beste bougies voor ax

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

beste bougies voor ax

Post by axo »

Ik vroeg mij af wat nou voor een ax de beste bougies, of in het algemeen de beste bougies zijn, prijs maakt in principe niet uit, maar moet nog wel te betalen zijn.
Moet je daarnaast ook de kabels doen of maakt dat verder niet veel verschil, ik heb een gechipte 1.6 vtr met open lucht filter en bijna open uitlaat.

greetz Marcel
hell breaks lose, when i accelerate!

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Ik zou gewoon voor Bosh gaan :wink: vinden de citroentjes van tegenwoordig het best!

Bryan

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

met drie electroden of een rasterelectrode geeft de beste vonk, platinabougies zijn ook erg goed en gaan bovendien lang mee, let wel dat je de juiste warmtegraat en electrodeafstand respecteert als je afwijkt van je originele bougies. verwacht er ook geen wonderen van. standaardbougies doen hun werk prima en het tijdperk van gebrekkige ontstekingssystemen met vel ruimte voor verbetering ligt decenia achter ons.
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

harry
AX driver
AX driver
Posts: 37
Joined: FriNov28, 2003 1:53:29 PM
Location: rotterdam

Post by harry »

ik dacht dat citroen champions gebruikte
ZX 2.0i 16v 1994

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

harry wrote:ik dacht dat Citroën champions gebruikte


eyquem fc 82 ls-3 voor de sport :D:D.

mzzl denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

saxovts
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 8
Joined: SatJun14, 2003 9:35:15 PM

Re: beste bougies voor AX

Post by saxovts »

niet te duur en heel goed NGK
Alleen een Citroën racet als een Citroën

AX_Powah
AX Master
AX Master
Posts: 1887
Joined: ThuJul10, 2003 3:59:17 PM
Location: Sint Oedenrode
Contact:

Post by AX_Powah »

IK ook NGK heb ze pas vervangen... 8)

ax powah
Mzzls Geert
Image

Wie niet snel is.......is laag!!

Swatchyaxowner
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 281
Joined: ThuJun12, 2003 6:37:25 PM
Location: Hillegom
Contact:

Post by Swatchyaxowner »

Hey Marcel wat denk je eens om er een boekje bij te pakken kijk eens wat er in een VTR en in een VTS zit als de warmte afvoer niet veel hoger is kan je die van een vts nemen zal waarschijnlijk grotere vonk trekken mit ze niet het zelfde zijn natuurlijk :D

Gr Jeffry
Type en Spellings Fouten voorbehouden !!!

Getinte ramen ASO ?? Wel nee dat is pas klasse hebben :D

axo
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 110
Joined: FriAug29, 2003 12:44:37 AM
Location: velserbroek (haarlem)

Post by axo »

kan er ook een gasbrander in douwen, das pas een vonk
hell breaks lose, when i accelerate!

wally
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 22
Joined: WedJan28, 2004 10:39:35 PM
Location: Meppel

Post by wally »

heb ook deze maand de bosch NGK geplaatst, die anderen waren zo zwart als de nacht......

jeffrey van dal
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 403
Joined: TueJan20, 2004 8:24:12 PM
Location: vlijmen
Contact:

bougies

Post by jeffrey van dal »

wally wrote:heb ook deze maand de bosch NGK geplaatst, die anderen waren zo zwart als de nacht......


ik heb bougies van vw motersport erin gedraaid,
dat bevalt super!!!! 8)
maar die kosten 34eurie de stuk

axen
Vlotte starter
Vlotte starter
Posts: 26
Joined: WedOct26, 2005 9:30:08 AM
Location: Beverwijk

beste bougies voor Ax

Post by axen »

Volgens mij champigons..... de beste. Maar ik vraag me af hoe je die vonkjes (bougies) er zonder veel problemen er uit kunt schroeven. Een gewone bougietrekker (sleutel) past niet. Weet iemand raad? ikke niet meer.

Axen...
ik wil weer een Citroën ax rijden, ik verveel me zo, het lijkt me weer leuk. Die astra gaat me vervelen, na 306000 kilometer is er nog steeds niets ernstigs aan de hand..............Ach hij komt er nog wel eens.

IceByte
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2115
Joined: MonMay10, 2004 12:44:31 PM
Location: Den Ham (OV)
Contact:

Post by IceByte »

bougies... wat zijn dat?? :lol:

Mark
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2265
Joined: ThuJul03, 2003 9:52:45 PM
Location: Bodegraven

Re: beste bougies voor AX

Post by Mark »

axen wrote:Volgens mij champigons..... de beste. Maar ik vraag me af hoe je die vonkjes (bougies) er zonder veel problemen er uit kunt schroeven. Een gewone bougietrekker (sleutel) past niet. Weet iemand raad? ikke niet meer.

Axen...


Gewoon een lange dop 16. Zit in de meeste gereedschapsetten. Stelt niks voor om ze eruit te draaien.

Ik heb zelf Brisk Premium bougies erin. Daar zit dat haakje niet op waartussen die vonkt. Geeft een betere ontbranding.

Of je er wat van merkt... tja niet veel natuurlijk. Alleen dat de koude start soepeler gaat. En alle beetjes helpen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij

Wie ben ik.... Klik.

Image

ZX1.4i
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 355
Joined: TueAug16, 2005 1:23:20 AM

Post by ZX1.4i »

IceByte wrote:bougies... wat zijn dat?? :lol:

Ik weet alleen wat gloeibougies zijn :wink:
Xantia 1.9D Sensation (Import)

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

ZX1.4i wrote:
IceByte wrote:bougies... wat zijn dat?? :lol:

Ik weet alleen wat gloeibougies zijn :wink:


Inderdaad zeg. Gebruiken jullie nog bougies pfff wat ouderwets :lol: :lol:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Buks
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 548
Joined: FriJul02, 2004 1:07:52 AM

Post by Buks »

Je hebt ook die Bosch super 4 bougies met 4 electrodes, zien er wel erg stoer uit en ze zijn er ook voor de ax (niet dat ik ze heb, ik heb NGK) geloof dat het typenummer voor een ax 1.1i FR 78 X is...

Mekkio
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 484
Joined: SatMar19, 2005 2:13:55 AM
Location: Amstelveen
Contact:

Post by Mekkio »

Collega van me heeft wel wat meer verstand van motortechniek e.d. als ik, mede ook omdat hij er veel langer mee bezig is, maar hij raadde mij aan om bougies te kopen met 3 van die pootjes aan de onderkant.
Ik neem aan dat dat "electrodes" zijn, maar wat is daar zoveel meer speciaal aan als eentje met 1 zo'n pootje? Betere ontsteking bij hoge toeren en/of koud weer?
En waarom zou die met 3 pootjes (mits et idd electrodes zijn) beter zijn als die van Bosch die hierboven vernoemt staat met 4 electrodes?

Maar goed. De bougies kunnen dan wel in orde zijn en helemaal super en weet ik veel wat, maar ik mag denk ik toch wel aannemen dat de bougieskabels ook van belang zijn. Goeie bougies hebben, maar slechte kabels werkt natuurlijk ook niet perfect, lijkt mij.
Welke bougieskabels zouden dan et beste zijn? En waarom die? Wat maakt die zo goed?

bz10
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 341
Joined: MonOct11, 2004 7:01:19 PM
Location: Hilversum
Contact:

Post by bz10 »

Inderdaad zeg. Gebruiken jullie nog bougies pfff wat ouderwets :lol: :lol:[/quote]

was meneer diesel niet eerder dan meneer otto?

Henk Bats
Drempelkiller
Drempelkiller
Posts: 3709
Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
Contact:

Post by Henk Bats »

Ben al de hele avond met het instructie boekje van onze AX 1.1 E S6 van bouwjaar 1989 in de weer eerst voor banden en nu even gekeken wat er voor bougies in horen:

Op blad 52 van het boekje staat dat voor de AX 10 als de AX 11 en AX 14 elke 25.000 km de bougies vervangen dienen te worden.

Het fabrikaat en type is: EYQUEM FC 52 LS

Of dit type nog te koop is weet ik niet maar ga dat wel onderzoeken omdat onze auto onderweg is naar zijn eerste 50.000 km (in ruim 16 jaar), ik weet dat ze jaren geleden ooit vervangen zijn maar welk type er nu inzit ik heb geen idee. Wordt onderzocht a.s. weekend.

Groetjes, Henk
Image

Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl

Post Reply