ik bedoel tijdens het rijden.. als je hem op contact zet gaat als het goed is dat ecu lampje branden en als je hem start gaat ie uit na een tijdje blijft ie branden is er iets fout met je auto ..
Misschien een domme vraag maar ik wil mijn ECU resetten en heb dus de kabel losgehaald. Nu zit ik op mijn werk en ben net even naar buiten gelopen. kan het kwaad als ik de kabel los laat liggen tot +/- 17:30 uur en een dan pas weer terug doe en warm laat lopen? het is nu net drie uur geweest. En hoe lang moet ik `m stationair laten draaien voordat de motor warm is? Ik meen dat hier een keer gezegd is dat je moet wachten tot de ventilator aan springt maar dat duurt wel lang denk ik.
Groet,
Jaap
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
jaap1980 wrote:Misschien een domme vraag maar ik wil mijn ECU resetten en heb dus de kabel losgehaald. Nu zit ik op mijn werk en ben net even naar buiten gelopen. kan het kwaad als ik de kabel los laat liggen tot +/- 17:30 uur en een dan pas weer terug doe en warm laat lopen? het is nu net drie uur geweest. En hoe lang moet ik `m stationair laten draaien voordat de motor warm is? Ik meen dat hier een keer gezegd is dat je moet wachten tot de ventilator aan springt maar dat duurt wel lang denk ik.
Groet,
Jaap
Hoi Jaap,
Voor zover ik er - al - wat van af weet:
Het kan geen kwaad de kabel uren los te laten liggen. Resetten kan niet meer dan resetten, dus langer dan een kwartier is goed, ook al is dat een week.
Wat betreft het warmlopen: Neem daar de tijd voor. Zeker een kwartier. Heb je een temp. metertje in je dashboard?
Mijn garagist wil de kartersensor (ik kan het verkeerd onthouden hebben, maar iets wat daar op lijkt - 't zit achter de fan en steekt in de motor onderaan) vervangen. ?50 euro. Doen?
Of eerst het contactslot eens vervangen? (tijdelijke donor auto)
Contactslot zou ik zeker proberen. Daarna naar de sloop zo'n sensor halen maar dan oud en kijken of er verbetering is ?50 uitgeven kan altijd nog.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nee dat lijkt me ook want die sensor is puur voor de oliedruk. Daar doet je injectie voor de rest niets mee.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.
Nou ik heb de ECU gereset en vervolgens ben ik naar de winkel gereden en heb ik de AX getrakteerd op een spray die al je contactpunten van elektra enzo, schoon en vochtvrij houden. Gisteren heb ik alle maar dan ook alle stekkertjes en andere meuk waar vonken nodig zijn en stroom door heen gaat, ingespoten met dat goedje en waar de auto vooral met vochtig weer een beetje een attitude kreeg, liep ze vanmorgen als een zonnetje! (in Den Haag is het erg vochtig deze morgen)
is misschien een tip voor mensen die hetzelfde probleem ondervinden.
Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
idd heeft bij mij ook wel redelijk geholpen.. hij loop nu weer redelijjk rond de 1000 stationair.. was eerst varrierend van 900 tot 1300 ofzo klinkt nog al sjonnie.. hehe
Heb vanmorgen de bestelling (kartersensor) maar geannuleerd en ik ga hem morgen naat huis slepen. Zaterdag zelf ff een paar dingen checken:
-Contactslot, en
-Kartersensor op de sloop halen. (althans: zoeken)
Als ie dan nog niet start gaat ie woensdag naar de Ringdijk garage (A'dam oost).
jaap1980 wrote:Ik wilde nog iets aardigs zeggen maar had al op ok gedrukt
ghehe
TTF wrote:idd heeft bij mij ook wel redelijk geholpen.. hij loop nu weer redelijjk rond de 1000 stationair.. was eerst varrierend van 900 tot 1300 ofzo klinkt nog al sjonnie.. hehe
hoe had je dat voor elkaar gekregen? moet ik ook eens doen!