nummers van Dynamo en koolborstel combie...

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
tmoons01
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 20
Joined: WedAug30, 2006 5:56:26 PM

nummers van Dynamo en koolborstel combie...

Post by tmoons01 »

mensen,

ik wil mijn koolborstels gaan vervangen, maar de meneer van het revisie bedrijf wil een nummer hebben. Nummer van de dynamo, of het type.
met alleen "van een AX 1.1" kon hij niets.

heeft een van jullie al eens zo'n nummer opgezocht en zou je dat misschien met mij willen delen?

Dat zou namelijk wel erg makkelijk zijn! Zeker ook omdat op mijn borstels geen nummers meer te vinden zijn :roll:

menno
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 114
Joined: ThuNov17, 2005 2:10:34 PM
Location: Woerden

Post by menno »

Nummers weet ik niet. Maar er zijn twee dynamo's voor een AX op benzine: eentje van 50 ampere, en een van 70. Of diesel afwijkt weet ik niet.

Als ik jou was, nam ik de dynamo gewoon ernaar toe. Kunnen ze 'm meteen even op de testbank zetten en weet je definitief wat er aan de hand is. En dan kijken ze daar wel welke unit je hebben moet.

De hele unit op de foto in je andere topic (= spanningsregelaar +koolborstels) vervangen is veeeeeel handiger dan alleen de koolborstels. Kost hooguit een paar tientjes. Borsteltjes los maar een paar euro, maar dan ben je eerst nog flink aan het klooien om die netjes in de spanningsregelaar te krijgen, die misschien ook niet meer best is.
Overigens zien je borstels er nog niet zo heel slecht uit. Mijn borsteltjes waren amper half zo lang en gaven toen pas problemen.

Al geprobeerd om de boel gewoon eens schoon te maken: stof en vuil van de koolborstels vegen, en ook van de collectoren (die koperen ringen op de as waar de borstels overheen schuren) en terug te bouwen? Ook de aansluitpunten van de dynamo effe netjes schoonmaken.
Kijken wat-ie doet. Met een beetje geluk kun je weer een tijdje vooruit.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

diesel is nog zwaarder dacht ik, 80A volgens mij, al heb ik dr zelf een 90A onder liggen, het zwaarste dat te krijgen is voor de AX.

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »


Post Reply