hallo. ik stond een half uur geleden nog op de vluchtstrook van de A9.. het vermogen van mijn 1.1 carb uit '89 viel weg.. en sloeg daarna uit.. meerdere malen geprobeerd te starten maar geen teken van leven.. ik op onderzoek en zag dat het benzine filter kurkdroog stond.. dus waarschijnlijk benzine pompje naar de kl*te.. nadat ik ongeveer 10-15 min. heb gewacht probeerde ik t nog eens en toen sloeg ie wel aan!! ik ben gelijk gaan rijden en hij heb niet meer gehaperd of iets dergelijks. bij aankomst thuis zag ik dat t benzine filter een heeeel klein beetje benzine had..:S
nu is mijn vraag.: kan ik ook een electrisch benzine pompje zetten in plaats van het orginele nokpompje. of zal dit te veel druk zetten in de carb. (dat de afsluiter het niet meer houd)
ik hoop dat jullie wat weten.... Groeten.. Daan
benzine pomp
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Waarschijnlijk gaat een elektrische pomp niet goed in verband met te hoge druk, een 1.1 carb heeft geen retour leiding.
De mechanische brandstofpomp van een 1.1 carb. is heel simpel te demonteren om hem te controleren.
Groetjes, Henk
De mechanische brandstofpomp van een 1.1 carb. is heel simpel te demonteren om hem te controleren.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl
-
- Drempelkiller
- Posts: 3709
- Joined: SatOct09, 2004 4:07:33 PM
- Location: Nieuwerkerk a/d IJssel
- Contact:
Ik zou als eerste het aanzuigfilterje in de tank bekijken.
Is vrij simpel, achterbank zitting er uit, grote zwarte plactic dop loswippen en daarna slang losmaken en stekker van de brandniveau sensor losnemen.
Grote ring lostikken waarna het hele spul uit de tank gehaald kan worden.
Dan is ook te zien of het filtertje erg vuil is.
Als je hier KLIKT zie je wat foto's van de plaats waar een en ander zit, de sensor op de foto's is van een 1.1 injectie die heeft ook 2 openingen in de tank een voor de pomp en een voor de niveau sensor.
Groetjes, Henk
Is vrij simpel, achterbank zitting er uit, grote zwarte plactic dop loswippen en daarna slang losmaken en stekker van de brandniveau sensor losnemen.
Grote ring lostikken waarna het hele spul uit de tank gehaald kan worden.
Dan is ook te zien of het filtertje erg vuil is.
Als je hier KLIKT zie je wat foto's van de plaats waar een en ander zit, de sensor op de foto's is van een 1.1 injectie die heeft ook 2 openingen in de tank een voor de pomp en een voor de niveau sensor.
Groetjes, Henk
Zie ook eens onze web-site's http://xj-79-zg.batssoft.nl of http://xd-76-gj.batssoft.nl of onze nieuwe
aanwinst http://89-thv-2.batssoft.nl en meld je aan op http://kentekens.axclub.nl