heeft die wel een vlakke kop?
Want als dat zo is verwissel ik de kop even.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Re: AX GT met dubbele Webers

Post by denny »

Honda Killer wrote:Ik heb een vraagje,

Ik wil twee dubbele webers onder mijn AX GT leggen maar het inlaatspruitstuk past niet op mijn cilinderkop. Deze is voor de AX Sport M4A motor. Ik heb begrepen dat er voor de AX GT geen inlaatspruitstuk bestaat. Op mijn cilinderkop steken 2 delen van de inlaat uit, en ik heb een vlakke cilinderkop nodig. De vraag is hoe ziet de kop van een AX 1.4 carburateur eruit? Heeft die wel een vlakke kop?
Want als dat zo is verwissel ik de kop even.

je moet je motersteun aanpassen dan gaat het wel.. een sportkop is zowiezo beter als een GT kop :D

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

Sportkop

Post by Honda Killer »

Weet je zeker dat een sportkop op een AX 1.4 blok past?
Want een sport is een 1300cc en ik heb een 1400cc.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

tzijn allemaal tu blokken dus die aansluitingen zijn identiek. Je kan er ook een 16 klepper kop op leggen is ook spannend
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

Sportkop

Post by Honda Killer »

Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Als je een beetje handig ben met een lasapparaat is dat zo gebeurd. Zijn ze nog aerodynamisch ook.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

Sport kop

Post by Honda Killer »

Heb je zelf ervaring met een sportkop op een GT blok?
Wat ik heb gehoord dat het koelsysteem van een sport anders is.

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.


anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

Axirally
Technische Man
Posts: 54
Joined: SatJan17, 2004 4:16:10 PM
Location: Elsloo, Limburg
Contact:

Post by Axirally »

denny wrote:
Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.


anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik

mzzl

denny


De koppakkingen van een Sport en een GT zijn i.i.g. gelijk. Ik ga ervanuit dat je de koppen zo kunt uitwisselen, en er geen problemen met koelkanalen zijn.
Enige wat weleens problemen geeft zijn de inlaatspruitstukken, hier zit volges mij verschil in.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Axirally wrote:
denny wrote:
Sander wrote:Dat de koelkanalen niet overeenkomen. Zou kunnen. Die komen bij een GT waarschijnlijk onder het inlaatspruitstuk naar binnen. Maar daar moet toch wat op te verzinnen zijn lijkt mij. Of de aansluiting tussen kop en onderblok is anders. Ja dan wordt het moeilijk.


anders heb ik daar nooit geen verschil in kunnen ontdekken hoor. maar ik zal me wel blind staren oop men eigen moter denk ik

mzzl

denny


De koppakkingen van een Sport en een GT zijn i.i.g. gelijk. Ik ga ervanuit dat je de koppen zo kunt uitwisselen, en er geen problemen met koelkanalen zijn.
Enige wat weleens problemen geeft zijn de inlaatspruitstukken, hier zit volges mij verschil in.


ja klopt motersteun zit in de weg, die van een sport zit een inkeping in zodat het inlaatspruitstuk past
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Re: Sportkop

Post by GTSPORT »

Honda Killer wrote:Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.


Welk blok heeft er een 16 klepper kop dat op een AX GT blok past?

peter
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2071
Joined: FriAug01, 2003 12:56:51 AM
Location: Veendam

Re: Sportkop

Post by peter »

GTSPORT wrote:
Honda Killer wrote:Maar op het 16 klepper blok past weer geen inlaatspruitsuk voor een carburateur. Maar anders was het wel vlammen denk ik.


Welk blok heeft er een 16 klepper kop dat op een AX GT blok past?


Dit maakt mij ook nieuwsgierig.... de 1.6 uit de saxo?
Image

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

volgens mij moet die van een saxo wel passen. Zou voor de koop wel ff checken of de diameter van de compressiekamers in de kop past op de cilinders. Voor de rest zijn het beide TU blokken. Dus andersom moet het ook passen lijkt me maar das niet handig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Saxo kop

Post by GTSPORT »

Heb net even gekeken maar het past niet, jammer.
De Saxo 1.6 heeft en 16 klepper en de 106 1.6
Maar die kop past niet op een 1400 GT blok. Dat komt omdat de cilinders breder zijn. Wel jammer, dan maar een snelle nokkenas. :D

mike bijlsma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunFeb22, 2004 1:06:24 PM
Location: Denhaag

Re: Sportkop

Post by mike bijlsma »

Honda Killer wrote:Weet je zeker dat een sportkop op een AX 1.4 blok past?
Want een sport is een 1300cc en ik heb een 1400cc.


Ik heb nog wel een orgineel sportblok te koop, compleet met carbs.

Mike

Honda Killer
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 9
Joined: ThuJan29, 2004 10:40:41 PM
Location: Vlissingen

Sport blok

Post by Honda Killer »

Wat moet dat blok kosten?

mike bijlsma
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 6
Joined: SunFeb22, 2004 1:06:24 PM
Location: Denhaag

Re: Sport blok

Post by mike bijlsma »

Honda Killer wrote:Wat moet dat blok kosten?


Doe eens een leuk bod.

Mike

GTSPORT
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 51
Joined: WedFeb11, 2004 2:49:06 PM
Location: Vlissingen
Contact:

Post by GTSPORT »

Ik ben eigelijk al met een GT blok bezig. Dus je moet wel met een heel aantrekkelijk bod komen. Maar misschien hebben andere clubleden er wel oren naar.

Brutus
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2845
Joined: ThuJun12, 2003 5:49:37 PM

Post by Brutus »

Okeej,

doe ik 200 euri? :D

Al kan ik het blok er niet eens zelf inzetten..

Post Reply