Update turbo project

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Update turbo project

Post by denny »

Ik ken dit het best quoten denk ik ...
Had net sander aan de lijn.. en het eerste wat die uitbracht is:

"Tjesus man waar ben ik aan begonnen" :lol: :lol:


2e was. "Den kende gij morgen de spareribs meenemen.." (was ik wat minder blij mee hahahaha :P )

awel mensen.. veel suc6 en plezier morgen @ meeting. en met een bietje geluk ken sander zich op de volgende turbocharged noemen :twisted: :twisted: .

mzzl

denny
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Hehehehe :lol: :lol: :lol: dat klinkt bekendt!
heb dit zelf ook meerdere malen tegen mezelf gezegt :lol: :lol: .

Veel succes verder nog :wink: .

Bryan

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Dank je. Wat een werk zeg. Ongelofelijk. Wie dit doet is gek echt waar. Ik spreek uit ervaring. ben nou de hele dag bezig geweest en. Het resultaat. Er is ruimte voor mn intercooler. Ben eruit hoe ik mn radiator ga plaatsen. En de onderkant van het schot is wat steviger door toevoeging van extra ijzer. Heb ook nog ff op minder professionele manier mn auto uitgebeukt aan de voorkant.

Pics zijn te vinden op http://viper.onthanet.nl/~sander/turbo_project/
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Remy
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 272
Joined: SunAug10, 2003 6:48:43 PM
Location: Klundert

Post by Remy »

BRUUT BRUUT BRUUT !!! En je veerpootbrug mag er ook wezen hoor Sander. Ik blijf dit topic ff mooi volgen :D:D:D Succes met dit project
Renault Clio 1.4 16V SI

PS. Als me plaatjes het niet doen, ligt de server van Tiscali er weer eens uit. Ik kan er ook niets aan doen :(

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

zo nou het is half 8 ik ben moe heb geen zin en de helft van mn kop is verbrand door het lassen gisteren (misschien vandaag toch maar een kap gebruiken) rug doet zeer ik loop moeilijk. EN TOCH GA IK DOOR.

Ziezo ff gezeurd. Vandaag is dus de bedoeling dat alles samenkomt. Maanden van voorbereiding geconcentreerd tot deze dag. :shock:

Vandaag ziet de dag er ongeveer zo uit. Voorkant weer leeghalen. turbo radiator en intercooler plaatsen voorkant weer opbouwen en klaar is Sander. :wink:
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

denny
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2438
Joined: ThuJun19, 2003 11:36:41 AM
Location: breda

Post by denny »

Sander wrote:zo nou het is half 8 ik ben moe heb geen zin en de helft van mn kop is verbrand door het lassen gisteren (misschien vandaag toch maar een kap gebruiken) rug doet zeer ik loop moeilijk. EN TOCH GA IK DOOR.

Ziezo ff gezeurd. Vandaag is dus de bedoeling dat alles samenkomt. Maanden van voorbereiding geconcentreerd tot deze dag. :shock:

Vandaag ziet de dag er ongeveer zo uit. Voorkant weer leeghalen. turbo radiator en intercooler plaatsen voorkant weer opbouwen en klaar is Sander. :wink:


hmmm en ik denk dast ik maar eens moet gaan rijden...... :wink:
CU @12
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Just walk beside me and be my friend.

manuarmata
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 158
Joined: ThuJun12, 2003 9:53:28 PM
Location: Dendermonde, Beeeelgie !!!!
Contact:

Post by manuarmata »

Prachtig sander, echt waar, vergeet wel je las- en slijpwerk niet te schilderen, of beter nog een dinitrol behandeling.

Ik wacht op de volgende foto's
saxo 16v + musketier uitlaat + open luchtfilter = nog steeds en prima wekker voor de hele buurt
www.saxoclubvlaanderen.tk

arnie
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4657
Joined: SunSep14, 2003 9:02:26 PM
Location: Hardinxveld-Giessendam
Contact:

Post by arnie »

had je je auto niet ff kunnen wassen voor de foto's :lol:

Voor de rest ziet het er allemaal top uit man, echt kickuh! Veel suc6 en probeer dit topic ff up-to-date te houden want ik ben zeer benieuwd :twisted:
Freude am Fahren.

Eric
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 463
Joined: TueJun17, 2003 8:27:35 PM
Location: Alkmaar
Contact:

Post by Eric »

goed man, sander... !

waar doe je het ? ergens op de beverkoog ?

-eric-

RammsteinAX
AX driver
AX driver
Posts: 30
Joined: SunJun22, 2003 7:58:43 PM
Location: Den Haag
Contact:

Post by RammsteinAX »

hey gaaf man.....
als nu alles klaar is en het werkt...ga je dan het zooitje over bouwen
op een 1400????

ben benieuwd wat je er uithaalt


AX RAMMSTEIN
Gas op de zuiger!!!!!!!!!!


@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

Goeie plek voor de intercooler!
maar je kan beter het complete stuk front eruit slijpen want er gaat nu geen luchtstroom door je intercooler(achterkant is nu dicht) om je inlaatlucht temp te koelen :wink: .

Bryan

leij78
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 138
Joined: ThuNov06, 2003 1:14:28 PM
Location: Groningen
Contact:

Post by leij78 »

He Sander,
Die ax van je wil ik eens zien als ie klaar is.
Leuk project!
Life is crawling on a dessert highway...

** AX DIESEL POWER !!!! **

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Nou maar weer ff een update.

Zondag toch tot de conclusie gekomen dat mn intercooler daar niet past omdat dan de radiator er niet meer naast kan. Oplossing nieuwe radiator maar nee hoor ik doe weer lekker eigenwijs en slijp die koker voor door om ruimte te maken voor de dop van de radiator. Nu past de hele boel wel en nog netjes ook eigenlijk. Er is nu genoeg ruimte voor de turbo. Deze komt overigens voor mn versnellingsbak. Vandaar de plaats van de radiator.

Voor de intercooler moet ik nog ff kijken. In het begin laat ik hem weg. Kijk later wel of ik er plaats voor heb.

Tering het sneeuwt nu echt hard hier.

Dus nu moet ik nog es een weekendje vrij kunnen maken om de turbo erin te hangen. En dan is het gaan met die ax. Helaas heb ik voorlopig ff geen tijd ivm een verhuizing van mezelf dus kan ff duren. Maar voor speed zit ie er cker in.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Eeeh Sander ???

Ik kan me niet herinneren dat ik tussen je spullen ergens een dumpvalve gezien heb... :shock:

Heb je die al, of ga je die nog zoeken/aanschaffen ?
Dit is zeker handig als je er geen :lol: standaad :lol: ax turbo op zet.

Gr

Ut Paterke

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

ben nog wel opzoek naar een dumpvalve. Maar dan wel een hele goedkope. Niet zo'n ding van 100 euro gewoon zo goedkoop dingetjevan een eurootje of 30/40. Dus als iemand nog wat heb liggen op zolder ofzo. Ik hou me aanbevolen.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

ut_paterke
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 113
Joined: FriDec26, 2003 11:44:46 PM
Location: Alkmaar

Post by ut_paterke »

Hebbes.

http://www.marktplaats.nl/markt/autodiversen/ondrenault/14963.htm?ret=%2Fnieuw_zoek.php3%3Fq%3Ddumpvalve

Of gewoon zelf even uit de Renault5 GT Turbo schroeven op de sloop.

Ol?

Ut Paterke

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

r5 gtt's zijn nogal zeldzaam volgens mij. en de advertentie is verwijdert
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Rob GT
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2084
Joined: ThuJun12, 2003 4:09:08 PM
Location: Lelystad-Haven

Post by Rob GT »

Mij mij op de sloop staat wel een dikke renault 5, maar daar is volgens mij niet zoveel van over. (geen ongeluk ofzo)

Kan wel ff kijken of er nog wat aan zit...
Image

@brain
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 43
Joined: SatJul19, 2003 12:46:59 AM
Location: 200Pk & 245Nm
Contact:

Post by @brain »

He Sander, hoe staat het met je project?? (of heb ik iets gemist).

Bryan

Post Reply