stel hier je (open)luchtfilter vragen open geen nieuwe !!
Moderators: denny, vtspower, webmasters
Lijkt mij stug.Elsje wrote:kan een openluchtfilter motorstoringscode 52 veroorzaken?
Volgens de vraagbaak ligt storing 52 bij een Bosch A2.2 aan een onjuiste integratiespanning: controleer accuspanning en stekkerverbindingen lambda.
En bij een magnetti marelli mogelijk aan lekkage in het uitlaatsysteem (valse lucht).
K' heb drie Citroëns, hele mooooie.
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage
Een gele, een goude en een rooooie.
Winaar Le Citron Pressé 2012, categorie equipe met de grootste / mooiste bagage

Heb m'n open luchtfilter nu inmiddels een jaartje, maar toen ik m nog maar net had raakte hij weleens los, terwijl de slangenklem goed was aangedraaid. Op een gegeven moment heb ik 'm maar met dubbelzijdig tape (zowel aan de binnenkant als de buitenkant) vastgeplakt en maandenlang is 'ie prima op z'n plaats gebleven.
Toen ik echter gister de motorkap opendeed, zag ik dat het luchtfilter er wederom was afgevallen...
Zijn er meer mensen met dit probleem en, zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Zat zelf te denken om er een constructie onder te plaatsen, die het luchtfilter op de een of andere manier op z'n plaats vastzet en -houdt. Heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan doen...
Toen ik echter gister de motorkap opendeed, zag ik dat het luchtfilter er wederom was afgevallen...

Zijn er meer mensen met dit probleem en, zo ja, hoe hebben jullie dit opgelost?
Zat zelf te denken om er een constructie onder te plaatsen, die het luchtfilter op de een of andere manier op z'n plaats vastzet en -houdt. Heb alleen geen idee hoe ik dit het beste kan doen...
De standaard luchtfilterbak zit ook op een steun (Steun aan de startmotorbout) Dus misschien kan je hem daar ook aan vast maken?
Mijne raakt niet los, maar volgens mij zit ie in die paddestoel gekit. Al 4 jaar niet los geweest, haha
Mijne raakt niet los, maar volgens mij zit ie in die paddestoel gekit. Al 4 jaar niet los geweest, haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Ja, de paddestoel is die plastic ding die op je injectie huis zit, waar de luchtfilterbak weer aan zit. Ik heb ipv die luchtfilter bak direct een openluchtfilter.Nitroën wrote:Wat bedoel je precies met 'paddestoel', het filterhuis?grietje wrote:Mijne raakt niet los, maar volgens mij zit ie in die paddestoel gekit. Al 4 jaar niet los geweest, haha
=Ceristmo wrote:Zonder Ph.1 geen 2 en 3....De Ph.1 is de moeder aller AX'en. De geboorte. De start. Het begin. En helemaal het einde. De Alfa en de Omega. Je kunt een Ph.2 niet waarderen zonder de Ph.1 een warm hart toe te dragen.
Op de zevende dag rustte God niet. Toen schetste Hij het ontwerp voor de Ph.1 AX (GT).
Oke, dat is bij mij ook zo, ik heb 'm vandaag ook maar gewoon vastgekitgrietje wrote:Ik heb ipv die luchtfilter bak direct een openluchtfilter.

Ben benieuwd of dat het WEL zal gaan houden in combinatie met een slangenklem en de nodige tie wraps

Desnoods nog wat riempjes/elastiekjes/whatever om het hele filter heen en een geïmproviseerde ondersteuning...
En als het dan nog los gaat weet ik het ook niet meer

-
- AX liefhebber
- Posts: 119
- Joined: SatJul25, 2009 10:59:48 PM
- Location: Eindhoven
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: FriJan08, 2010 9:04:15 PM
- Location: Tilburg/Breda
is dit een goede?
Ik vraag me af of deze specifieke luchtfilter een goede is.
Hij moet toch wel minimaal een jaartje zonder verschonen meekunnen, graag een berichtje als je dit leest:)
http://link.marktplaats.nl/315021672
Hij moet toch wel minimaal een jaartje zonder verschonen meekunnen, graag een berichtje als je dit leest:)
http://link.marktplaats.nl/315021672
zie je die rubberen ringen ernaast op die afbeelding?
gewoon de juiste rubberen ring kiezen en monteren.
het past dus, is namelijk een universeel openluchtfilter.
je zult wel je plastic buizenstel eruit moeten halen, want deze monteer je direct onder je lucht/injectie-huis tenzij je er een buizenstel voor maakt, dan kun je het luchtfilter meer in de buurt van de koplamp monteren.
gewoon de juiste rubberen ring kiezen en monteren.
het past dus, is namelijk een universeel openluchtfilter.
je zult wel je plastic buizenstel eruit moeten halen, want deze monteer je direct onder je lucht/injectie-huis tenzij je er een buizenstel voor maakt, dan kun je het luchtfilter meer in de buurt van de koplamp monteren.
Last edited by DuFF on TueFeb23, 2010 2:11:39 AM, edited 1 time in total.
-
- Welkom nieuw AX lid
- Posts: 9
- Joined: FriJan08, 2010 9:04:15 PM
- Location: Tilburg/Breda
Ik zie veel (in 1 of andere vorm) de vraag voorbij komen, hoe past mijn ecu (computer van de motor) zich aan aan de veranderde luchttoevoer.
Antwoord: haal de + pool van de accu 10 minuutjes los. Dit doe je bij iedere verandering (uitlaat, spruitstuk, injectie, wat dan ook)
Antwoord: haal de + pool van de accu 10 minuutjes los. Dit doe je bij iedere verandering (uitlaat, spruitstuk, injectie, wat dan ook)
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..



Hier het resultaat bij mijn AX 1.1 first uit Januari 1994. Punt van aandacht vond ik het vastklemmen van het filter. Dit gebeurt met een slangeklem en door het taps toelopende kunstof van de behuizing waar je het filter op monteert heeft het filter de neiging eraf te vallen. Mijn oplossing was om de slangeklem iets hoger te plaatsen. Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.
Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Ik zou op zoek gaan naar een hitteschildje zonder dat pijpje. Volgens mij heeft Denny nog zo'n hitteschild in z'n verkooptopic in de aanbieding!speedy wrote:Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.
Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.
Ok, ondanks mn beste inspanningen ben ik nog onduidelijk haha. Ik bedoelde het pijpje op het inlaatspruitstuk.Mastenhose wrote:Ik zou op zoek gaan naar een hitteschildje zonder dat pijpje. Volgens mij heeft Denny nog zo'n hitteschild in z'n verkooptopic in de aanbieding!speedy wrote:Het punt waar de slang met de warme lucht (van het uitlaatspruitstuk) voorheen in kwam moet ik nog afdoppen op de foto.
Voor de duidelijkheid: Op de foto bij Johnyyy hierboven zie je dat beter. Het is dat grijze kleine buisje dat uitsteekt rechts. Hij had het zo te zien ook nog niet afgedopt.
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..

-
- profiel verwijderd
- Posts: 5910
- Joined: SunApr15, 2007 8:17:09 PM
- Location: Den Hoorn (ZH)
Quite brilliantMastenhose wrote:Ow, bedoel je die! Klein stukje van dat slangetje afknippen en daar een boutje in stoppen!

Ik merk wel dat mijn stationair toerental nu hoger ligt, maar ik heb er alleen nog kleine stukjes mee gereden en misschien is het geluid nu iets meer aanwezig dan voorheen waardoor het me nu pas opvalt..de motor is wel al 'gereset' (accu los). Wordt vervolgd..
Alexander: Ik behoud mij het recht voor om van gedachte te veranderen..
