zoals de titel het al zegt. Ik rij een tien tal minuutjes en en dan plots tijdens het remmen begint men controlelampje van men handrem te branden tijdens het remmen. Eerst niet zo fel, maar na een 5 tal minuutjes later brandt het echt zoals het zou branden als de handrem zou opstaan.
iemand een ideetje??? wil dit zeggen dat men remmen versleten zijn ofzo???
handremlichtje brand als ik rem
Moderators: denny, vtspower, webmasters
handremlichtje brand als ik rem
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
meestal is het een indicatie van versleten remblokken. Dat kan dus.
Maar wat ook kan,
Aan de remblokken zit een klein kabeltje die ergens ingeplugd wordt. Dat is het kabeltje wat meldt als je blokken op zijn.
Tevens is dat het kabeltje wat enorm veel storingen geeft,
dus knip dat kabeltje af en kijk of het dan nog is...
Het afknippen kan geen kwaad, en die meldingen kloppen toch niet zo, bovendien voel je toch wel als je blokken versleten zijn...
Maar wat ook kan,
Aan de remblokken zit een klein kabeltje die ergens ingeplugd wordt. Dat is het kabeltje wat meldt als je blokken op zijn.
Tevens is dat het kabeltje wat enorm veel storingen geeft,
dus knip dat kabeltje af en kijk of het dan nog is...
Het afknippen kan geen kwaad, en die meldingen kloppen toch niet zo, bovendien voel je toch wel als je blokken versleten zijn...
ik rij met een GT type 1 en die kabeltjes zijn niet eens ingeplugt denk ik. Zou het kunne dat ik gewoon mass geef aan men remblokken/schijven ofzo met dat kabeltje???
AX zei ik, en toen lachte ze me uit, toen zei ik GT, maar ze bleven lachen, heb ze dan maar is laten meerijden en dat was het moment waarop ik begon te lachen
idd, wat sander zegt.. die indicatoren werken niet zo heel lekker.. het systeem is heel simpel, maar niet zo precies;
in je remblokje zit een metalen draadje, maarr dit zit niet door het hele blokje, alleen op het laatste stukje, wanneer je remt met versleten blokjes, dan maakt dit draadje contact met je remschijf, dit zorgt ervoor dat het lampje gaat branden.
Echter, in remblokjes zit vaak grafiet en dat geleid ook stroom.. dus tsja, storingsgevoelig?
maar controleer je remblokjes dus maar eens!
in je remblokje zit een metalen draadje, maarr dit zit niet door het hele blokje, alleen op het laatste stukje, wanneer je remt met versleten blokjes, dan maakt dit draadje contact met je remschijf, dit zorgt ervoor dat het lampje gaat branden.
Echter, in remblokjes zit vaak grafiet en dat geleid ook stroom.. dus tsja, storingsgevoelig?
maar controleer je remblokjes dus maar eens!
owk?, nu regent het een beetje te v??l en vermits men zwarte nu buitenstaat blijf ik nog wel eventjes binnen. Bedankt voor de uitleg h? mensen. en ik hou jullie op de hoogte
kheb een type 1 h?, toen kende ze dat verschil nog nietJeaN wrote:volgens mij zijn dat 2 verschillende lampjes, tenminste bij mij brande een oranje lampje toen de remblokken bijna op waren. En het lampje van de handrem is volgens mij rood.