Heb je eindelijk die kloenk met sturen opgelost... Heb ik nu een knak als ik rem. Alleen tijdens het rijden. Eenmalig een knak op het moment dat je het rempendaal intrapt. Remmen doen het perfect. Auto voelt normaal aan.
Wat kan dit nu weer zijn? Weer iets in de veerpoot wat opeens verspringt?
Klink als een fuseekogel of stuurkogels, die kunnen bewegen bij het remmen... als er speling op zit, of wanneer ze niet goed vast zitten..
Maarja.... axen en 106jes knakken bijna allemaal als ze op leeftijd zijn. Op een gegeven moment moet je je afvragen hoeveel geld je er aan wil besteden.
RichardRR wrote:Klink als een fuseekogel of stuurkogels, die kunnen bewegen bij het remmen... als er speling op zit, of wanneer ze niet goed vast zitten..
Maarja.... axen en 106jes knakken bijna allemaal als ze op leeftijd zijn. Op een gegeven moment moet je je afvragen hoeveel geld je er aan wil besteden.
Stuurkogels zijn hagelnieuw. Fuseekogel... Lijkt me onwaarschijnlijk. Als ie zoveel speling heeft dat je hem hoort had je wel ondersteboven gelegen. Lijkt meer te klinken alsof de remklauw speling heeft. Lijkt me onmogelijk. Of iets met de stabistang... Maar dat lijkt me ook vaag.
Je laat hem gewoon uitrollen met een gangetje van 30 ofzo. Dat ga je heel rustig de rem wat dieper in trappen en op vast moment kun je dan een knakje opwekken. Laat het wel lekker zitten.
@ Duff. Geluiden komen duidelijk ergens bij de veerpoot vandaan. En niet van binnen. Dus iets met het rempendaal is uitgesloten.
vooral als ik achterruit in een vak parkeer en dan rem..
bij mij is het volgens mij een gare aandrijfas..
De mijne doet het ook als ik achteruit rij, ik denk dat het gewoon de blokjes zijn die je even hoort, zit tenslotte speling op om vrij te kunnen bewegen. Heb wel dat mn HRC kraakt als ik het pedaal intrap, blokken voor kunnen het niet zien, die zijn pas losgeweest en weer opnieuw in het kopervet gezet.
hey mark ik had dat ook! ik heb t afgelopen weekend gemaakt! Bij mij waren de zuigers gaar in mijn remklauw. Die bleven ff staan ofzo als ik t pedaal intrapte en achteruit reed, niet voorrruit... Die kloenk was zo'n knappend geluid en best angstaanjagend
Het zou zomaar kunnen dat bij jou de zuigers ook niet gemakkelijk terug gaan in de originele stand...
succes, weinig kans op fusse want die voel je bij elk gat in de weg!
Een knak als je veranderd van achteruit naar vooruit rijden is "normaal". Dealer zij het zelf. Remblokken schieten dan ff goed.
Bij mij is de knak gewoon bij voorruit rijden. Remzuiger... klinkt me logischer in de oren dan aandrijfas... Die maken in de bocht geen geluid dus lijken me goed.
Anyway... Remt als een jekker en het remt recht... Dus voorlopig kan die knak de @#$@!#% krijgen. Heb al 1 oplossing gevonden. Radio harder.
Bleek de zuiger van de remklauw te zijn die nogal met een TIK tegen de blokken aankwam.
Nu toch de EBC " NOISE PREVENTION KIT" maar op geplakt. En weg.
Waren dus stickers met een stofachtig iets aan de niet plakkant die je achterop je remblokken moet plakken. Schijnt nog te werken ook. Vaag.
Heb ook de blokken L en R gewisseld.
Maar dat dat zoveel herrie kan geven als die zuiger de blokken raakt.
Anyway, hoop dat dat het laatste 4gaats conversie probleempje was. En dat we nu maar spoedig aan de achterkant mogen beginnen.