Verlagen??

Problemen, vervangen of tunen alles kan.

Moderators: denny, vtspower, webmasters

Heeft Verlagen Nut Tegen Overhellen?

Ja.....
20
65%
Neej.....
2
6%
Alleen Wanneer Je Nog Meer Aanpast.....
9
29%
 
Total votes: 31

FoxHunter
AX Master
AX Master
Posts: 1308
Joined: SunApr11, 2004 12:26:47 PM
Location: Nieuwegein

Post by FoxHunter »

Sharkey wrote:Hoe ziet zo'n ding eruit? dan kan ik zien of ik er 1 heb... ik ben echt een noob op auto gebied dus een foto of tekening zou mooi zijn.

Want ik heb een type2 maar het bochtenwerk is niet echt geweldig. Ik kan sommige op- en afritten van de snelweg maar met maximaal 60 km/h nemen terwijl andere auto's er makkelijk met 80 per uur doorheen zoeven.

Het is echt frustrerend als je aan het stuur moet hangen om een bocht met 60 per uur te nemen en dat er dan een passaat begint te douwen (of nog erger een g*lf).

Het leuke is dan wel als er een verkeersdrempel komt want daar kan ik met 50 tot 55 km/h overheen terwijl andere auto's terug moeten schakelen naar de 2.

MzzL
Eddie


Je haalt de woorden uit mijn mond. Ik vind dat dus ook kl*te. Maar wij hebben hier van die smalle (voor andere autos, irritante heuvels) Maar ik rijd er met goed steuren zo precies overheen. Afremmen ho maar!

Maar een foto van een type 1 zou ik ook wel mooi vinden :)
Gratis geld verdienen? Meld Je Aan Op Onderstaande Link!
Klik Hier!!

ALS DE AX NIET RIJD, **Sta Op, En (S)Loop**

Sander
Clubmonteur
Clubmonteur
Posts: 4082
Joined: ThuJun12, 2003 2:19:56 PM
Location: Perth OZ
Contact:

Post by Sander »

Ik zal met het sleutelweekend wel even een fotooootje maken.
Don't walk behind me, I may not lead. Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk beside me either. Just pretty much leave me the f#ck alone.

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunJan18, 2004 3:56:21 PM
Location: Wijchen

Post by Sharkey »

Ik heb ff gezocht en een goed artikel gevonden over wegligging en hoe deze te verbeteren is.

Het gaat in op verlagen, stabilisator stangen en veerpootbruggen...

Ideaal voor deze topic duzzz...

http://www.streetdreams.nl/tech/veerpootbruggen.html

edit:
zelfde site maar nu over verlagen...

http://www.streetdreams.nl/tech/verlagen.html

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Toch maar sloop

Post by PeterM »

Die saxo en 106 voor stabi's zitten volgens mij op alle 1.4 ,1.6 en diesel modellen. Heb op sommige 1.1's wel eens een stabi gezien maar niet concequent. Is bij een 1.1 in ieder geval dunner dus niet zo interessant.

Gezien de nieuwprijs voor dit soort onderdelen met bevestigingsmiddelen is van de sloop halen het meest interessant.

AX II heeft voor zover ik weet ook alleen op 1.4 en diesel standaard een stabi voor. In de draagarmen van de AX II zonder stabi zijn vaak de gaten met M7 draad niet aanwezig maar dat is met boren en tappen (beter meteen M8 ) wel op te lossen. De bevestigingspunten onder de koets zijn altijd aanwezig.

Monteren is vrij simpel als de bevestingspunten aanwezig zijn. met twee pootjes de auto voor vrij zetten van de grond en de voorwielen er af. dan de stabi er tussen prutsen en met de vier beugels vastzetten.

P. :)

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunJan18, 2004 3:56:21 PM
Location: Wijchen

Post by Sharkey »

Shit dan kan ik het met mijn type2 1.1 wel vergeten dat er een stabi stang op zit of zelfs erop kan...

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

dat wordt boren dus :wink:
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

Sharkey
Bedreven AX driver
Bedreven AX driver
Posts: 40
Joined: SunJan18, 2004 3:56:21 PM
Location: Wijchen

Post by Sharkey »

Kakelbont wrote:dat wordt boren dus :wink:


Tja dat zie ik niet zo zitten, dan zou ik eerder een veerpootbrug proberen...

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

Post by PeterM »

Tja, het dunt wel wat uit inmiddels maar draagarmen met gaatjes en schroefdraad en een stabi heb ik als setje nog wel liggen.

P. :)

pb maar even

Kakelbont
AX Master Spammer
AX Master Spammer
Posts: 2744
Joined: WedJan28, 2004 1:33:23 PM
Location: Fijnaart (West Brabant)
Contact:

Post by Kakelbont »

PeterM wrote:Tja, het dunt wel wat uit inmiddels maar draagarmen met gaatjes en schroefdraad en een stabi heb ik als setje nog wel liggen.

P. :)

pb maar even


wat moet er allemaal gebeuren om de draagarmen te vervangen?
Rob v/d G
Xantia Activa V6
CX (die niet vonkt...)

PeterM
AX liefhebber
AX liefhebber
Posts: 723
Joined: FriOct01, 2004 2:08:57 PM
Location: Drunen
Contact:

receppie

Post by PeterM »

Men neme een AX:

-zet van voren op twee pootjes (asssteunen)
-voorwielen er af
-vloerbedekking rond de pedalen en op dezelfde plek aan de kant van de bijrijder losmaken (stroken langs de deur los en doppen waarmee het tapijt tegen het schutbord zit voorzichtig losmaken) Je kan dan bij langwerpige gaten met twee moeren er onderin
-Fuseebout onderaan de voorpoot losmaken en er uit halen
-moer van bevestiging voorkant draagarm van dikke bout af halen en de bout er bijna uit tikken
-in de auto de twee moeren van de achterste bevestiging van de draagarm losmaken
-laatste stukje van de dikke bout aan de voorkant (vaak met een tang) er uit halen
-draagarm is nu los en meestal door wat tikken met een nylon hamer naar beneden los te krijgen. PAS OP DAT DE VOORPOOT NU NIET TE VER NAAR BUITEN GETROKKEN WORDT ANDERS KOMT DE AANDRIJFAS UIT DE BAK EN GAAT DE BAKOLIE LEKKEN, DAT IS EEN VIEZE BENDE!!!)

-monteer de stabilisatorstang onder de auto en draai de uiteinden bij de wielen wat omhoog

-volg voor monteren van de draagarmen de omgekeerde volgorde van het demonteren. LET OP DAT JE WAT LOCTITE OP DE MOEREN DOET DIE JE AAN DE CAROSSERIE ZET EN BIJ VOORKEUR EEN NIEUWE FUSEEMOER GEBRUIKEN

-draai de stabilistatorstang naar beneden en bevestig aan de draagarmen
-wielen er weer op
-auto op de grond zetten
-wielmoeren aandraaien
-proefritje maken
-controleren of alle bouten nog vast zitten
-tapijt definitief terugzetten

-biertje o.i.d.


P. :)

Post Reply