Dus zit ik eerst aandachtig de Haynes te lezen, hoofdstuk 1.14.
Staat daar wel dat er in het begin van hoofdstuk 1 vermeld staat welke bougie(s) ik nodig heb voor m'n 1.1i blokje, maar da's dus gewoon NIET WAAR! Staat er NIET. NERGENS!
Nu is dat niet zo'n probleem, want ik kan er ook achter komen door gewoon een bougie uit het blok te draaien en te kijken welk nummer erop staat.
Maar wat ik ??k niet in de Haynes kan terugvinden is op hoeveel Nm ik de bougies weer vast moet zetten, Staat ook in hoofdstuk 1.14 dat dat ergens vermeld staat, maar ook dat kan ik dus gewoon nergens terugvinden.
HELP
Bougies vervangen
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Bougies vervangen
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
25Nm = 2,5daNm?pcrodent wrote:Vraagbaak Bougies = 25 Nm
Heb volgens mij NGK's mee gekregen. Wat voor "gelazer" heb jij er dan mee gehad?Buks wrote:zoek in de online catalogus van bosch automotive parts even het goede bougie typenummer op... (heb zelf meer vertrouwen in bosch dan in ngk, 2x gelazer mee gehad)
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
't Is wat ze hier doorgaans toch bij de AGO verkopen.
En aangezien die echt wel garant willen staan voor het feit dat ze goeie spullen leveren, zullen ze zich echt wel 2x bedenken om nog eens NGK's te verkopen als er structureel problemen mee zijn.
Ach ja, je kunt de pech maar hebben dat ze breken...
Ik ga nu eerst eens kijken hoe de huidige bougies eruit zien.
En aangezien die echt wel garant willen staan voor het feit dat ze goeie spullen leveren, zullen ze zich echt wel 2x bedenken om nog eens NGK's te verkopen als er structureel problemen mee zijn.
Ach ja, je kunt de pech maar hebben dat ze breken...
Ik ga nu eerst eens kijken hoe de huidige bougies eruit zien.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Okeej, bougies alle vier vervangen. Zagen er gewoon smerig uit.
En nu waarschijnlijk de reden w'rom 't ding zo beroerd start: dop van bougie 3 zat gewoon zo-goed-als los!
Blauwwitte corrosie aan binnenzijde, metalen pen van bougie was ook ge-oxideerd. En dop 4 zat ook niet echt lekker stevig vast.
'k Ga nu eerst ff naar Oude Tonge om de bougie-kabels van m'n oude Volcane blok op te halen. Pas als die erop zitten, ga ik kijken of 'ie dan w?l in 1 keer wil starten.
@Buks: heb je ze destijds wel netjes met een momentsleutel aangedraaid op 25Nm?
Edit: Shit! Broertje is er niet, dus kan ik niet bij 't blok!
En nu waarschijnlijk de reden w'rom 't ding zo beroerd start: dop van bougie 3 zat gewoon zo-goed-als los!
Blauwwitte corrosie aan binnenzijde, metalen pen van bougie was ook ge-oxideerd. En dop 4 zat ook niet echt lekker stevig vast.
'k Ga nu eerst ff naar Oude Tonge om de bougie-kabels van m'n oude Volcane blok op te halen. Pas als die erop zitten, ga ik kijken of 'ie dan w?l in 1 keer wil starten.
@Buks: heb je ze destijds wel netjes met een momentsleutel aangedraaid op 25Nm?
Edit: Shit! Broertje is er niet, dus kan ik niet bij 't blok!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!