richtingaanwijzers?

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Post Reply
jep
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: ThuAug17, 2006 11:25:43 PM
Location: Driebergen

richtingaanwijzers?

Post by jep »

Sinds kort heb ik bij mijn Tjaffer (=Mega AX) een electrisch probleem.
De plus en de min aansluitingen in mijn richtingaanwijzers (voor) waren in de loop der jaren(mijn Tjaffer is van 95) zo gecorrodeerd dat het lampje niet goed meer wilde branden. Je kent het wel,,,als eentje het niet doet dan gaat degene (achter) zenuwachtig heel vlug knipperen.
Enfin, met veel pijn en moeite alles goed schoon gemaakt en gemeten dat ik in de fitting gewoon stroom heb..duzzz probleem opgelost zou je zeggen. Niet dus. Zodra ik het lampje en in de fitting draai heb ik helemaal geen stroom meer op de plus en de min. Hoe kan dat nou ?
Trouwens ook heel vreemd (of maakt dat niks uit?) maar voor mijn gevoel zijn de plus en de min omgedraaid ?? De basis van het lampje -dat deel met 2 kleine bajonet-pinnetjes dat met de buitenkant in de fitting ligt zit aan de plus en de onderkant van het lampje zit aan de min.Klopt dat ? :?: Of zit er misschien storing in de knipperlichtautomaat, maar waar zit die ...
Wie weet raad.
JEP
een tjaffer is een MEGA-AX-Citroën

Joost
Total admin
Total admin
Posts: 7272
Joined: ThuJun12, 2003 2:56:05 PM
Location: Oss

Post by Joost »

toevallig al een ander lampje geprobeerd. ik herken het verhaal met stadslichten nl.
ax 1.4 first (GT5) en de enige cabrio

ArieKanarie
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: WedJun30, 2004 1:54:56 PM

Post by ArieKanarie »

Heb ik ook een eeuwigheid mee ge-emmerd. Schoonmaken, inspuiten, deed het weer een paar weken, dan weer niet, na een tikje ertegen wel: geen porem. Ik heb nu een fitting van een BX (die hing ongeroest in de regen op de sloop, dus dat leek me goed spul). Je moet de fitting wel een beetje pas maken om in het armatuur te krijgen, maar sindsdien geen problemen. Ik heb alleen nog geen _oranje_ bolletje gevonden met de pinnetjes op de juiste plek (BX=recht tegenover elkaar, AX=onder een hoekje), dus ik heb 1 wit knipperlichtje. Valt mee te leven :)

ArieKanarie
AX Starter
AX Starter
Posts: 18
Joined: WedJun30, 2004 1:54:56 PM

Post by ArieKanarie »

Soms ligt het trouwens ook aan het stekkertje dat in de fitting gaat of 1 stekkertje verder "stroomopwaarts" (als ik me goed herinner het stekkertje waar de aftakking naar het zij-knipperlichtje zit). Ook altijd even nakijken en als je iets gaat vervangen die meteen meenemen.

jep
Welkom nieuw AX lid
Welkom nieuw AX lid
Posts: 2
Joined: ThuAug17, 2006 11:25:43 PM
Location: Driebergen

richtingaanwijzers

Post by jep »

YES !!!.stom,stom.stom...natuurlijk had ik een ander lampje geprobeerd, maarrrr dat lag natuurlijk ook al 6 jaar in mijn dashboardkastje en deugde kennelijk ook niet.
Met een nieuw lampje was het probleem gelijk opgelost :)
Bedankt voor de goede raad....
JEP
een tjaffer is een MEGA-AX-Citroën

Post Reply