tips over aanschaf AX 1.1 TGE

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
DJDivine
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

tips over aanschaf AX 1.1 TGE

Post by DJDivine »

hey beste medeforummers !
ik ben net 18 geworden en druk bezig met het halen van het felbegeerde rose pasje.
nu wil ik een eerste auto gaan kopen en een ax leek mij een hele goede keus omdat ik zoveel hoor over suzuki en daihatsu dat ze allemaal erg last hadden van roest.

nu is mijn vraag zijn er dingen waar ik speciaal op moet letten bij de aanschaf van een 1.1 TGE 92/94?
zijn er zwakke punten aan deze auto en is de 1.1 TGE wel een verstandige keus?
het liefste zou ik een 1.4 TGS kopen maar deze zijn best wel schaars en ze zijn naar mijn idee niet zo zuinig als een 1.1.
mijn budget is ongeveer 900 euro.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen want er staan heel erg veel ax' en te koop.

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

eyy!

welkom hier!
je hebt uiteraard een goede keus gemaakt, we zouden wel raar bezig zijn als we dat niet zouden zeggen ;)
al kunnen axjes ook roesten hoor, alleen niet aan de oppervlakte..

op de website staat een volledige aankooplijst waar je op moet letten.. dat is wel handig om er even bij te houden!

voor de 1.4tgs geld idd dat het een hele mooie versie is, maar je moet ze maar vinden! qua zuinigheid, tsja.. 1.1 loopt 1:19 als je wil, een 1.4 1:17 als je wilt.. Ik weet niet hoeveel km's je wil gaan rijden?

gewoon es goed op een tijdje zetten wat je wilt;
-hoeveel wil je rijden
-wat is je budget aanschaf/rijden
-electrische ramen ja/nee
-herrie of comfort..
gewoon even een lijstje opstellen en dan even geduld hebben!
Image

DJDivine
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid

Post by DJDivine »

ik wil ongeveer 250 km in de week rijden en daarvan is 75% snelweg
(venlo-eindhoven).
mijn budget in voor de aanschaf is 900 euro maximaal
ik heb ongeveer 200 euro per maand over voor de auto aan brandstof, verzekering, wegenbelasting enz. enz.
ik hou wel van een sportief geluidje maar het moet niet al te gek worden natuurlijk.
elektrische ramen hoeft niet per se want wat er niet op zit kan ook niet kapot, al wil ik graag een toerenteller hebben i.v.m. verbruik.
zou je mij ook misschien kunnen zeggen waar dat stuk tekst staat met al die tips en weetjes over aanschaf van een ax?

q01z
Total admin
Total admin

Post by q01z »

zoek dan een ax 1.1 uit euhmm 92 ofzo, een vroege type2 uitvoering.
lekker zuinig, gewoon stil op de snelweg en goed comfort voor langere ritten.

zorg wel voor een 5bak! anders wordt je gek. denk bij sportief geluid ook idd na, als je veel 120km/u gaat rijden, dan heb je echt geen zin in een sportuitlaat! (tenminste, ik niet ;))

eigenlijk is het ook belangrijk om een standaard ax te kopen.. en die dan zelf zo te maken als je m wilt. Het klinkt stom, maar een 'getunende' is vaak toch wat minder netjes onderhouden (niet altijd, maar vaak wel)
Image

Post Reply