Saxo 1.1i MP blok

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Saxo 1.1i MP blok

Post by Glenn@nl »

Ik ben erachter gekomen dat de 1.1i saxo blokken (van iig het laatste type) zijn voorzien van multipoint injectie... (alhoewel er geen vooruitgang in aantal PK's is)

Maar weet iemand in hoeverre dit compatible is met de motorruimte van een 1.0 / 1.1 AX type 2 ? Qua motorsteunen bijvoorbeeld en op het gebied van aansluiting op de bestaande dashboardbekabeling?

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

waarom wil je overgaan op multipoint als het geen vermogenswinst oplevert? Al dat gek*t met die draden en overzetten enzo...

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

hehe daarom vraag ik ook of het plug & play is...

Of het multi of monopoint is maakt mij ook niet uit, maarja ze worden nou eenmaal aangeboden. De enige voorwaarde die ik stel aan een blok is dat de ontsteking verdelerloos is (en geen buitensporige km standen natuurlijk) :)

Helaas heb ik geen saxo/106 haynes om de bedrading te vergelijken...

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 820
Joined: TueJun13, 2006 11:50:05 PM
Location: Rijswijk
Contact:

Post by Pixels66 »

dus je wilt gewoon een motorswap doen, van je 954 cc af, en daarbij gelijhk kiezen voor multipoint als je toch die keuze hebt...

klinkt verstandig, maar ik vind het trouwens raar dat het evenveel vermogen heeft dan monopoint, je zou denken dat het meer heeft...

Met multipoint zou je misschien wel meer kunnen doen qua opvoering???

Glenn@nl
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2665
Joined: ThuMay19, 2005 5:04:40 PM
Location: Zuid-Holland

Post by Glenn@nl »

Pixels66 wrote:dus je wilt gewoon een motorswap doen, van je 954 cc af, en daarbij gelijhk kiezen voor multipoint als je toch die keuze hebt...

Juustem!
klinkt verstandig, maar ik vind het trouwens raar dat het evenveel vermogen heeft dan monopoint, je zou denken dat het meer heeft...

Dat vind ik ook wel apart.. maarja

Echt specs van het blok zijn ook niet te vinden via de carbase... ze blijven het daar hebben over de singlepoint, terwijl ik toch echt blokken zie met multipoint...

Met multipoint zou je misschien wel meer kunnen doen qua opvoering???

Probably.. maarja dat is verder niet m'n bedoeling... t gaat mij erom dat ik chill van A naar B kom in m'n ax.... En daarom wordt er ook 'n dieselbak aan gekoppeld :wink: [/quote]

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: MonApr25, 2005 1:37:33 AM
Location: Nieuwveen

Post by Drake »

alles kan maar de stekkers zijn anders, als het goed is heeft dit blok 2 stekkers ipv 1 maar dat weet ik niet 100% zeker

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

dat klopt Chris, de ronde en een vierkante.
ook ECU meenemen enzo, het kan wel met wat kabelmoeite.

En het vermogen is hetzelfde gebleven maar de 1.1i uit de Saxo heeft v??l meer koppel onderin en is stukken zuiniger.

Post Reply