seat ibiza tdi, rijd super, vrij vlot, zuinig, en ik ken iemand (zit ook op dit forum) die ereen heeft welke 2.5 ton erop heeft zitten en nog als nieuw rijd.
ik vind het persoonlijk niet erg om een diesel met 3 ton te hebben...
zelf vind ik het fijn van gas dat dan je auto een beetje sneller is
maar nadeel is: koop een gas auto met bijvoorbeeld 160000 km rij ik er 2 jaar in staat er 260.000 km op de klok dan krijg je er geen drol voor weer ... en bovendien.... een franse auto op gas..... zuigt
sjezus hallo ik ben student weet je hoe duur een HDI is :S:S:S:S hahahahha
Keuze tussen hdi en tdi lijkt mij niet zo heel moeilijk toch PSA bouwt al jaren het beste dieselblok terwijl je van dat duitse derivaat alleen maar van die fijne roetdeeltjes binnenkrijgt.....
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Bij 50000 km per jaar is gas zeker voordeliger. Niet alle auto's houden het even lang vol op gas. Ik weet niet hoe het voor mazda's is, maar ik weet dat volvo's er om bekend staan erg lang op gas te lopen. Een beetje volvo is bij de 3 ton pas toe aan z'n eerste koprevisie. Er zijn van volvo dan ook meer auto's op gas dan op diesel te vinden. G3 is natuurlijk het meest voordelig, maar bij 50.000 km is de ouderwetse lpg ook nog voordeliger dan diesel. 't Is ook een beetje kwestie van smaak, persoonlijk houd ik wel van dieselen. (Ik rij zelf een 440 diesel)
Marc01 wrote:Is bij diesel niet de wegenbelasting ongeveer 2x zo hoog als bij gas?
valt mee denk ongeveer 1,5 keer zo hoog echter onderhoud is vaak idd meer.
Ja en nee.
Een gewone gas installatie is in de wegenbelasting VEEL duurder dan diesel, een g3 installatie is idd goedkoper als een diesel. Maar een g3 installatie zul je nooit in een ax vinden.
wegenbelasting ax in noord brabant wrote:diesel Per kwartaal ? 98,00 Per jaar ? 380,00 ps. diesel, als je een service (bestel) uitvoering hebt valt het onder bedrijfswagen en is de wegenbelasting maar 340 per jaar.
G3 installatie of aardgas Per kwartaal ? 35,00 Per jaar ? 128,00
Gewone lpg installatie Per kwartaal ? 111,00 Per jaar ? 432,00