4-bak vervangen voor een 5-bak.

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

4-bak vervangen voor een 5-bak.

Post by Rock's »

Gaat dit passen ?

Zitten er nadelen aan ? (verhoudingen)

Vraag dit voor iemand die de 1400 bak van Brockje in een 1100 met oorspronkelijk 4- bak wil plaatsen.
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

CitroCin
Moeder Overste
Moeder Overste
Posts: 2176
Joined: SunNov20, 2005 8:04:30 PM
Location: Beekbergen/axclubforum

Post by CitroCin »

dan maakt de 4 van de 4 bak net zoveel toeren als de 5 van de 5 bak! schiet dus niet echt op!
Ik rijd niet voor niks AX....Of toch wel?????

Image

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

antwoord blijft het past.
geen nadelen ook niet heel veel voordelen
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

Rock's
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4586
Joined: SatJun14, 2003 5:09:57 PM
Location: Nieuwerkerk a/d Eikel
Contact:

Post by Rock's »

maar als je bak aan vervanging toe is dan is dit een optie...

er zit dus niet echt verschil in d verhoudingen van 1100 4 bak naar 1400 5 bak.....

passen de 1100 aandrijfassen ook gewoon ?
Image

TA..tata..TA..tata..Tah..tadaaaaaaaaaaaaah

pcrodent
Moderator
Moderator
Posts: 4047
Joined: SatJun26, 2004 5:53:29 PM

Post by pcrodent »

Haha ja dan komen we weer bij welke assen passen in welke bak... In mijn vorige topic zei men dat 1.1 assen w?l in de 1.4 bak gaan. Maar dan moet je weer oppassen dat je genoeg schroefdraad overhebt voor de naafmoer... :?

Kortom daar zou ik een heel nieuw topic voor maken als ik jou was.

Het stomme is nog dat het een FAQ is waar geen FAQ-topic over te schrijven is omdat ik tot nu toe geen regelmaat heb kunnen ontdekken in het antwoord erop... :(
Kijk uit, een Cactussssss

djverhulst
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
Location: Almelo
Contact:

Post by djverhulst »

gebruikelijk is het dat bij een 5 bak de 5 langer is dan de 4 van de 4 bak
de 4 van de 4 bak zit als het ware tussen de 4 en 5 in .
Het voordeel is dat ie wat minder toeren maakt en dus wat zuiniger is en minder herrie ,,,
Een 1,4 heeft meer koppel dus het is mogelijk dat de verhoudingen anders liggen ,, in bepaalde autojaarboeken staan die wel en met wat reken werk kan je het narekenen...
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben

kevin.broke
AX Spaster Mammer
Posts: 7633
Joined: MonJan31, 2005 3:35:30 PM

Post by kevin.broke »

de 5 van een GT is even lang als de 4 van een 1.1.
dit omdat de GT hard moet optrekken, en dus meer versnellingen in het middengebied heeft.

De 5 van een TGS/TZX enzo is langer dan de 4 van de 1.1, de 5 van de diesel is het langst (3200 r/min @ 120 in 5 ipv 4000 voor de GT of 3600 voor de TGS/TZX).

mag dit nou de laatste keer zijn dat ik dit uitleg? ;)

djverhulst
Beginnend AX liefhebber
Beginnend AX liefhebber
Posts: 52
Joined: SunNov26, 2006 12:26:26 PM
Location: Almelo
Contact:

Post by djverhulst »

kevin.broke wrote:de 5 van een GT is even lang als de 4 van een 1.1.
dit omdat de GT hard moet optrekken, en dus meer versnellingen in het middengebied heeft.

De 5 van een TGS/TZX enzo is langer dan de 4 van de 1.1, de 5 van de diesel is het langst (3200 r/min @ 120 in 5 ipv 4000 voor de GT of 3600 voor de TGS/TZX).

mag dit nou de laatste keer zijn dat ik dit uitleg? ;)


als je 5 bak van een GT is , tja ,, dan zal het diferenteel ook anders zijn misschien is die van je 4 langer ,, en als ie over kan ,, heb je wel voordeel
Niet gehindert door enige vorm van inzicht
http://www.verhulst.tweakdsl.nl/homepag ... /index.htm
Toeval is de God van de gene die er geen hebben

Post Reply