Gaat dit passen ?
Zitten er nadelen aan ? (verhoudingen)
Vraag dit voor iemand die de 1400 bak van Brockje in een 1100 met oorspronkelijk 4- bak wil plaatsen.
4-bak vervangen voor een 5-bak.
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- AX super weirdo
- Posts: 4586
- Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
- Contact:
4-bak vervangen voor een 5-bak.
TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah
Haha ja dan komen we weer bij welke assen passen in welke bak... In mijn vorige topic zei men dat 1.1 assen w?l in de 1.4 bak gaan. Maar dan moet je weer oppassen dat je genoeg schroefdraad overhebt voor de naafmoer...
Kortom daar zou ik een heel nieuw topic voor maken als ik jou was.
Het stomme is nog dat het een FAQ is waar geen FAQ-topic over te schrijven is omdat ik tot nu toe geen regelmaat heb kunnen ontdekken in het antwoord erop...
Kortom daar zou ik een heel nieuw topic voor maken als ik jou was.
Het stomme is nog dat het een FAQ is waar geen FAQ-topic over te schrijven is omdat ik tot nu toe geen regelmaat heb kunnen ontdekken in het antwoord erop...
Kijk uit, een Cactussssss
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
gebruikelijk is het dat bij een 5 bak de 5 langer is dan de 4 van de 4 bak
de 4 van de 4 bak zit als het ware tussen de 4 en 5 in .
Het voordeel is dat ie wat minder toeren maakt en dus wat zuiniger is en minder herrie ,,,
Een 1,4 heeft meer koppel dus het is mogelijk dat de verhoudingen anders liggen ,, in bepaalde autojaarboeken staan die wel en met wat reken werk kan je het narekenen...
de 4 van de 4 bak zit als het ware tussen de 4 en 5 in .
Het voordeel is dat ie wat minder toeren maakt en dus wat zuiniger is en minder herrie ,,,
Een 1,4 heeft meer koppel dus het is mogelijk dat de verhoudingen anders liggen ,, in bepaalde autojaarboeken staan die wel en met wat reken werk kan je het narekenen...
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
-
- AX Spaster Mammer
- Posts: 7633
- Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM
de 5 van een GT is even lang als de 4 van een 1.1.
dit omdat de GT hard moet optrekken, en dus meer versnellingen in het middengebied heeft.
De 5 van een TGS/TZX enzo is langer dan de 4 van de 1.1, de 5 van de diesel is het langst (3200 r/min @ 120 in 5 ipv 4000 voor de GT of 3600 voor de TGS/TZX).
mag dit nou de laatste keer zijn dat ik dit uitleg?
dit omdat de GT hard moet optrekken, en dus meer versnellingen in het middengebied heeft.
De 5 van een TGS/TZX enzo is langer dan de 4 van de 1.1, de 5 van de diesel is het langst (3200 r/min @ 120 in 5 ipv 4000 voor de GT of 3600 voor de TGS/TZX).
mag dit nou de laatste keer zijn dat ik dit uitleg?
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 52
- Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
- Location: Almelo
- Contact:
kevin.broke wrote:de 5 van een GT is even lang als de 4 van een 1.1.
dit omdat de GT hard moet optrekken, en dus meer versnellingen in het middengebied heeft.
De 5 van een TGS/TZX enzo is langer dan de 4 van de 1.1, de 5 van de diesel is het langst (3200 r/min @ 120 in 5 ipv 4000 voor de GT of 3600 voor de TGS/TZX).
mag dit nou de laatste keer zijn dat ik dit uitleg?
als je 5 bak van een GT is , tja ,, dan zal het diferenteel ook anders zijn misschien is die van je 4 langer ,, en als ie over kan ,, heb je wel voordeel
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben