Problemen na koppakking vervangen. SPOED!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Problemen na koppakking vervangen. SPOED!
Gaat allemaal niet goed. Koppakking vervangen.
Vanavond auto proberen te starten.
Slaat wel aan maar moet direct gas bijgeven. Stationair loopt ie op 500 toeren. Met gas bijgeven reageert ie direct. Maar hij loopt totaal niet mooi.
Gas los valt ie direct terug naar 500 zwaar hikken en uit.
Distributieriem zit volgens mij goed. Als ik hem bij de nokkenas blokeer issie ook bij de krukas geblokeerd.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Bougiekabels gaar? Bougie gaar. Injectiehuis... Iemand goeie ideen?
Vanavond auto proberen te starten.
Slaat wel aan maar moet direct gas bijgeven. Stationair loopt ie op 500 toeren. Met gas bijgeven reageert ie direct. Maar hij loopt totaal niet mooi.
Gas los valt ie direct terug naar 500 zwaar hikken en uit.
Distributieriem zit volgens mij goed. Als ik hem bij de nokkenas blokeer issie ook bij de krukas geblokeerd.
Wat zou hier aan de hand kunnen zijn? Bougiekabels gaar? Bougie gaar. Injectiehuis... Iemand goeie ideen?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Als eerste zeg je natuurlijk riem tandje fout, daar is aan gewerkt. Als je zeker weet dat dat goed is check je stekkers op je injectiehuis... in de stekker kijken, willen met de leeftijd nog wel eens terug schieten, de connector zeg maar. Van bijv de stappenmotor..
ECU niet goed ingelezen... maar dat weet jij wel..
ik denk of de timing, of stappenmotor. Rest KAN het bijna niks zijn... bij weinig benzine of slechte/geen vonk reageert ie niet zo op het gas als je omschrijft...
Als ie mooi door z'n toeren loopt bij gas erop zou je zeker zeggen stappenmotor(stekker)
(sorry, kom op ideeen en conlusies tijdens het typen)
ECU niet goed ingelezen... maar dat weet jij wel..
ik denk of de timing, of stappenmotor. Rest KAN het bijna niks zijn... bij weinig benzine of slechte/geen vonk reageert ie niet zo op het gas als je omschrijft...
Als ie mooi door z'n toeren loopt bij gas erop zou je zeker zeggen stappenmotor(stekker)
(sorry, kom op ideeen en conlusies tijdens het typen)
Ax is back
Riem klinkt logisch... Hoewel zowel de nokkenas als de krukas blokkeert in het blokkeer gat.
Vacuum slangen... Zoveel zijn dat er toch niet? Heb een openlucht filter.
Wat doet de motor met een kapotte lambda sonde? Met eruit halen heb ik puntje aangeraakt. Lijkt mij dat dat geen kwaad kan.
Verder wat zou die doen met een gare bougie. Of een brakke bougiekabel. Hoewel dat er allemaal werkend uit is gekomen.
Vacuum slangen... Zoveel zijn dat er toch niet? Heb een openlucht filter.
Wat doet de motor met een kapotte lambda sonde? Met eruit halen heb ik puntje aangeraakt. Lijkt mij dat dat geen kwaad kan.
Verder wat zou die doen met een gare bougie. Of een brakke bougiekabel. Hoewel dat er allemaal werkend uit is gekomen.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
idd de aansluitingen op het injectiehuis, je kan voor de grap eens de stappenmotor los trekken dan moet hij ook blijven lopen.
en nu bedenk ik me nog iets.
Heb jij de lambda sonde los gehad?
kon jij die op 2 manieren aansluiten als ie verkeerd omzit .......... en is hij bij deze ook overleden
en nu bedenk ik me nog iets.
Heb jij de lambda sonde los gehad?
kon jij die op 2 manieren aansluiten als ie verkeerd omzit .......... en is hij bij deze ook overleden
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio
Lambda sonde heb ik wel los gehad maar alleen maar uit het spruitstuk gedraaid. Geen stekkers losgehad.
Zal de stappen motor eens controleren.
Waar resultaat een versprongen distributieriem precies in?
Zal de stappen motor eens controleren.
Waar resultaat een versprongen distributieriem precies in?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
RichardRR wrote:Ligt eraan offie een tandje te vroeg of te laat staat. Maar in het algemeen gewoon heel beroerd lopen, en slecht trekken. Een beetje het op 3 cylinders lopen gevoel..
Als jij zegt dattie mooi door z'n toeren loopt verwacht ik dat de riem goed staat.
Hij reageert wel direct op gasgeven. Maar het klinkt absoluut niet goed. Toeren maakt ie dus wel. Maar de geluiden die erbij klinken kloppen niet helemaal.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Als je de stekkers va nde Lambda niet los gehaald hebt. Dan heb je hem gewoon uit het spruitstuk gedraaid en hiermee ook de bedrading verdraaid. Die kan gebroken zijn of slecht contact maken. Een tikje kan die lambda wel hebben hoor.
Mijn AX had hetzelfde probleem na de revisie en dat zat in de bedrading. Check al je stekkers en bedrading. Meet gewoon even alles door en pak een paar stekkers beet terwijl de motor (probeerd) te draaien.
Mijn AX had hetzelfde probleem na de revisie en dat zat in de bedrading. Check al je stekkers en bedrading. Meet gewoon even alles door en pak een paar stekkers beet terwijl de motor (probeerd) te draaien.
Freude am Fahren.
Stekker van de lambda sonde is niet losgeweest. Is natuurlijk een ZX blok en zit een hele lange kabel aan. Kon hem makkelijk losdraaien zonder de draden in een enorme knoop te wikkelen.
Het is allemaal net wat ingewikkelder omdat het een ZX motor is. Klinkt wel een beetje alsof ie op 3 cylinders loopt. Maar dan zou je hem toch nie zo naar de 4000 toeren toe moeten kunnen trappen.
Ga vanmiddag nog wel troubleshooten. Mijn vorige motorstoring waren de temp stekkers. Maar toen ging ie juist te hoog lopen.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je per ongeluk die tuimelaar as omdraait? Past die op 2 manieren? Hoewel ik eigenlijk wel 100% zeker dat ik hem goed terug gezet heb.
Het is allemaal net wat ingewikkelder omdat het een ZX motor is. Klinkt wel een beetje alsof ie op 3 cylinders loopt. Maar dan zou je hem toch nie zo naar de 4000 toeren toe moeten kunnen trappen.
Ga vanmiddag nog wel troubleshooten. Mijn vorige motorstoring waren de temp stekkers. Maar toen ging ie juist te hoog lopen.
Wat zou er eigenlijk gebeuren als je per ongeluk die tuimelaar as omdraait? Past die op 2 manieren? Hoewel ik eigenlijk wel 100% zeker dat ik hem goed terug gezet heb.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Is een openlucht filter. Maar dat zit allemaal precies hetzelfde vast als dat het zat.
Vanmiddag weer heel de middag bezig geweest. Inmiddels start ie direct en blijft ie stationair lopen. Zij het niet helemaal zuiver en er tiks ergens iets. Hoewel er altijd wel al een tik in heeft gezeten.
Verhaal is nu als volgt:
Ik kan rijden... Maar niet harder dan 40. Daarboven houd ie volledig in en werken je remmen ook bijna niet meer. De rembekrachtiging valt uit.
Denk dat het een sleepie naar een dealer gaat worden. Voor het eerst in 5 jaar.
Vanmiddag weer heel de middag bezig geweest. Inmiddels start ie direct en blijft ie stationair lopen. Zij het niet helemaal zuiver en er tiks ergens iets. Hoewel er altijd wel al een tik in heeft gezeten.
Verhaal is nu als volgt:
Ik kan rijden... Maar niet harder dan 40. Daarboven houd ie volledig in en werken je remmen ook bijna niet meer. De rembekrachtiging valt uit.
Denk dat het een sleepie naar een dealer gaat worden. Voor het eerst in 5 jaar.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Die slang is goed. De rembekrachtiging valt weg omdat de motor totaal geen vermogen meer levert.
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
Krijg net van de dealer te horen dat het hoogstwaarschijnlijk toch de distributieriem is.
Met als opmerking of het nokkenastandwiel los is geweest. En dat is die...
Alleen niet gemarkeerd en gewoon weer teruggezet. Maar dan zit dat blokkeer gat natuurlijk ergens anders. Niet op de plek waar die daarvoor zat.
Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
Met als opmerking of het nokkenastandwiel los is geweest. En dat is die...
Alleen niet gemarkeerd en gewoon weer teruggezet. Maar dan zit dat blokkeer gat natuurlijk ergens anders. Niet op de plek waar die daarvoor zat.
Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
- Peugeot 106 1.6i Motor
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
- Peugeot 106 Onderstel
- Citroën Saxo VTS Vbak
- Citroën Saxo VTS Remmerij
Wie ben ik.... Klik.
-
- AX super weirdo
- Posts: 4657
- Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
- Location: Hardinxveld-Giessendam
- Contact:
Mark wrote:Krijg net van de dealer te horen dat het hoogstwaarschijnlijk toch de distributieriem is.
Met als opmerking of het nokkenastandwiel los is geweest. En dat is die...
Alleen niet gemarkeerd en gewoon weer teruggezet. Maar dan zit dat blokkeer gat natuurlijk ergens anders. Niet op de plek waar die daarvoor zat.
Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
Euhmm, die zit toch op een spie? Die kan je dus niet omdraaien...
Of heb ik niet goed opgelet met reviseren...
Freude am Fahren.
arnie wrote:Mark wrote:Krijg net van de dealer te horen dat het hoogstwaarschijnlijk toch de distributieriem is.
Met als opmerking of het nokkenastandwiel los is geweest. En dat is die...
Alleen niet gemarkeerd en gewoon weer teruggezet. Maar dan zit dat blokkeer gat natuurlijk ergens anders. Niet op de plek waar die daarvoor zat.
Zou dat het probleem kunnen veroorzaken?
Euhmm, die zit toch op een spie? Die kan je dus niet omdraaien...
Of heb ik niet goed opgelet met reviseren...
jij hebt wel degelijk goed opgelet.
volgens mij past het maar op 1 manier
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio