Ik zit met een probleem. De torsiestaaf achter is verlaagd. 40 mm, dit hebben zoveel mensen. Maar als hij inveert, gaat het wiel zeg maar naar voren, dus hij loopt dan aan op het skirtdeel bij de dorpel...
Waarom veert hij dan zover in naar voren, en waarom hebben anderen daar geen last van? is de torsiestaaf dan anders van een 1.1 ofzo? is dit aan te passen? zo kan er natuurlijk niemand achterin als hij zover naar voren inveert...
En wat voor effect hebben koni's op dit geheel?
groetjes Sander
Torsiestaaf
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Vlotte starter
Torsiestaaf
Ik kom toch niet op de radio...
euhmm
als je auto inveert, gaat het wiel naar 'achter'
als ik het goed begrijp heb je een 1.1,
die torsiestaven zijn slapper als van een GT of diesel, verlagen van een 1.1 achteras verslechterd naar mijn mening de wegligging alleen maar.
je zou dit kunnen oplossen door er een dieselachteras of GT achteras onder te schroeven.
koni;s veranderen het veergedrag wel iets, maar het zijn dempers.. dus in theorie maakt het niets uit voor het veren.
als je auto inveert, gaat het wiel naar 'achter'
als ik het goed begrijp heb je een 1.1,
die torsiestaven zijn slapper als van een GT of diesel, verlagen van een 1.1 achteras verslechterd naar mijn mening de wegligging alleen maar.
je zou dit kunnen oplossen door er een dieselachteras of GT achteras onder te schroeven.
koni;s veranderen het veergedrag wel iets, maar het zijn dempers.. dus in theorie maakt het niets uit voor het veren.
Pixels66 wrote:dus dan zou de hele achterbrug vervangen moeten worden?
toch loopt hij aan op de skirt naar voren... heel vreemd...
zittie dan wel recht
achterbrug vervangen is niet zoveel werk als het lijkt hoor.. zijn maar 4 bouten (en wat remzooi)
maar wat je zou kunnen proberen, de achteras losschroeven en wat naar achter verplaatsen.. wel ff opmeten zodattie recht zit!
Ik heb precies hetzelfde probleem. Hij loopt ook aan op het skirtdeel.
Lijkt idd dat je wiel naar voren gaat met inveren.
Lijkt idd dat je wiel naar voren gaat met inveren.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.