AX GTI - maar 2 cilinders doen het
Moderators: denny, vtspower, webmasters
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Foto gemaakt.
Dit is hem:
En dat zwarte ding in het midden, waar de gaskabel langs loopt? Dat kan er toch niet even makkelijk af?
En met slecht starten bedoel ik echt gewoon niet starten, je moet het een paar keer proberen en tussendoor even wachten voor hij eens wil starten, dat had hij voorheen niet.
Dit is hem:
En dat zwarte ding in het midden, waar de gaskabel langs loopt? Dat kan er toch niet even makkelijk af?
En met slecht starten bedoel ik echt gewoon niet starten, je moet het een paar keer proberen en tussendoor even wachten voor hij eens wil starten, dat had hij voorheen niet.
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.
Nee. Je hebt geen injectiehuis, dus is het schoonmaak-verhaal niet van toepassing!djkoelkast wrote:En dat zwarte ding in het midden, waar de gaskabel langs loopt? Dat kan er toch niet even makkelijk af?
Vervelende eigenschap van GTI's is dat ze echt heel vaak kabelboom-problemen hebben!
En daar heb je zelf al een duidelijk voorbeeld van meegemaakt: de draden van de lambda-sonde!
Kan best dat er nog meer draden niet helemaal jofel meer zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Nee, gaat heel normaal (rond de 1000/1100 geloof ik?). Hij wil nog wel eens een beetje een sputter geluid geven als je wat te veel gas geeft als hij nog koud is, maar ik rij hem altijd netjes warm voor ik echt gas geef dus heb daar eigenlijk ook nooit last van. Hij stottert niet en houdt ook niet in ofzo.MNM(tm) wrote:Als 'ie eenmaal gestart is, loopt 'ie dan ook heel beroerd stationair als 'ie nog koud is?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.
Gewoon stomweg zonder reden niet willen starten is overigens ook een typische GTI-kwaal. Schijnt vaak een draadprobleem bij 't hoofdrelais te zijn.
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Als 'ie origineel is wel, ja.TTF wrote:een gti die koud of op laag toeren tal soepeltjes loopt zijn zeldzaam
Als er Group-N software in zit, loopt 't allemaal 'n heel stuk beter!
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Hij is nog helemaal origineel, tot de velgen en lak aan toe.MNM(tm) wrote:Als 'ie origineel is wel, ja.TTF wrote:een gti die koud of op laag toeren tal soepeltjes loopt zijn zeldzaam
Als er Group-N software in zit, loopt 't allemaal 'n heel stuk beter!
Is dat nog wat, een andere chip kopen?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.
Er zijn inmiddels al een paar clubleden die een Group-N chip bij me gekocht hebben, waaronder GTIruudje en Alex. Vraag hun maar eens naar hun ervaringen.
(Persoonlijke ervaring: BRUUT! )
(Persoonlijke ervaring: BRUUT! )
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Bruut, maar wat kost zo'n grap eigenlijk? Ik heb totaal geen idee.
Ik ben stiekem toch wel naar een andere auto aan het kijken, ik heb toch iets groters nodig, heb wel een heel gave gezien maar die is nog wat aan de prijs, dus ik denk dat het nog even bij kijken blijft en het zou wel leuk zijn als ik met de AX nog een tijdje kan doortuffen voor ik echt iets passends heb èn dat deze nog wat waard is ook
Ik ben stiekem toch wel naar een andere auto aan het kijken, ik heb toch iets groters nodig, heb wel een heel gave gezien maar die is nog wat aan de prijs, dus ik denk dat het nog even bij kijken blijft en het zou wel leuk zijn als ik met de AX nog een tijdje kan doortuffen voor ik echt iets passends heb èn dat deze nog wat waard is ook
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.
'n Nieuwe chip met Group-N software kost €55,-
Als je je oude chip inlevert, krijg je €10,- 'statiegeld' terug (mits deze foutloos gewist kan worden).
Ervaringen: lees dit topic maar eens...
Als je je oude chip inlevert, krijg je €10,- 'statiegeld' terug (mits deze foutloos gewist kan worden).
Ervaringen: lees dit topic maar eens...
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Hihihi... Geloof me: met Group-N software leer je dat snel genoeg wèl te doen!djkoelkast wrote:Dat klinkt goed, lijkt me wel wat. Heb je die dingen gewoon liggen? Doe er dan meteen maar 1 want het kan er alleen maar beter op worden
Enne 8000 rpm? man man, ik ga normaal al niet eens door het rood
Naja, ik heb ze niet kant-en-klaar liggen. Ik heb lege chips waar ik zelf de gewenste software in brandt.
Ben je er komende meeting bij?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Dat wel, maar ga je 't wel zelf voor elkaar krijgen om de chip te vervangen?djkoelkast wrote:Meeting? Eh nee, kan toch ook per post neem ik aan?
Volcane en ph3 1.5D ex-Spot rijder!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
Recently done:
- M'n lieve en altijd trouw gebleven witte dieseltje verkocht.
- Eindelijk (weer) Pioneer audio in m'n dieseltje!
-
- Beginnend AX liefhebber
- Posts: 59
- Joined: SunJul02, 2006 4:31:36 PM
- Location: Den Helder
- Contact:
Dat zal niet zo moeilijk zijn, ik neem aan dat het op een IC voet zit, dus oude eruit, nieuwe erin. Met een korte instructie erbij en de hulp van een kennis die me vaker met de auto helpt (die een electrotechnische achtergrond heeft) + een vriend van me (die monteur is) moet het zeker lukkenMNM(tm) wrote:Dat wel, maar ga je 't wel zelf voor elkaar krijgen om de chip te vervangen?djkoelkast wrote:Meeting? Eh nee, kan toch ook per post neem ik aan?
Het is een feit dat spijt bijna altijd te laat komt... en nooit optijd.