motorisch + electrisch probleem AX 1.1i

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
Blue Concept-S
AX Starter
AX Starter
Posts: 10
Joined: SunNov19, 2006 11:06:14 AM

motorisch + electrisch probleem AX 1.1i

Post by Blue Concept-S »

Mijn vriendin heeft een AX 1.1i van '94 en deze heeft zo'n 210.000 km gereden.
Nu heeft de AX sinds kort 2 problemen:
1) met koude motor loopt de motor stationair hard, in principe kun je in 2e versnelling zonder gas te geven rijden, ik heb zelf het idee dat de automatische choke niet goed werkt. als je na een stukje rijden even moet wachten om bijv. een weg over te steken, treedt er om de zoveel tijd (seconden) een verhoging van het toerental op (het lijkt net of de bestuurder dan staat te gassen).
2) het linkerknipperlicht knippert af en toe snel, slechte massa ?
Heeft iemand last van dezelfde problemen gehad en zo ja heeft er iemand een oplossing ?

raas
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 106
Joined: SunNov26, 2006 7:25:27 PM
Location: utrecht

Post by raas »

je knipperlicht kan inderdaad slechte massa zijn

en het hoog toerental. kijk even of je bij je inspuiting je injectie kan verplaatsen vaak maar een 1cm links of rechts of dat je een stelschroefje hebt
succes raas :!:
ax zijn cole wagentjes
maar moet nog veel doen!!! :)

MNM(tm)
AX super weirdo
AX super weirdo
Posts: 4921
Joined: SunSep24, 2006 12:24:38 PM
Location: Dirksland

Re: motorisch + electrisch probleem AX 1.1i

Post by MNM(tm) »

Blue Concept-S wrote:Mijn vriendin heeft een AX 1.1i van '94 en deze heeft zo'n 210.000 km gereden.
Nu heeft de AX sinds kort 2 problemen:
1) met koude motor loopt de motor stationair hard, in principe kun je in 2e versnelling zonder gas te geven rijden, ik heb zelf het idee dat de automatische choke niet goed werkt. als je na een stukje rijden even moet wachten om bijv. een weg over te steken, treedt er om de zoveel tijd (seconden) een verhoging van het toerental op (het lijkt net of de bestuurder dan staat te gassen).
2) het linkerknipperlicht knippert af en toe snel, slechte massa ?
Heeft iemand last van dezelfde problemen gehad en zo ja heeft er iemand een oplossing ?


1> ECU resetten (accu 10 minuten los of stekker uit ECU en na 10 seconden er weer terug in) wil vaak helpen. Anders zou het ook nog de gaskleppotmeter kunnen zijn.

2> ff contact aanzetten (hoeft niet te starten) en richtingaanwijzer links aanzetten. Dan buiten ff kijken welk lampje er niet meedoet als 'ie snel knippert. Betreffend lampje heeft dan geen goede massa verbinding.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder! Image

Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht. :(
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje! :)

Post Reply