race koppeling

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

race koppeling

Post by Pixels66 »

bestaan er race koppelingen voor de ax? en waar zijn die dan verkrijgbaar?

groetjes Sander

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

www.biesheuvel.nl ;)

Niet voor alle type's Ax te verkrijgen.
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

TTF
AX weirdo
AX weirdo

Post by TTF »

en erg leuk voor in de file :wink:
Comfort is voor mietjes :music

1.9 TDI 185pk/400nm :)
Citroën Ax 1.6 gti 92'

Image Image

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

achja, hoevaak sta je nou in de file... ben benieuwd of ze verkrijgbaar zijn voor de 1.1tjes...

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

Pixels66 wrote:achja, hoevaak sta je nou in de file... ben benieuwd of ze verkrijgbaar zijn voor de 1.1tjes...

euhm, JA
aangezien de koppeling voor alle ax-en uitwisselbaar is (zegt niet dat ze hetzelfde zijn..)

racekoppeling kan je niet met goed fatsoen mee rijden op de weg, gaat alles naar de donder.. als je dan al wat wilt, moet je een sportkoppeling nemen, is beetje van alles.. Vraag maar aan Sander hoe vaak je dat nog af laat slaan..
bovendien heeft het met het vermogen van een 1.1 geen enkele vorm van nut.. die extra tiende die je dan winst maakt met sprinten ofzo die verlies je RUIM door gebrek aan vermogen :)

kan je beter investeren in een 1.4 motor of injectiesysteem
Image

TwoTone
AX Master
AX Master

Post by TwoTone »

Inparkeren is ook een ramp ;) En dat doe je wel wat vaker dan in de file staan ;)
"Waar een wil is, is een weg"
Jammer dat de weg niet staat aangegeven

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

das waar... het was maar even een ingeving... :lol:

wil gewoon weer ff geld uitgeve aan me auto, moet dan wel zinvol zijn natuurlijk... maar het brand gewoon om geld tegen het ding aan te smijte..(niet letterlijk, daar wordtie lelijk van)...

en een 1.4 wordt em niet, veeel te veel werk, als ik alleen al denk aan de bedrading van de magneti marelli wordt ik al ontoepasselijk...
wil gewoon iets aan deze motor kunnen doen, alhoewel ik me nu al rot lach sinds dat me gaskabel goed is gesteld...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

Pixels66 wrote:en een 1.4 wordt em niet, veeel te veel werk, als ik alleen al denk aan de bedrading van de magneti marelli wordt ik al ontoepasselijk...
wil gewoon iets aan deze motor kunnen doen, alhoewel ik me nu al rot lach sinds dat me gaskabel goed is gesteld...

Ik heb het al 10x gezegt, het is plug and play mits je een 3.0 systeem hebt :wink:

en je hoeft geen enkel kabeltje te knippen of wat dan ook.

Racekoppeling is nutteloos, voor de 106 b.v word het pas aangeraden boven de 160-170 pk daaronder voldoet de standaard koppeling prima.

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

Drake wrote:
Ik heb het al 10x gezegt, het is plug and play mits je een 3.0 systeem hebt :wink:

ja maar ik heb magneti marelli(ook al 10x gezegd :wink: ) waarbij je dus ook de kabelboom om moet gooien, en dan heb ik nog geen zekerheid of het gaat werken...

Drake
AX super weirdo
AX super weirdo

Post by Drake »

nee, hoeft maar 1 stekker om te klikken :lol:

en dat is geen geintje :wink: de volcane had ook een magnetti systeem en daar zit nu een boschs 2.2 in en dat was ook kwestie van 1 stekker (bij de bak). Als de volcane de volgende keer weer eens meegaat moet je voor de grap maar eens kijken :wink:

kevin.broke
AX Spaster Mammer

Post by kevin.broke »

sport/racekoppeling heeft pas echt nut als je met een turbo gaat rijden.

de 1.6 koppelingen kunnen een hoop vermogen hebben, 130-140 pk en 160-170 Nm is buiten circuitgebruik om geen probleem. al slijten ze dan wel als een mafketel.

en ja, uitwisselen kan. 1.6 koppeling in een 1.5 diesel werkt zelfs...

Pixels66
AX liefhebber
AX liefhebber

Post by Pixels66 »

Drake wrote:nee, hoeft maar 1 stekker om te klikken :lol:

en dat is geen geintje :wink: de volcane had ook een magnetti systeem en daar zit nu een boschs 2.2 in en dat was ook kwestie van 1 stekker (bij de bak). Als de volcane de volgende keer weer eens meegaat moet je voor de grap maar eens kijken :wink:

zou je is een foto kunnen maken daarvan? want de draadboom hoef je dan alleen maar er in te leggen, en aan te sluiten bij de bak en aan te sluiten op de injector en ecu?

groetjes Sander

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur

Post by Sander »

kevin.broke wrote:sport/racekoppeling heeft pas echt nut als je met een turbo gaat rijden.

de 1.6 koppelingen kunnen een hoop vermogen hebben, 130-140 pk en 160-170 Nm is buiten circuitgebruik om geen probleem. al slijten ze dan wel als een mafketel.

en ja, uitwisselen kan. 1.6 koppeling in een 1.5 diesel werkt zelfs...

1.6 koppeling heeft een diameter van 200mm 1.1 en 1.4 hebben een diameter van 180mm. vliegwiel is ook anders en zwaarder. Dussss. Voor een 1.1 heb je geen zwaardere koppeling nodig.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Post Reply